سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

مرسدس بنز SLR که طراحی خاص آن نشان از سرعت و شتاب خوب این مدل دارد بر اساس مدل اولیه SLR که در سال 1955 در مسابقات به پیروزی های بزرگی دست یافته بود شکل گرفت .این مدل برای اولین بار در سال 2004 به بازار عرضه شد و بعد از آن علاوه بر شرکت مرسدس مدل هایی نیز در شرکت های زیر گروه مرسدس بنز مثل مک لارن و AMG ساخته شد و نیز مدل های بسیاری توسط شرکت های تیونینگ مورد بازسازی و بهینه سازی قرار گرفته که در فرصت های آتی به بررسی آنها نیز می پردازیم.

 SLR

این مدل قدرتمند دارای دریچه های ورودی هوای بزرگ در جلو می باشد و در نمای جلو دارای دماغه ای کشیده بر روی درب موتور می باشد و در جلوی آن لوگوی مرسدس قرار دارد که سنتی جدید در مرسدس به حساب می آید و آنرا شبیه مدل هایی از فرراری مثل آئورئا کرده و بنظر در طراحی این قسمت از خودروهای فرراری کمک گرفته شده است.

درهای زیبای این مدل کوپه به شکلی خاص رو به بالا باز شده و حالتی شبیه بال پرندگان را ایجاد می کند. در روی درب موتور آن دریچه هایی در دو طرف قرار دارد که دریچه های مشابه ای نیز در کنار خودرو قرار دارد و وظیفه ی آنها کم کردن مقاومت خودرو در برابر باد و خنک شدن بهتر موتور می باشد. درب موتور این خودرو بسیار بزرگ بوده و تا کناره های خودرو کشیده شده و رو به جلو باز می شود.

طراحان شرکت بنز تلاش زیادی انجام داده اند تا این موتور به شکلی کم حجم ایجاد شود و همه ی اجزا با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار دارند. این خودرو دارای موتور 8 سیلندر به حجم 5400 سی سی می باشد و قادر است که 617 اسب بخار نیرو تولید کند.
این سوپر اسپرت با وزنی حدود 1940 کیلو گرم قادر است تا در مدت 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت از 300 کیلومتر در ساعت گذشته و به حداکثر سرعت 334 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.

مرسدس بنز SLR کابریو یا رودستر یا همان کروکی مک لارن


SLR

این مدل بعد از ارائه مدل کوپه عرضه شد و قرار است که این مدل SLR مک لارن یا همان مدل کروکی SLR در انگلستان و در حدود 100 دستگاه تولید شود .
SLR مک لارن با مدل کوپه تفاوت چندانی ندارد و از یک موتور مشترک بهره می برند و از لحاظ قدرت سرعت و شتاب با هم برابرند . در ظاهر هم علاوه بر سقف مدل مک لارن دارای یک رنگ سرمه ای زیبا می باشد و رنگ بندی داخلی نیز از رنگ قرمز در مدل کوپه به رنگ قهوه ای تیره در مدل نقره ای مک لارن و قهوه ای روشن در مدل سرمه ای رنگ تغییر کرده است .

مدل روداستر Roadster از لحاظ آیرودینامیک بودن و عملکردهای فنی بسیار شبیه مدل کوپه است که این موضوع در آزمایشات جاده به اثبات رسیده و تنها حداکثر سرعت مدل روداستر مک لارن 2 کیلومتر در ساعت کمتر است و این مقدار 332 کیلومتر می باشد که این برای یک مدل کروکی عالی است.

ساختار بدنه در ناحیه ستون ها با ترکیبی از فولاد تقویت شده و محلی برای قرارگیری سقف متحرک بر روی آن است . بدنه آن کاملا از فیبر کربن که توسط پلاستیک FRD تفویت شده ساخته شده است.

ضریب ایمنی این خودرو در میان روداسترها بی سابقه است و این ایمنی را فقط در اتومبیل های سقف ثابت می توان مشاهده کرد. باز و بسته شدن سقف نیمه اتوماتیک SLR در 10 ثانیه امکان پذیر است که زمانی کم برای داشتن یک خودروی کروکی می باشد.

تنها دخالت سرنشین برای جمع شدن سقف باز کردن قفل آن از محل اتصال به قاب شیشه ای جلو است و بعد از آن سقف توسط نیروی الکتریکی جمع و در زیر کاور آلومینیومی مخفی می شود.

فضای داخلی مجهز به دو صندلی مجزا از هم است که دارای خصوصیات و قابلیت های یک خودروی تمام اسپرت می باشد. صندلی های تمام چرمی با استراکچر فیبرکربن می باشد که قابلیت تطبیق با سرنشین ها را به صورت کاملا اتوماتیک دارا می باشد.

بعد از عرضه ی SLR توسط مک لارن . AMG نیز به فکر عرضه ی مدلی قویتر کرد و خبرهایی از رسیدن به قدرت 722 اسب بخار شنیده می شود ولی هنوز اخبار رسمی از سوی AMG منتشر نشده و تنها چیزی که در مورد موتور این مدل گفته شده استفاده از یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری یا یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری است که گشتاوری معدل 1200 نیوتن متر تولید می کند ولی در مورد قدرت موتور چیزی اعلام نشده است و مهندسان AMG مشغول فعالیت برای رسیدن به 722 اسب بخار برای این مدل هستند.

ظاهر این خودرو نیز کمی با مدل مک لارن متفاوت است و شامل جلو پنجره ی بزرگ تر بدون قسمت اضافی و گلگیرهای لبه دار شبیه مدل قدیمی SL300 خروجی های هوا روی درب موتور بزرگ تر و قسمت تیره رنگی است که به زیر سپر جلو اضافه شده است.

رنگ خودرو نیز کمی روشن تر از مدل مک لارن است . ولی هنوز چیزی در مورد قیمت این مدل و تعداد تولیدی آن ذکر نشده است.

تیونر مشهور هامان نیز به جمع تیونرهای SLR پیوست ولی برخلاف AMG , McLaren , RennTech به دنبال رسیدن به عدد 722 اسب بخار نبوده ولی در حال حاضر قویترین مدل SLR را ارائه کرده است.

این اتومبیل قدرتمند با نام Volcano عرضه شده است.

برنامه تیونینگ هامان از یک کیت بدنه فوق العاده آیرودینامیکی با حداقل نیروی پسا آغاز شده و به افزایش قابل توجه قدرت موتور و بهبود چشمگیر فضای داخلی اتومبیل ختم می شود . علاوه بر این طراحان هامان توجه خود را بر روی تمام اجزای این اتومبیل اسپرت لوکس متمرکز کرده اند تا از این طریق بتوانند به آرزوهای منحصربه فرد مشتریان خود جامه عمل بپوشانند.

کلیه قطعات موجود در کیت بدنه هامان از جمله گلگیرهای جلو وعقب و هم چنین زیر رکاب های جانبی از فیبر کربن ساخته شده اند که همین مسئله نقش به سزایی در کاهش وزن کل اتومبیل داشته است.

نمای جلو با توجه به نصب یک کاپوت از نو طراحی شده با هواکش های یکپارچه برروی آن جلوه ای خاص به خود گرفته است . اما برای جذاب تر شدن نمای عقب اتومبیل , تکنسین های هامان ایده های جدیدی را برای پرداخت نهایی ظاهر SLR به کار گرفته اند . یکی از این ایده ها نصب یک دیفیوزر بزرگ در زیر صندوق عقب بوده که در ترکیب با بال بزرگ عقب موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی اتومبیل شده . هرچند با نصب یک اسپویلر جدید در جلوی اتومبیل فشار لازم برای تماس هر چه بیشتر با سطح جاده تامین می شود .

در زیر این اتومبیل از رینگ های 21 اینچی به نام ادیشن ریس استفاده شده که فوق العاده سبک بوده و کاملا فضای داخلی گلگیرها را پر کرده است .
فضای داخلی Volcano با مهارت خاص طراحان هامان مورد بهسازی قرار گرفته است.

مجموعه تغییرات داخلی عبارتند از:

پدال ها و جاپایی ها ی آلومینیومی به علاوه روکش های در و پشت سری هایی با آرم حک شده هامان , آرم هامان هم چنین بر روی فرش منحصر به فرد کف اتاق نیز حک شده است.
در کنار این موارد داخل اتومبیل را می توان با مجموعه جدیدی شامل داشبورد و کنسول مرکزی که به صورت سفارشی از جنس کربن ساخته شده اند ارتقاء داد. حتّی در صورت در خواست مشتری برای تزیین روکش سقف , تمام ستون ها , غربیلک فرمان و آفتاب گیرها به هر رنگ دلخواه می توان از ماده مرغوب و با کیفیت آلکانترا استفاده کرد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 تیر 18 :: 8:42 عصر

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 118
  • بازدید دیروز: 98
  • کل بازدیدها: 16865345
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است