سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

با نگاهی گذرا به تاریخ ملت های گذشته، به این نتیجه می رسیم هر ملتی که برای سعادت دنیا و آخرت خود کوشید موفقیت و پیروزی نصیب اش شد و هر جمعیتی که تن پروری پیشه کرد از کاروان سعادت و سالاری باز ماند. زندگی انسان درجامعه با کار گره خورده است و کار سرنوشت جامعه را تعیین می کند. برای رهایی از تارهای عنکبوت عقب ماندگی ، رفع نیازهایمان و استقلال طلبی باید تلاش خود را دو چندان سازیم . با گسترش فضای کار و فعالیت علمی و پژوهشی با برنامه ریزی راه پیشرفت به اهداف خود دست یابیم.اگر به فرهنگ خود این گنجینه بی پایان سری بزنیم، خواهیم دانست که اهمیت و ارزش فرهنگی کار را در آیین و تاریخ ما موج می زند. با تعبیرات زیبا از کار و توصیه به دوری از کسالت و بیکاری و تامل در آثار و نتایج کوشش ،فرهنگ کار و اجتناب از علم بی عمل تأکید می کند و نسبت به عار ندانستن کار و کوشش در راه معیشت و تحمل رنج آن ، پندهای نیکویی به ما می آموزد.تردیدی نیست که با تنبلی و سستی ممکن نیست انسان به کوچک ترین آرزوهای خود در امور دنیا و آخرت دست یابد.

دانشمندانی که به مقامی رسیده اند ، موفقیت شان بر اثر تصادف و شانس نبوده است، بلکه بر اثر کار و تلاش به جایگاه عالی دست یافته اند.درباره ابن سینا نابغه نام آور شرق، فیلسوف بزرگ اسلام و ایران، نقل می کنند که وی برای درک بعضی از نوشته های فلسفی معلم دوم «فارابی» گاه می شد که مطلبی را چهل بار مطالعه می کرد. بوعلی سینا در شرح حال خود چنین می گوید: در دوران جوانی که مشغول تحصیل بودم برای مطالعه در اتاقی تنها می نشستم و در را به روی خویش می بستم و مشغول مطالعه می شدم و هر وقت خسته می شدم، پاره نانی می خوردم یا جرعه آبی می نوشیدم و دوباره مشغول کار می شدم. گاهی چند شبانه روز می گذشت و من جز برای رفع ضرورت از خانه بیرون نرفته بودم و مدت ها می گذشت که خواب به چشمم راه نیافته بود.

ادیسون

دانشمند و مخترع بزرگ می گوید:( نبوع یعنی یک درصد الهام گرفتن و 99 درصد عرق ریختن.) او مفهوم واقعی کار را درک کرده است، لذا روزی 16 ساعت کار می کرد و غالبا در محل کارش روی صندلی می خوابید.

 

 

متفکر و فیلسوف بزرگ اسلامی ابن رشد اندلسی تا آنجا که به یاد داشت، حتی یک روز را بدون مطالعه و تفکر سپری نکرد. امید که مانیز اینان را الگوی خویش قرار داده، لحظه ای از کار و کوشش غفلت نکنیم.

کار هرچند ساده و سبک باشد، موجب شرافت و کرامت در اجتماع است و بهتر از آن است که انسان دست نیازمند دیگران نباشد.

کار در اسلام نیز از بهای زیادی برخوردارستف چنان که:

رسول خدا(ص) فرمودند: کار امروز را به فردا میفکن که هر روز کاری معین دارد

حضرت علی علیه السلام : فرمودند دانا بر کار خود و نادان بر آرزوی خویش تکیه می کند

حضرت علی علیه السلام : هر کس چیزی بجوید و دنبال آن برود، حتما به همه و یا برخی از آن خواهد رسید




موضوع مطلب : متفرقه

سه شنبه 91 اردیبهشت 12 :: 1:0 صبح

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 179
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864439
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است