سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

متخصصان امنیت شبکه سال 2012 میلادی را از لحاظ حملات سایبری «سال جهنمی» توصیف می‌کنند.

حملات سایبری - هک

 

حملات هکرها به سایت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی هر روز در سراسر جهان در حال وقوع است و تقلب در کارت‌های اعتباری و دزدی از طریق اینترنت مسأله جدیدی محسوب نمی‌شود.

بر اساس تحقیقات شرکت نورتون، جرایم سایبری در سال 2011 میلادی بیش از 388 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی زیان وارد کرد که این رقم بیش از جرایم دیگر از جمله قاچاق کوکائین و هروئین بوده است.

متخصصان امنیت شبکه فرضیه‌های مختلفی درباره افزایش حملات سایبری در سال 2012 مطرح می‌کنند؛ برخی معتقدند بروز مشکلات اقتصادی باعث بیکار شدن برنامه‌نویسان رایانه‌یی شده و به تبع آن این گروه‌ها به سمت حملات سایبری سوق پیدا کرده‌اند.

دسترسی آسان به رایانه در مناطق فقیرنشین جهان و شمار زیاد جوانان مستعد و جویای کار و گرایش این افراد به سمت سرقت‌های اینترنتی، از دیگر دلایل افزایش حملات سایبری عنوان می‌شود.

حملات DDoS و بوت‌نت‌ها (botnets) از اصلی‌ترین جرایم سایبری محسوب می‌شوند. حملات DDoS‌ بسیار ساده بوده و از طریق یک نرم‌افزار و بدون نیاز به اطلاعات برنامه‌نویسی یا دانش IT صورت می‌گیرد. بوت‌نت‌ها نیز شبکه‌ای از رایانه‌ها متصل به اینترنت هستند که توسط ویروس آلوده شده و تحت کنترل رایانه واحد یا «بوت مستر» درمی‌آیند و هکر با استفاده از سیستم‌های تحت کنترل خود می‌تواند حملات سایبری انجام دهد. 

زمانی که یک رایانه در معرض خطر قرار می‌گیرد، هکرها می‌توانند علاوه بر سرقت داده‌ها و اطلاعات حتی سایت را نیز از دسترس خارج کنند.

به گفته «کارل هربرگر» متخصص امنیت شبکه، انگیزه هکرها از انجام حملات سایبری تغییر یافته است و به تبع انگیزه های جدید یا «هکتیویسم»، ابزار و تکنیک‌های تازه برای حملات ابداع شده است.

اما در کنفرانس سایبری که به تازگی برگزار شد، مدیر عامل لابراتور کاسپرسکی هکرها را با افراط‌گرایان که به حملات انتحاری و انفجار بمب دست می‌زنند، مقایسه کرد.

روزنامه نیویورک تایمز فهرستی از شرکت‌های آمریکایی که احتمالا مورد حملات سایبری از سوی هکرهای چینی قرار خواهند گرفت را منتشر کرده است.

برخی متخصصان شبکه ادعا کرده‌اند که در حملات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی هکرهایی از روسیه، فرانسه، تایوان و رژیم صهیونیستی نیز مشارکت دارند.

استفاده از ویروس، تروجان‌ و کرم‌های اینترنتی بدون وقفه ادامه دارد؛ اما اصلی‌ترین تهدید در سال 2012 جنگ‌های سایبری خواهد بود.

تنش سیاسی میان انگلیس و آرژانتین، مشکلات روسیه با برخی کشورهای همسایه، جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه از دلایلی است که متخصصان امنیت شبکه سال جاری میلادی را «سال جهنمی» از حیث حملات سایبری توصیف کرده‌اند.




موضوع مطلب : علم و فناوری, علم و فناوری

سه شنبه 90 اسفند 9 :: 5:0 صبح

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864284
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است