سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

توسط محققان کشور محققان مرکز تحقیقات بیو انرژی دانشگاه تربیت مدرس از ضایعات سیب زمینی بیواتانول برای سوخت خودروها تولید کردند که کاربردی کردن آن در خودروها موجب بهبود احتراق در موتور خودروها می شود.

 

جمال فیاضی- از محققان این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای این پروژه در مرکز تحقیقات بیو انرژی دانشگاه تربیت مدرس، افزود: در این پروژه با طراحی دستگاهی موفق به تولید بیواتانول از ضایعات سیب زمینی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه از هر دانه روغنی می توان بیودیزل تولید کرد، اظهار داشت: هر دانه روغنی مانند مواد سلولزی و نیشکر که قابلیت تخمیر را داشته باشند می توان به عنوان منبع تولید بیواتانول از آن استفاده کرد.


فیاضی با بیان اینکه در این تحقیقات از سیب زمینی برای تولید بیواتانول استفاده شد، یادآور شد: در این پروژه تحقیقاتی با طراحی و ساخت دستگاهی از ضایعات سیب زمینی بیواتانول تولید کردیم.


این محقق با اشاره به عملکرد این دستگاه خاطر نشان کرد: این دستگاه ضایعات سیب زمینی را تخمیر و آن را تبدیل به بیو اتانول می کند. بیو اتانول سوخت جایگزین بنزین است که در حال حاضر در دنیا به صورت افزودنی به بنزین استفاده می شود.


وی بهسوزی خودروها را از مزایای استفاده از بیواتانول نام برد و ادامه داد: از مهمترین کارکردهای بیواتانول این است که عدد اکتان بنزین را افزایش می دهد این امر باعث بهسوزی در فرآیند احتراق موتورهای بنزینی می شود.


فیاضی کاربری آسان از این بیو اتانول در خودروهای بنزینی را از مزایای این سوخت نام برد و توضیح داد: برای استفاده از بیواتانول های تولید شده به عنوان سوخت خالص و یا ترکیب در نسبت های مختلف با سوختهای فسیلی لازم است در موتورهای دیزلی و یا بنزینی تغییراتی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که در نسبت های 2 تا 5 درصد از این بیواتانول استفاده شود نیاز به ایجاد تغییر خاصی در موتور نیست.




موضوع مطلب : خودرو, علم و فناوری

سه شنبه 90 اسفند 16 :: 1:0 صبح

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 86
  • بازدید دیروز: 98
  • کل بازدیدها: 16865313
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است