سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

تحقیقات جدید محققان راز زندگی 100 ساله را فاش کرده است، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه اجتماعی تر و خوش بین‌تر باشید بیشتر زندگی می‌کنید

محققان در نتایج تحقیقات جدید خود نشان دادند که ویژگیهای شخصیتی چون اجتماعی بودن، خوش بین بودن، آسان گرفتن امور زندگی، لذت از خنده و فعال بودن در فعالیتهای مختلف می تواند نقش مهمی در طول عمل داشته باشد

نیر بارزالی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین طی بیانیه ای گفت: وقتی کار کردن با افراد صدساله را آغاز کردم فکر کردم که باید زمان طولانی را در مسیر این تحقیق سپری کنیم چرا که آنها افرادی بدخلق هستند، اما وقتی شخصیتهای 243 نفر از افرادی را که حدود 100 سال سن داشتند را بررسی کردیم به ویژگیهایی رسیدیم که به طور واضح نشان دهنده رویکرد مثبت آنها نسبت به زندگی بود

این تحقیق بخشی از پروژه طول عمر ژنها در کالج پزشکی آلبرت انیشتین است که دربرگیرنده 500 نفر 95 ساله و پیشتر و 700 نفر از فرزندان آنها است. در این تحقیق ژن این افراد مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که چرا برخی از آنها از طول عمر برخوردارند و برخی دیگر خیر

تحقیقات پیشین از این جمعیت سایر علل ژنتیکی از طول عمر این افراد را نشان داده است که در آن میان می توان به مکانیسمهای ترمیم سلولی اشاره کرد. تحقیق دیگری به این نتیجه رسیده است که صدساله ها الزاما از نظر عادات بهداشتی با سایرین تفاوتی ندارد

این درحالی است که تحقیقات جدید نشان می دهد سطح خجالتی بودن افراد یا رویکردهای باز آنها به تجربیات تازه از مکانیسمهای ژنتیکی نشأت می گیرد که از سوی دیگر بر میزان سلامتی آنها نیز تأثیر گذار است

از این رو، نیر بارزالی و همکاران وی سنجش کوتاهی از شخصیت این افراد داشتند و در این میان 243 نفر از صدساله ها را بررسی کردند، گروهی که متوسط سن آنها 97?6 سال بود و 75 درصد آنها را زنان تشکیل داده بودند

نیر بارزالی درباره این گروه گفت: اکثر آنها افرادی اجتماعی، خوش بین و آسان گیر هستند، آنها خنده را بخش مهم زندگی می دانند و سهم مهمی در شبکه های اجتماعی دارند. آنها احساسات خود را آزادانه بیان می کنند

علاوه بر این موارد در تحقیقی از گروه صدساله ها مشخص شد که این افراد شخصیت عصبی ندارند و در مقایسه با سایر گروه ها بسیار با وجدان و وظیفه شناس هستند

براساس گزارش دیسکاوری، بارزالی تصریح کرد:

برخی از شواهد نشان می دهد که شخصیت می تواند بین سن 70 تا 100 سالگی تغییر کند، بنابراین ما نمی دانیم که آیا صدساله هایی که در این تحقیق شرکت کردند در تمام دوران زندگی خود چنین شخصیتی داشته اند یا نه اما نتایج همچنین نشان می دهد ابعاد ژنتیکی شخصیت می تواند نقش مهمی در داشتن طول عمر استثنائی و سلامتی داشته باشد

منبع

: shadine




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 شهریور 7 :: 9:37 عصر

مشاهده سرعت نور با سریع‌ترین دوربین جهان

محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) موفق به طراحی سریع‌ترین دوربین جهان با قابلیت عکسبرداری یک تریلیون تصویر در ثانیه شدند.

 

سرعت نور در خلأ بیش از 299 میلیون متر بر ثانیه است و عکسبرداری از لحظه عبور نور از درون یک جسم با دوربین‌های عکسبرداری موجود امکان پذیر نیست.

محققان MIT با طراحی سریع‌ترین دوربین جهان با قابلیت عکسبرداری یک تریلیون تصویر در دقیقه، از لحظه عبور نور از درون یک بطری عکسبرداری کرده و با کمک این تصاویر یک فیلم با حرکات آهسته تهیه کردند که در کنفرانس فناوری TED در ادینبورگ به نمایش در آمد.

نور لیزر در چند میلیاردم ثانیه از بخش انتهایی بطری تابیده شده و از قسمت در بطری خارج شد و در همین زمان دوربین فوق سریع از لحظه عبور نور عکسبرداری کرد.

محققان معتقدند، در صورت کاهش هزینه‌ها و امکان استفاده تجاری از این فناوری، مردم در آینده قادر خواهند بود با استفاده از یک اسکنر و تاباندن نور به داخل میوه و سبزیجات، از تازه بودن این محصولات اطمینان حاصل کنند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

جمعه 91 شهریور 3 :: 2:58 صبح

حمله بدافزار شمعون سرانجام با فایل های پاک شده و رایانه های شخصی غیر قابل بوت شدن پایان یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، این تروجان از طریق فلج کردن ویندوز رایانه ها پس از سرقت اطلاعات فعالیت می کند.
این بدافزار که بسیاری از رایانه های شخصی و اداری اسرائیل را تحت پوشش قرار داده پس از کنترل رایانه های متصل به اینترنت از فایل ها و MBR ماشین نسخه برداری کرده و پس از آن رایانه غیرقابل بوت می شود.

مراکز مختلف آنتی ویروس هنوز در خصوص اینکه این بدافزار به دنبال چه نوع اطلاعاتی است هیچ ایده ای ندارند و شمعون از هر نوع اطلاعات رایانه های مختلف کپی برداری و آنها را به مرکز خود ارسال کرده است.




موضوع مطلب : علم و فناوری

جمعه 91 شهریور 3 :: 2:57 صبح

یک گروه تحقیقاتی در چین موفق به تولید پوششی شده‌اند که خواص سطح را تغییر می‌دهد. این پوشش که از جنس نانوذرات سیلیکا است، می‌تواند خواصی نظیر ضد آب و ضد مه بودن را در سطح ایجاد کند.

 

پژوهشگران چینی ساختاری شبیه تمشک از نانوذرات توخالی سیلیکا ساخته‌اند، این گروه تحقیقاتی از آکادمی علوم چین، معتقدند که از این ساختار می‌توان برای تولید پوششی ضد آب، شفاف و صاف برای شیشه‌ها استفاده کرد.

این موضوع در حوزه علم مواد بسیار جالب توجه است، زیرا با استفاده از این نوع فناوری می‌توان سطوحی با انرژی سطحی کم تولید کرد، سپس با استفاده از پوشش‌هایی مشابه آنچه که در این پروژه به‌ دست آمده، سطح این محصول را پوشاند؛ در نتیجه این کار، خواص تر شدگی سطح کاملا متفاوت از آنچه در ابتدا بود می‌شود، در واقع هم می‌توان سطوح ضد آب و هم سطوح جاذب آب تولید کرد.

این گروه تحقیقاتی، جزئیات کار خود را در قالب مقاله‌ای تحت عنوان «Transparent superhydrophobic/superhydrophilic coatings for self-cleaning and anti-fogging» در نشریه «Applied Physics Letters» وابسته به موسسه فیزیک آمریکا (AIP) به چاپ رساندند.

پوششی که این تیم تحقیقاتی تولید کرده، دارای خواص ضد مه و عبور نور بسیار عالی، قبل و بعد از اصلاح شیمیایی سطحی است.

از این فناوری می‌توان در تولید محصولات شفاف، شیشه‌های ضد مه با عملکرد بالا، پنجره‌ها، پنل‌ها و پیل‌های خورشیدی کاراتر، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و صفحات نمایش تلفن همراه استفاده کرد.

پوشش‌های سطحی هوشمند بسیار مورد توجه تولیدکنندگان است، بویژه برای تولید پیل‌های خورشیدی، در این پیل‌ها به‌ دلیل نشست گرد وغبار در سطح پیل‌ کارایی آن تا 40 درصد افت می‌کند، این افت کارایی معمولا در طول سال اول بعد از نصب اتفاق می‌افتد.

چالش بعدی محققان این پروژه آن است که چگونه این پوشش تولیدشده در آزمایشگاه را به‌ صورت صنعتی تولید کنند، به‌ طوری که هزینه تولید آن مقرون به‌ صرفه باشد. در واقع محققان درصدد یافتن راهی برای تولید ارزان‌قیمت این پوشش هستند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

جمعه 91 شهریور 3 :: 2:56 صبح

لیزا آکویا نام هواپیمایی است که همانقدر که در آب احساس راحتی می کند، برای حرکت روی برف و آسمان نیز هیچ مشکلی ندارد.

 

این هواپیما پس از 70 آزمایش پرواز وارد بازار فروش می شود و به زودی در دسترس خریداران قرار می گیرد.

تصاویر هواپیمایی که روی خشکی، دریا و برف فرود می آید

این هواپیما برای نخستین بار در "EAA AirVenture Oshkosh " بزرگترین گردهمایی سالانه علاقمندان به هوانوردی در آمریکا رونمایی شد و از سال 2014 با قیمت 350 هزار دلار در آمریکا و اروپا به فروش می رسد.

این هواپیما می تواند در یک سفر خود پیش از رسیدن به هرگونه سطحی، 2 هزار کیلومتر را با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت طی کند.

به طور طبیعی این هواپیما برای فرود به باند پرواز نیاز دارد اما اگر خلبان هنگام فرود آمدن مشاهده کند که دریا آرام است ، به راحتی می تواند کلید چرخهای فرود در خشکی را برای فرود آرام و امن روی دریا، با هیدروفویل تعویض کند.

این ابرهواپیما دارای بالهای تا شونده است که موجب می شود به سادگی بتوان آن را در یک پارکینگ نگاهداری کرد.

طراحی هوشمندانه این وسیله نقلیه دربرگیرنده یک ویژگی امنیتی به این معنا است که اگر این هواپیما براثر هر حادثه ای در آب غرق شود، موتور سنگین کابین خلبان را از آن بیرون نگاه داشته و خلبان را از سطح آب بالاتر نگاه می دارد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

جمعه 91 شهریور 3 :: 2:54 صبح

یک طراح و مهندس مکانیک با تولید یک ماشین تحریر که چکشهای آن روی صفحه کلید آی پد ضربه می زند، حس قدیمی ماشینهای تحریر و استفاده از آخرین تکنولوژی روز را برای کاربر فراهم کرده است.

اتصال ماشین تحریر به آی پد

 

کار کردن آی پدها و تبلتها هرچقدر هم هیجان انگیز باشد، بزرگترین مشکل آنها موانع تایپ کردن و نوشتن مطالب بلند است که به علت لمسی بودن کلیدها با دشواری صورت می گیرد اما یک طراح و مهندس مکانیک با طراحی یک ماشین تحریر برای آی پد این مشکل را حل کرده است.

استفاده از چکشهای کوچکی برای تبدیل کلید فشرده شده توسط انگشت برای ضربه به صفحه کلید لمسی، مهمترین ویژگی دستگاه iTypewriter است، حرکتی که موجب می شود کاربر بتواند با استفاده از آن متنهای بلند را روی آی پد خود تایپ کند.

هرگاه دکمه ای را فشار می دهید، یک چکش کوچک از ماشین تحریر خارج می شود و به همان کلید در صفحه لمسی آی پدر ضربه می زد، نوک این چکش با یک سرپوش پلاستیکی پوشانده شده که دارای تخلیه الکتریکی یک دقیقه ای است که می تواند ضربه انگشت را تقلید کند.

این وسیله از سوی آستین یانگ دانشجوی طراحی محصول و مهندسی مکانیک کالج ادینبورگ در اسکاتلند تولید شده است.

وی در این رابطه گفت: کاربر می تواند از احساس قدیمی ماشین نویسی و آخرین فناوری روز در کنار هم لذت ببرد. حتی کاربران سالمند که هرگز از رایانه و یا آی پد استفاده نکرده اند می تواند از این ماشین تحریر آشنای قدیمی استفاده کنند.

آستین یانگ اظهار داشت: برای برخی از گروه های کاربران این محصول راهکار ساده ای برای نوشتن مطالب بلند در آی پد است ، از سوی دیگر افراد می توانند تجارب و خاطرات قدیمی خود را با استفاده از این ظاهر آشنا مرور کنند.

با استفاده از این دستگاه، کاربر می تواند قدرت فیزیکی را از صفحه کلید و حرکت هر کلید احساس کند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

جمعه 91 شهریور 3 :: 2:51 صبح

موفقیت محققان کشور در دستیابی به دانش فنی ساخت نمایشگرهای لیزری‌
اگرچه استفاده از سیستم‌‌های روشنایی لیزری برای نخستین بار در سال 1966 مورد توجه قرار گرفت، اما هزینه بسیار بالای استفاده از این فناوری مانع از کاربرد آن در محصولات مصرفی تجاری شد و تنها در ساخت تعداد محدودی از مدل‌های خیلی پیشرفته پروژکتور‌های بسیار گران‌قیمت، این فناوری توانست جایگزین استفاده از لامپ‌های متداول شود. از آنجا که کاربرد لیزر در ساخت نمایشگر‌ها تغییرات قابل توجهی را از نظر وسعت رنگ، افزایش میزان روشنایی،‌ کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش طول عمر این تجهیزات الکترونیکی پر مصرف به وجود خواهد آورد، پیش‌بینی می شود در آینده‌ای نه چندان دور با گسترش کاربرد این فناوری به عنوان منبع تامین نوری پر قدرت در ساخت نمایشگرها، نسل جدید نمایشگرهای تلویزیونی و رایانه‌ای لیزری بتواند تصاویری شفاف با رنگ‌هایی کاملا طبیعی را در معرض دید بینندگان قرار دهد و جایگزین نمایشگرهای امروزی شود.

در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی سال 2006 که در لاس وگاس برگزار شد، سیستم‌های روشنایی لیزری مبتنی بر فناوری ساخت نیم رساناهای لیزری که برای نخستین بار در ساخت نمایشگرهای لیزری و ساخت مدل‌های آزمایشی اولیه تلویزیون‌های لیزری مورد استفاده قرار گرفته بود، به معرض نمایش گذاشته شد. با اتخاذ تصمیمی مبنی بر دسترسی گسترده و عمومی به تلویزیون‌های لیزری تا اوایل سال 2008 میلادی خبر ساخت نسل جدید نمایشگرهای تلویزیونی در رایانه لیزری در سال 2006 به اطلاع عموم رسانده شد و در‌ ژانویه سال 2008 نخستین تلویزیون لیزری 65 اینچی که توسط شرکت آمریکایی سازنده سیستم‌های الکترونیکی دیجیتالی، میتسوبیشی که یکی از شرکت‌های بزرگ سازنده قطعات الکترونیکی لیزری است،‌ در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی به نمایش گذاشته شد. تلویزیون‌های امروزی تنها از توانایی نمایش 40 درصد از محدوده رنگی قابل تشخیص توسط انسان‌ها برخوردارند و این در حالی است که نمایشگرهای لیزری می‌‌توانند 80 درصد از رنگ‌های این محدوده رنگی را به نمایش در آورند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای‌ نه چندان دور لامپ‌های تصویر لیزری بتوانند جایگزین لامپ‌های تصویری شوند که در نمایشگرهای معمولی از آنها استفاده می‌شود



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 91 مرداد 30 :: 11:12 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 41
  • بازدید دیروز: 41
  • کل بازدیدها: 16863701
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است