سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

تصاویر زیر ، از پدیده های آسمانیست که با نور مادون قرمز تصویر برداری شده اند این تصاویر ، از بین تعداد زیادی از تصاویر مادون قرمز برنده عنوان بهترین ها شده اند...

 


سحابی مارپیچی

این سحابی مارپیچی در 25 آگوست 2003 توسط ناسا تصویر بر داری شد . در طول این 9 سال این تصویر قدیمی از برترین تصاویر محسوب می شده است .این سحابی که در حدود 650 سال نوری از ما دورتر است تا 15 می سال 2009 نیز بر افروخته بود .

ده عکس فضایی برتر مادون قرمز معرفی شدند


کوهستان خلقت

تصویر زیر که یک توده کوه مانند در فضاست تحت عنوان کوهستان خلقت مشهور شده است که از زیباترین نماهای آسمانی است . این تصویر که از منطقه w5 توسط اسپیتزر تصویر برداری شده است توده ی عظیمی از گازها و غبار هایی است که می توان در داخل آن به ستاره هایی دسترسی پیدا کرد . این کوه زیبا واقعا از شاهکار های خلقت است .

کوهستان خلقت


گردباد کیهانی

این تصویر عجیب تحت عنوان گرباد کیانی از پدیده ای با عنوان Herbig-Haro 49/50-is است که در شرایط سرعت بالا از خروج گاز تصویر برداری شده است .پس از برخورد گاز با ابرها گازی دیگر باسرعت 580 کیلومتر ، این پدیده را به صورت امواج تابشی از مادون قرمز تبدیل کرده است که این تصویر زیبا حاصل این رخداد است .

گردباد کیهانی


نقشه کهکشان راه شیری

این تصویر از لبه های کهشان راه شیری است که توسط کارشناسان ثبت و ضبط شده است . یکی از کارشناسان در این باره گفت با استفاده از ان تصاویر به رازهای زیادی در مورد کهکشان خود پی بردیم که از جمله آن می توان توزیع ستاره ای با نور آبی نام برد .

نقشه کهکشان راه شیری


سحابی جبار

تصویر زیر نمایی از سحابی جبار است که در ماه می سال 2009 توسط اسپیتزر دریافت گردیه است .

سحابی جبار


کلاه لبه پهن اسپانیولی

این پدیده زیبا نیز که شبیه به کلاه لبه پهن اسپانیولی است دواقع توده ای پوشیده از گازهاست که در سال 2003 توسط تلسکوپ فضایی هابل و اسپیتزر دریافت شده است . این تصویر ترکیبی از تصاویر این دو تلسکوپ است .

کلاه لبه پهن اسپانیولی


صورت فلکی ماکیان

این نمایی از صورت فلکی ماکیان است که توسط اسپیتزر در سال 2009 گرفته شده است . یکی از کارشناسان گفت این ماموریت تا سال 2015 ادامه خواهد داشت .

صورت فلکی ماکیان


کهکشان گرداب

این کهکشان با عنوان کهکشان گرداب است که توسط اسپیتزر دریافت شده است . این کهکشان داری چهار رنگ است که توسط نور مادون قرمز دریافت شده است .

کهکشان گرداب


سحابی سه شاخه

یکی از زیبایی های خلقت در آسمان سحابی سه شاخه است که در مرکز آن گردو غبار و گاز و ستاره هایی مخفی شده اند .

نور مادون قرمز برای مشاهده این اشیای تیره در مرکز سحابی دیدن مرکز سحابی سه شاخه را راحت تر کرده است .

سحابی سه شاخه


کهکشان باستان

اسپیتزر را برای نمایش نقشه جهانی آسمان ساخته اند . این تصویر نیز که از کهکشان راه شیری و کهکشان های مجاور آن گرفته شده است نمای وسعی از خلقت است که توسط اسپیتزر ثبت و ضبط شده است .

کهکشان باستان

کهکشان باستان




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

یکشنبه 91 مرداد 22 :: 3:34 عصر

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864266
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است