سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

تصاویر ماهواره ای از آلودگی جوی چین

گروهی از دانشمندان آمریکایی و چینی برپایه یک سری از تصاویر ماهواره ای لایه های وسیع آلودگی را اتمسفر بالای چند کلان شهر چین نشان دادند اما رسانه های این کشور خبر را حذف کردند.

 

دانشمندان ناسا در دانشگاههای ییل و کلمبیا با همکاری محققان چینی با استفاده از تصاویر ماهواره ای حضور تمرکز بالای ذرات آلاینده را در اتمسفر چند کلان شهر صنعتی نشان دادند.

نتایج ارزیابیهای اولیه این تصاویر که مشروح آن در سایت گاردین منتشر شده است نشان می دهد که متوسط تمرکز سالانه آلاینده های PM 2.5 در تمام چین بالاتر از دهه از قبل است.

PM 2.5 اصطلاحی است که برای ذرات با قطر 2.5 میکرون یا کمتر به کار می رود. این ذرات می توانند به ریه و بافت خون انسان نفوذ کند و منجر به آسم، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان شوند.

این تصاویر، حضور لایه های وسیع ذرات آلاینده را در اتمسفر شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی چین به صورت مه های عجیبی به رنگهای قرمز و سیاه نشان می دهد.

براساس گزارش لارپوبلیکا، این گزارش نشان می دهد که در ماه ژانویه سطح ذرات با قطر 2.5 میکرون بسیار بالاتر از سطح استاندارد بوده است. پس از ساعاتی که از انتشار این اطلاعات می گذشت رسانه های چینی با حذف این خبر دیگر اشاره ای به آن نکردند.

تصویر ماهواره ای از آلودگی جوی چین




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 12:0 صبح

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 98
  • کل بازدیدها: 16865251
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است