سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

اطلاعیه مهم - چهارشنبه 10 اسفند ماه 1390


تمامی دانشجویان می بایست تا تاریخ 12/12/90 وضعیت نهایی انتخاب واحد خود را کنترل نموده و درصورت داشتن خطا به آموزش مراجعه نمایند.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 اسفند 10 :: 9:0 عصر

 

نهایی شدن رتبه بندی دانشگاهها در فروردین 91/ آغاز پردازش پرسشنامه ها

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از آغاز پردازش پرسشنامه های مربوط به رتبه بندی دانشگاه در پایگاه استنادی ISC خبر داد و گفت: امیدواریم گزارش رتبه بندی دانشگاه ها در پایگاه استنادی دانشگاه های دولتی و آزاد تا فروردین 91 نهایی شود.

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات رتبه بندی دانشگاه های کشور افزود: بر اساس آخرین خبرهای دریافتی از دبیرخانه رتبه بندی ISC بسیاری از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین برخی از دانشگاه های مهم و بزرگ آزاد اسلامی امسال در رتبه بندی ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) شرکت کردند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به عدم حضور برخی از دانشگاه ها در این رتبه بندی توضیح داد: بر اساس اعلام برخی از دانشگاه های بزرگ کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این دانشگاهها موفق به دریافت پرسشنامه های مربوط به رتبه بندی نشده بودند که مجددا این پرسشنامه ها در اختیار این دانشگاه ها قرار گرفت.
 
وی به بیان آخرین وضعیت بررسی پرسشنامه های رتبه بندی پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر کار پردازش اطلاعات از پرسشنامه های دریافتی آغاز شده است. این پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزاری که اختصاصا برای این امر تدوین شده است، انجام می شود.
 مهراد، با اشاره به مشارکت دانشگاه آزاد در این رتبه بندی، خاطر نشان کرد: با اعلام فراخوان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد طی اطلاعیه ای به کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اعلام کرد که اطلاعات مربوط به رتبه بندی پایگاه استنادی ISC را به دفتر معاونت ارسال کنند.
وی با تاکید بر اینکه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد مسئول تنظیم و ارسال اطلاعات مورد نیاز رتبه بندی است، اضافه کرد: این معاونت اطلاعات مورد نیاز را به دبیرخانه ISC ارسال خواهد کرد و این روند همچنان ادامه دارد.
 
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از نهایی شدن این رتبه بندی در اوایل سال آینده خبر داد و یادآور شد: کار پردازش اطلاعات از پرسشنامه آغاز شده است و انتظار می رود که در فروردین سال 91 نهایی شود.

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 2:14 عصر

 

 به گزارش خبرنگار مهر، دومین کنفرانس «کاربرد منطق فازی در علوم رسانه» صبح یکشنبه اول اسفندماه در دانشکده رسانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این مراسم کارشناسان و استادان دانشگاه به بررسی منطق فازی در علوم مختلف رسانه از جمله شبکه‌های ویدیویی، ارتباطات اجتماعی، تصویر و نورپردازی، عرفان و منطق پرداختند.

رجب‌علی برزویی، رئیس انجمن سیستم‌های فازی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم اعلام کرد: ایران در تولید مقالات در دنیا رتبه اول را کسب کرده ‌است و در سیستم‌های فازی نیز تا کنون 4500 مقاله علمی داشته‌ایم.

به گفته وی در تولید مقالات علمی در سیستم‌‌های فازی، ایران بعد از کشورهای چین، تایوان و هند رتبه چهارم را دارد و آمریکا در رتبه پنجم  بعد از ایران قرار گرفته است. در سال 2011 ایران در تولید مقالات علمی در بخش فنی و مهندسی در رتبه 4، ریاضی رتبه 18،کامپیوتر رتبه 22 و هنر و باستان‌شناسی رتبه 45 را کسب کرده‌است.

پروژه‌های صدا و سیما با هزینه و زمان برنامه‌ریزی شده به نتیجه نمی‌رسند

 همچنین در ادامه مراسم احمدعلی یزدان‌پناه، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در توضیح مدیریت با رویکرد فازی به تحقیقی که درباره سازمان صدا و سیما انجام داده ‌بود، اشاره ‌کرد و گفت: در طول سه سال تحقیق، واقعیت‌ها نشان داده‌است که هیچ‌کدام از پروژه‌های صدا و سیما با هزینه و زمان در نظر گرفته ‌شده به نتیجه نرسیده‌است. در صدا و سیما برخی از تولیدات 8 سال و 4 هزار نیروی کار زمان برده‌ اما به نتیجه نرسیده‌است.

وی با اشاره به اینکه بی‌نظمی بر همه عرصه‌های سازمان‌های بزرگ مانند صدا و سیما حاکم است، بیان کرد: این درحالی است که 4 درصد سود ناخالص ملی را در این سازمان برنامه‌ریزی می‌کنند.

باقر ساروخانی، استاد گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در ادامه درباره ارتباطات اجتماعی با رویکرد فازی گفت: برخی از روش‌هایی که تاکنون درگیر آن بودیم، چارچوب‌های تنگی بودند که پاسخگوی نیازها نبود.

وی ادامه داد: ما همیشه تلاش می‌کردیم که عینیت و کمیت را مطرح کنیم و در این میان پدیده‌های انسانی مغفول واقع می‌شدند و به این ترتیب تحقیق‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

منطق فازی ما را از چارچوب بسته خارج می‌کند

ساروخانی با اشاره به دیدگاه فازی، تصریح کرد: دیدگاه جدید می‌گوید که واقعیات عالم تنها کمی یا کیفی نیستند. ما از این به بعد با یک اصطلاح جدید روبه‌رو هستیم . منطق فازی ما را از یک چارچوب بسته خارج کرد و چند بعدی بودن را نشان داد.

 به گفته این استاد ارتباطات، باید پدیده را در داخل متن نگاه کنیم و به این ترتیب نسبیت عناصر را در نظر بگیریم.

ساروخانی ادامه داد: این دیدگاه کلی در همه جا از جمله روش تحقیق اثر کرد. متغیرها را از این به بعد خام نگاه نمی‌کنیم و به طور مثال در رابطه بین تحصیلات و طلاق نمی‌توانیم یک ارتباط سطحی را در نظر بگیریم. می‌گوییم یک متغیر ممکن است، در یک جا و یک فضای خاص معنی خاص داشته‌باشد.

وی تأکید کرد: از این پس حرکت یک متغیر را منزوی و تنها نگاه نمی‌کنیم و این حرکت را در داخل کلیت‌ها در نظرمی‌گیریم. واقعیت انسانی یک واقعیت پیچیده است.





موضوع مطلب :

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 2:11 عصر

فهرست اسامی 50 دانشجوی نمونه کشوری سال 1390 دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته وزارت علوم منتشر شد


به گزارش خبرنگار«صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشجویان نمونه کشوری امسال از میان پنج هزار دانشجویی که در سامانه الکترونیکی دانشجوی نمونه ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب و با حضور رییس‌جمهور تقدیر شدند.

در میان 50 دانشجوی نمونه کشوری امسال وزارت علوم 37 دانشجوی مرد هستند و 29 نفر نیز در دانشگاه‌های تهران تحصیل می‌کنند.

اسامی دانشجویان نمونه وزارت علوم براساس گروه و مقطع تحصیلی در پی می آید:


 فنی ‌مهندسی

مقطع کارشناسی: علی پور جعفر رشته مهندسی معماری از دانشگاه پیام نور رضا ناصرسرای رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی ارومیه، سمیه نوروزی رشته مکانیک از دانشگاه فردوسی مشهد و در مقطع کاردانی رسول شاهسونی رشته ماشین ابزار از دانشگاه جامع علمی کاربردی.

مقطع کارشناسی ارشد: حنیف کازرونی رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجید عزتی مصلح رشته مهندسی برق از دانشگاه شاهد، هدایت عزیزپور رشته مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و علی اسماعیلی رشته مهندسی هوا و فضا از دانشگاه فردوسی مشهد.

مقطع دکتری: محمد قشقایی رشته مهندسی شیمی و مجتبی صالحی رشته مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس، سید میعاد صالحی رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و شیرین شکوهی رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

در گروه فنی مهندسی 10 مرد و دو زن به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که از این تعداد هفت تن در تهران تحصیل می‌کنند.


علوم پایه

مقطع کارشناسی: سکینه رجایی یزدان آباد خالصه رشته منابع طبیعی – محیط زیست از دانشگاه تربیت معلم سبزوار.

مقطع کارشناسی ارشد: صابر ایمانی رشته زیست شناسی از دانشگاه امام حسین (ع) و اسماء حمزه رشته ریاضیات از دانشگاه کاشان.

مقطع دکتری: یاور احمدی رشته شیمی از دانشگاه زنجان، جواد کریمی اندانی رشته زیست شناسی از دانشگاه شیراز، محمدرضا عبودی رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف، محمد دیناری رشته شیمی از دانشگاه اصفهان، محمد حبیبی رشته ریاضی از دانشگاه تربیت مدرس، سمیه سعیدی نژاد رشته ریاضی از دانشگاه علم و صنعت ایران.

در گروه علوم پایه شش مرد و سه زن به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که پنج نفر از این دانشجویان از دانشگاه‌های شهرستان هستند.


علوم انسانی

مقطع کارشناسی: فاطمه احمدی رشته تربیت بدنی از مجتمع آموزش عالی جهرم، سعید نوری آزاد رشته روابط عمومی از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سید محمد حسین حسینی رشته حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی، مسعود یوسفی سرتشنیزی رشته معارف اسلامی از دانشگاه شاهد.

مقطع کارشناسی ارشد: محمد امینی فارسانی رشته زبان انگلیسی از دانشگاه تربیت معلم تهران،‌ مهسا قربانی بوانی رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه شاهد، امیرحسین اخروی رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه فردوسی مشهد، مهرآور مومنی جاوید رشته راهنمایی و مشاوره از دانشگاه الزهرا(س)، رستگار حسینی رشته تربیت بدنی از دانشگاه گیلان، زهرا محققیان رشته معارف و علوم قرآنی از دانشگاه اصفهان، محسن مصلحی (رزمنده – جانباز و آزاده) رشته جغرافیا و برنامه روستایی از دانشگاه اصفهان.

مقطع دکتری: سهراب عبدی زرین رشته راهنمایی و مشاوره از دانشگاه اصفهان، ابوذر زنگوئی نژاد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس، مهدی بیاتی رشته تربیت بدنی از دانشگاه تربیت مدرس، طیبه جعفری (فرزند شهید) رشته ادبیات فارسی از دانشگاه اصفهان، زهرا کریمیان رشته علوم تربیتی از دانشگاه شهید بهشتی، محمد مهدی ذوالفقار زاده کرمانی رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تهران،‌ محمد مومنیان رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تربیت مدرس، کامران ربیعی (فرزند شهید) رشته علوم اجتماعی از دانشگاه اصفهان.

در گروه علوم انسانی 13 مرد و شش زن به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که هشت تن در دانشگاه‌های شهرستان تحصیل می‌کنند.


گروه هنر

مقطع کارشناسی: ثمینه حدادی رشته ارتباط تصویری از دانشگاه الزهرا(س).

مقطع کارشناسی ارشد: رضا رحیم‌نیا رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان.

مقطع دکتری: سعید نوروزیان ملکی رشته معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران.

در گروه هنر دو مرد و یک زن به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که یکی از این دانشجو از دانشگاه‌های شهرستان هستند.


کشاورزی

مقطع کارشناسی: خلیل مینابی رشته کشاورزی – منابع طبیعی و شیلات از دانشگاه علوم دریایی خرمشهر،.

مقطع کارشناسی ارشد: مرتضی علیرضایی نغندر(فرزند جانباز) رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه فردوسی مشهد.

مقطع دکتری حرفه‌ای: سید هومن بزرگی رشته دامپزشکی از دانشگاه شیراز.

مقطع دکتری: حسین یوسفی رشته منابع طبیعی از دانشگاه تهران، سرور خرم دل رشته زراعت از دانشگاه فردوسی مشهد، کیوان شمسی رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه آزاد اسلامی.

در گروه کشاورزی پنج مرد و یک زن به عنوان دانشجویان نمونه انتخاب شدند که سهم دانشجویان دانشگاه پایتخت در این گروه تنها یک نفر است.


دامپزشکی

مقطع دکتری حرفه‌ای و تخصصی: حسین اسماعیلی (فرزند شهید) رشته دامپزشکی از دانشگاه تهران به عنوان دانشجویان نمونه معرفی شدند.


معیارهای انتخاب دانشجویان نمونه کشوری و جوایز این دانشجویان

به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو وزیرعلوم نیز در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، در خصوص روند اجرایی انتخاب این دانشجویان اظهارکرد: در این خصوص آیین‌نامه‌ای با مشارکت دانشجویان سراسر کشور تنظیم شده و شاخص‌هایی براساس توانایی‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، شئونات دانشجویی و همچنین احتساب حداقل معدل تنظیم و اعمال شده است .

وی با اشاره به اینکه انتخاب دانشجویان نمونه از تمامی دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی، پیام‌نور، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای صورت گرفته است، گفت: در کل 5000 نفر در سامانه الکترونیکی دانشجوی نمونه ثبت نام کردند که 210 نفر از آنها توسط دانشگاه‌ها برای بررسی نهایی معرفی و در نهایت نیز 50 نفر از دانشجویان وزارت علوم و 30 نفر از دانشجویان وزارت بهداشت به عنوان نمونه معرفی شدند.

وزیرعلوم در خصوص میزان جوایز دانشجویان نمونه نیز گفت: برای دانشجویان نمونه مقطع کاردانی و کارشناسی دو میلیون تومان، دانشجویان کارشناسی ارشد دو و نیم میلیون تومان و برای دانشجویان دکتری سه میلیون تومان جایزه تعیین شده است، علاوه بر اعطای تسهیلاتی برای ادامه تحصیل، هر دانشجوی نمونه به همراه یک نفر از اعضای خانواده به صورت رایگان به سفر معنوی حج عمره نیز اعزام می شود.





موضوع مطلب :

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 2:9 عصر

درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 36
  • بازدید دیروز: 41
  • کل بازدیدها: 16863696
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است