سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

تصاویر زیر ، از پدیده های آسمانیست که با نور مادون قرمز تصویر برداری شده اند این تصاویر ، از بین تعداد زیادی از تصاویر مادون قرمز برنده عنوان بهترین ها شده اند...

 




ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 91 مرداد 22 :: 3:34 عصر

کاغذ دیواری های زیبا ، مخصوص ماه رمضان... امیدوارم خوشتون بیاد.

برای دیدن و دریافت تصاویر در اندازه واقعی روی تصاویر کلیک راست کرده و View image را برگزینید...

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان

 

ماه مبارک رمضان




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

شنبه 91 تیر 31 :: 6:32 صبح

یک هنرمند خیابانی به ابداع یک ایده منحصر به فرد برای ساخت مناظر اثیری با استفاده از یک دوربین و یک چراغ پرداخته است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیتر مدلیکات، 38 ساله با نام هنری «سولا» برای مدت پنج سال است که به اجرای این «بمباران نوری» می‌پردازد.


البته این مناظر زیبا و نورانی تنها چند لحظه دوام آورده و با یک چشم بر هم زدن ناپدید خواهند شد.


این عکاس با استعداد، این شیوه تصویرآفرینی خود را بر اساس «بمباران» ایجاد کرده که در آن یک طراح نقاشی‌های دیواری با سرعت زیاد و پیش از دیده شدن باید به خلق یک تصویر بپردازد.


کار سولا شامل یک رنگین‌کمان خیابانی در بیرمنگام و یک تصویر نور هفت متری به سفارش ایستگاه مترو خیابان نیواستریت این شهر است.


وی همچنین به خلق این نمایش‌های نوری در دوبی و همچنین شهرهای دیگر انگلیس پرداخته است.


وی آغاز این کار را کاملا تصادفی خوانده و اظهار کرد که در زمان ثبت تصاویر برای جلوه‌ بخشیدن بیشتر به مناظر از جلوه‌های نوری استفاده کرده و در نهایت چنین مناظری را بدست آورده است.


البته به گفته سولا، خلق این نمایش های زیبا کار آسانی بوده و تنها نیازمند یک دوربین دیجیتال، سرعت شاتر طولانی مدت 30 ثانیه و یک چراغ است.


در این زمان عکاس باید در یک شرایط کم نور یا تاریک قرار گیرد تا هنر وی نمایان شود.


همچنین آب‌وهوا نیز نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند.






 


 

 


 

ایسنا




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 تیر 26 :: 6:0 عصر

یک مردم‌شناس کانادایی با استفاده از داده‌های جغرافیایی و آب‌وهوایی کلیپ ویدئویی سه دقیقه‌ای از دگرگونی زمین توسط انسان و تصاویر دیدنی هوایی از توسعه خطوط حمل ونقل زمینیگسترش سیستم حمل و نقل را به تصویر کشیده است.

 کلیپ سه‌دقیقه ای Anthropocene تمرکز جمعیت و گسترش فعالیت‌های انسان در نقاط مختلف زمین، شکل گیری و گسترش خطوط حمل و نقل شامل خطوط جاده‌ای، ریلی و دریایی و مسیر ترافیک پروازی در نقاط مختلف زمین را نشان می‌دهد.

این تصاویر حاصل تلاش 13 ساله «فلیکس فاراند» مردم شناس کانادایی است که با استفاده از داده‌های مراکز مختلف مانند آژانس اطلاعات جغرافیایی موفق شده است نحوه دگرگونی زمین توسط انسان در طول دهه‌های گذشته و گسترش خطوط حمل و نقل جهانی را به تصویر بکشد.


تصاویر دیدنی هوایی از توسعه خطوط حمل ونقل زمینی
جاده‌های اصلی، شبکه ریلی و سیستم حمل و نقل در اروپا


تصاویر دیدنی هوایی از توسعه خطوط حمل ونقل زمینی
قاره آفریقا در شب؛ مسیر خطوط جاده‌ای و ریلی


تصاویر دیدنی هوایی از توسعه خطوط حمل ونقل زمینی

گسترش مسیرهای پروازی میان قاره اروپا و آمریکای شمالی


تصاویر دیدنی هوایی از توسعه خطوط حمل ونقل زمینی

مسیر ترافیک هوایی میان آسیا و اروپا

 

 

منبع: ایسنا




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 تیر 25 :: 10:36 عصر

یک شرکت آمریکایی با استفاده از جسد عروس‌های دریایی مرده به ساخت چراغ‌های شب‌تابی دست زده که در تاریکی می‌درخشند.

 

شرکت The Amazing Jellyfish بدن زیست‌تاب ابن موجودات را که در اثر رویدادهای طبیعی مرده‌اند در رزین قرار داده که نه تنها بدن آنها بلکه خاصیت شب‌تابی آنها را نیز حفظ می‌کند.

به دلیل وجود پروتئین‌های فسفر در بدن این عروس‌های دریایی که به عنوان بخشی از مکانیزم دفاعی آنها برای ترساندن شکارچیان استفاده می‌شود، این موجودات به طور طبیعی به حذب نور پرداخته و در شرایط تاریکتر آن را با یک درخشش آبی‌رنگ به بیرون می‌تابانند.

پس از مرگ یک عروس دریایی، این شرکت بدن آن را با استفاده از نیتروژن مایع منجمد کرده که سپس در رزین بلوری قرار می‌گیرد. این نوع رزین از قابلیت مقاومت در برابر دماهای بسیار پائین برخوردار بوده و در انتها یک قالب تخم‌مرغی شکل به محصول می دهد.

عروس دریایی در حیات وحش از یک چرخه طبیعی حیات شش ماهه برخورداراست. این موجودات پس از تولیدمثل توسط گونه‌ای از باکتری مورد حمله قرار گرفته و می‌میرند. عروس‌های دریایی مورد استفاده در این چراغ‌ها در یک آکواریوم نگهداری می‌شود که باعث افزایش طول عمر آنها تا سه برابر می‌شود.

این موجودات در اقیانوس‌ها به وفور یافت شده و از پلانکتون تغذیه می‌کنند. رنگ آنها با منبع تغذیه و محیط آنها تعیین می‌شود.

این چراغ‌ها در طول روز به جذب نور طبیعی پرداخته و در شب از خود نور آبی‌رنگ ساطع می‌کنند. با این حال برخی از این چراغ‌ها از پایه خاصی برخوردار است که درخشش متفاوتی به عروس دریایی داده و نور آنرا از نورهای سنتی متمایز می‌کند.

این چراغها که از گونه‌های مختلف عروس دریایی ساخته شده‌اند، بسته به رنگ آنها از قیمتی در حدود 25 تا 180 دلار برخوردارند.

زیبایی چراغ‌ های درخشان با نور عروس‌ های دریایی مرده!




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

شنبه 90 اسفند 27 :: 3:21 عصر

رصدخانه خورشیدی ناسا روز سه شنبه تصاویری از یک مثلت سیاه عظیم روی خورشید را به ثبت رساند.

تصاویر غیرعادی از یک مثلت سیاه روی خورشید

این حفره غول پیکر که کاملاً شبیه به یک مثلت به نظر می رسد احتمالاً یا یک خطای دیداری یا یک منطقه تیره است که در اثر بادهای خورشیدی ایجاد شده است.

برپایه معتبرترین فرضیه، این شکل غیرعادی مثلثی یک "چاله تاجی" (Coronal hole) است. باوجود این، هنوز دانشمندان هیچ توضیح علمی رسمی درخصوص دلیل پیدایش این پدیده روی خورشیدی ارائه نکرده اند.

رصدخانه فضایی دینامیک خورشید (SDO) ناسا روز سه شنبه 13 مارس 2012 این عکسها را که در سایتهای ناسا و سازمان هواشناسی آمریکا منتشر شده اند از خورشید گرفت.

براساس گزارش یونیورس تودی، باد خورشیدی اصطلاحی است که در مورد ماده ای که به طور ثابت از سطح خورشید به بیرون می جهد به کار می رود.

این باد خورشیدی غالباً شبیه به حبابهای جوشانی است که با سرعت 400 کیلومتر در ثانیه به اطراف پرتاب می شوند. زمانی که چاله تاجی نمایان می شود سرعت باد خورشیدی می تواند دو برابر شده و به حدود 800 کیلومتر در ثانیه برسد.

افزایش فعالیت ژئومغناطیس و حتی توفانهای ژئومغناطیسی می توانند بادهای خورشیدی را در مدت 2 تا 3 روز پس از فوران به زمین برسانند.

چاله مثلثی شکل به دلیل اینکه خنک تر از سایر قسمتهای تاج خورشیدی هستند در تصاویر SDO تاریک به نظر می رسند. دما در تاج خورشیدی در حدود یک میلیون درجه سانتیگراد است.

تصاویر غیرعادی از یک مثلت سیاه روی خورشید

تصاویر غیرعادی از یک مثلت سیاه روی خورشید

تصاویر غیرعادی از یک مثلت سیاه روی خورشید




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

شنبه 90 اسفند 27 :: 3:17 عصر

آندینا لطفی از اندونزی توانست با ثبت این تصویر زیبا از کش‌وقوس بدن مورچه برای دست‌یابی به غذا، جایزه بهترین تصویر آماتوری از طبیعت و حیات‌وحش را در رقابت‌های عکاسی نشنال‌ جئوگرافیک 2011 از آن خود کند.

عکسی زیبا از غذا خوردن مورچه!




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

شنبه 90 اسفند 27 :: 2:23 عصر
1   2   3   4   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 41
  • کل بازدیدها: 16863672
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است