سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

سبکترین ماده جامد با کمترین چگالی ، ماده ای است موسوم به (آئروژل) . به عقیده لورنس لیورمور از آزمایشگاه ملی ، ترکیب اجزای سازنده آئروژل شامل   8/99%  هوا   و  2/0 %   سیلیسیم اکسید می باشد .

چگالی آئروژل 9/1 گرم بر سانتیمتر مکعب است . این ماده اگرچه میتواند رنگی هم باشد ولی معمولاً همانند دود سفید ، نیمه شفاف و متمایل به آبی کم رنگ به نظر می رسد .

آئروژل به طور باورنکردنی یک عایق حرارتی بسیار خوب است . در زیر تصویر مشهوری از آئروژل بیانگر این واقعیت است، که با وجود روشن بودن یک مشعل داغ در زیر ورقه ی نازکی از آئروژل می توان چند مداد شمعی را بدون اینکه ذوب شوند بر سطح دیگر این ورقه نگه داشت . آئروژل یک عایق حرارتی کم نظیر

ناسا (سازمان هوانوردی و فضانوردی آمریکا) از آئروژل آمیخته به رنگ سیاه برای محافظت مریخ پیماهای خود از خطر تابش های فروسرخ خورشیدی بهره جسته است . دانشمندان معتقدند پوششی از این ماده برروی بدنه ی فضاپیماها می تواند در به دام انداختن ذرات خطرناک بین ستاره ای یا ذرات ناشی از یک ستاره دنباله دار به طور موفیت آمیزی عمل کند.

به اعتقاد کارشناسان ناسا ،  قطعه بزرگی از آئروژل در حد و اندازه ی  یک انسان بالغ ، تنها 455گرم  ( کمتر ازیک پوند ) وزن دارد و قادر است جسمی به وزن 500 کیلوگرم را پشتیبانی کند . این ماده در حال حاضر بسیار گران بوده و فراهم کردن آن برای استفاده های شخصی تقریباً غیر ممکن است .

منبع: arsachem




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 خرداد 31 :: 1:12 عصر

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 17
  • کل بازدیدها: 16866506
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است