سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

اگر قرار باشد برای صرفه جویی در مصرف سوخت به سراغ یک خودرو با تکنولوژی دیزل هیبریدی برویم، ولوو V60 می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. البته اگر قیمت بالای 75 هزار دلاری آن را نادیده بگیریم. این قیمت نسبت به انواع غیر هیبریدی این خودرو 27 هزار دلار گرانتر است. در عوض بگفته ولوو هزینه های سوخت خودروی شما یک سوم یک خودروی احتراقی مشابه خواهد بود.

Diesel Hybrid

ین خودرو با موتور 2.4 لیتری پنج سیلندر دیزلی و موتور الکتریکی در مجموع 285 اسب بخار نیرو تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو بنا بگفته ولوو تنها 2.27 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. البته نوع رانندگی نیز بر مصرف سوخت تاثیر زیادی دارد. میزان تولید دی اکسید کربن نیز 49 گرم در کیلومتر اعلام شده است.

Diesel Hybrid

لوو قرار است هزار دستگاه از این خودرو را در سال 2013 تولید نماید. و سپس یک سال بعد تعداد تولیدی را به 4 تا 6 هزار دستگاه برساند. 30 درصد از این تولیدات در سوئد و کشورهای اسکاندیناوی فروخته خواهد شد.

Diesel Hybrid




موضوع مطلب : خودرو

شنبه 90 اسفند 6 :: 6:6 عصر

مرسدس مدل سوپر اسپرت جدید خود را با الهام از مدل SL300گالوینگ و با مشارکت AMG معرفی نمود. قیمتMercedes-Benz SLS AMG حدود 177 هزار یورو برآورد می شود و قرار است در سال 2010 عرضه گردد.

SLS

این اتومبیل جدید با بهره گیری از ترکیبات کامپوزیت و موتور  پرقدرت ، توان دستیابی به شتاب صفر تا یکصد کیلومتر را در مدت 3.8 ثانیه دارد. نیروی محرکه از نوع هشت سیلندر وی شکل به گنجایش 6.3 لیتر ، به قدرت 571 اسب بخار و گشتارو 650 نیوتن متر تشکیل شده است و در وسط قرار گرفته است. نیروی محرکه توسط یک کانال انتقال قدرت با جعبه دنده هفت سرعته به محور عقب منتقل می شود. و به لطف چنین مشخصاتی، امکان دستیابی به حداکثر سرعت 317 کیلومتر در ساعت مهیا گردیده است.

SLS

این ماشین باشکوه تمام آلومینیومی 1620 کیلوگرم وزن دارد که بیشتر بواسطه تجهیزات و امکانات آن می باشد و جالب آنکه مصرف سوخت آن یک گالن در هر 21.4 مایل است.

SLS




موضوع مطلب : خودرو

جمعه 90 اسفند 5 :: 2:31 عصر

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

Factory

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید...

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.
 
بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

Factory

در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار میگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.

Factory

میبینیم که ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.

Factory

این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!

Factory

مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است.

Factory

این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل.

Factory

هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمز ها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار میگیرد.

Factory

جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.

Factory

ه مراحل پایانی مونتاژ نزدیک می شویم. می بینیم که پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.

Factory

هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت مورد آزمایش قرار می گیرد تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. دقت کنید که هنگام آزمایش داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود.

Factory

و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. نگهداری اش هم کار زحمت بری است. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس...

Factory





موضوع مطلب : خودرو

پنج شنبه 90 اسفند 4 :: 11:4 صبح

کمپانی مرسدس بنز یک مدل مفهومی دیگر از سری (F) را در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشت. در این مدل مفهومی از شیک ترین تشکیلات و تکنولوژی های آینده استفاده شده است. بعد از مدل مفهومی F700 مهندسین و طراحان کمپانی مرسدس بنز مدل F800 را طراحی و ساخته اند. طراحی کلی این خودرو بر گرفته از مدل قبلی است به طور کلی سری F مرسدس بنز را می توان مدل مفهومی آن شناخت.

f800

طراحی نوآورانه این مدل نشان دهنده این است که در بخش طراحی مرسدس بنز تغییر و تحولاتی پیش آمده است. نکته جالب در طراحی این خودرو در قسمت درب عقب است به طوری که درب در هنگام باز شدن، به سمت انتهایی خودرو باز می شود که این نوع مکانیزم برای اولین بار در مرسدس بنز طراحی شده است.

f800

این مدل دارای دو نوع پیشرانه می باشد، یک پیشرانه دارای موتور مکانیکی شش سیلندر می باشد همراه با مدول هیبریدی که توانایی استفاده از موتور برقی را دارا می باشد. این موتور در مجموع می تواند 300 کیلووات یا 430 اسب بخار انرژی تولید کند. دیگر موتور این خودرو هیدروژنی می باشد که دارای یک مخزن گاز هیدروژن برای راه اندازی موتور و یک موتور الکتریکی برای محور عقب طراحی شده که توسط باطری لیتیومی که در زیر صندلی عقب قرار گرفته است شارژ می شود.

این مدل می تواند 0 تا 100 کیلومتر را در مدت زمان 4.3 ثانیه بپیماید. این خودرو در هر صد کیلومتر 2.9 لیتر بنزین مصرف می کند که این مصرف خارق العاده می باشد. همچنین درهر کیلومتر تنها 68 گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند. در هنگامی که فقط از موتور الکتریکی استفاده می کند، می تواند با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

استراتژی طراحی این مدل مرسدس با همکاری استودیوهای طراحی و بخش های فنی در (سیندل فینگل) بوده است و نیز با همکاری شرکت های (کومو آلمان و ایتالیا). سقف این خودروی مفهومی به صورت سه تکه می باشد که می تواند روشنایی و زیبایی خاصی به داخل خودرو بدهد. نتیجه طراحی این خودرو یک ترکیب نوآورانه و خلاقانه از هنر و صنعت بوده است که به وسیله حس زیبایی و اقتدار خود را به دنیا نشان می دهد.

f800

ابتدا و انتهای خودور با برند زیبا و تجاری مرسدس بنز طراحی شده که توانسته از یک خودروی معمولی (به خصوص در قسمت جلو) یک خودروی اسپرت بسازد. مهندسین این خودرو را طوری طراحی و ساخته اند که کاملا با محیط زیست سازگار باشد و یک نمونه از خودورهای سبز باشد.

Gorden Wagener سرپرست تیم طراحی مرسدس بنز می گوید:
F800 ترکیبی از مدل های صندوق دار و مدل هایی که صندوق با سقف یکی است می باشد که با طراحی احساسی که در این مدل وجود دارد توانسته خود را از دیگر نمونه ها جدا کند.

در طراحی بدنه این خودروی مفهومی از خطوطی استفاده شده است که همانند امواج دربا به داخل خودرو فرو رفته و بیرون آمده است. این خطوط کاملا به هم مربوط می شوند و در اطراف خودرو کاملا نمایان هستند و چشم بیننده را به گردش در می آورد.

جلو پنجره، چراغ ها، هواکش ها طوری طراحی شده است که هر چه بیشتر ظاهر این خودروی زیبا را خشمگین تر و اسپرت تر نشان دهد.

در قسمت داخلی این خودوری مفهومی بیشتر از چوب مرغوب طبیعی استفاده شده (در قسمت صندلی ها، کناره درها، کنسول و...) و همچنین از صفحه نمایش گری که می تواند اجسام دور را به خصوص در شب به راحتی نشان دهد، استفاده شده است.

f800

f800

 

در طراحی داخلی این خودرو کاملا از اصول ارگونومی استفاده شده است تا کاربر بتواند احساس لذت و راحتی در هنگام استفاده را داشته باشد.

در سیستم روشنایی خودرو از لامپ های (ال ای دی) پیشرفته و چند حالته استفاده شده است که بستگی به فشار پدال ترمز نور آنها تغییر می کند.

f800




موضوع مطلب : خودرو

چهارشنبه 90 اسفند 3 :: 9:43 صبح

این کمپانی فرانسوی چندی پیش نسخه جدید ویرون را با نام سوپر

اسپرت معرفی کرد که دارای حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت

است . 

ثبت این رکورد جدید همزمان با رونمایی این مدل جدید در پیست

فولکس واگن و با حضور نمایندگان رکوردهای گینس وشرکت استاندارد

صنعتی TUV آلمان صورت گرفت.در این رکورد گیری یک بار رقم

427 وبار دیگر در جهت مخالف سرعت434 بر ساعت ثبت شد که باعث

شد میانگین آن یعنی 431 کیلومتر برساعت به عنوان رکورد سرعت

جدید دنیا برای خودروهای کارخانه ای با مجوز تردد در خیابان ثبت

شود.

ویرون سوپر اسپرت نسبت به ویرون عادی تفاوتهایی در بدنه و موتور

دارد که دستیابی به این سرعت را برای آن امکان پذیر کرده است

.قدرت موتور با تغییراتی که بوگاتی جزئیات آن را منتشر نکرده است به

1200 اسب بخار رسیده است و حداکثر گشتاور نیز رقم باور نکردنی

1500 نیوتون متر است! موتور ویرون داری 16 سیلندر با آرایش

W است این موتور که دارای چهار ردیف چهار تایی سیلندر است

دارای چهار توربو شارژر و حجم موتور 8 لیتر است.

که این اتومبیل قادر است در مدت زمان 2/4 ثانیه سرعتش را از 0 به

100 کیلومتر در ساعت برساند.

بدنه ویرون سوپر اسپرت دارای سپرهای جدید با قابلیتهای

آیرودینامیکی بیشتر و قسمت پشت کابین تغییر شکل یافته است

.مسیر ورودی هوا از روی سر سیلندر به روی سقف انتقال یافته است

و برای عبور راحت تر هوا از روی بدنه قسمت بالای موتور نسبت به

ویرون عادی تغییر کرده وپوشیده شده است . 

بدنه به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده است.شاسی یک تکه

نیز از نوع جدیدی از فیبر کربن با استحکام بیشتر ساخته شده

است.برای محافظت از لاستیکهای ویرون و ایمنی بیشتر حداکثر

سرعت به صورت الکترونیکی به 415 کیلومتر برساعت محدود شده

است وبرای دست یابی به سرعت 431 کیلومتر بر ساعت باید تحت

نظر کارخانه در پیست این کار را انجام داد. 

بوگاتی مدل ویرون را در سه نسخه تولید میکند که عبارتند از

کوپه-گرند اسپرت و سوپر اسپرت.مدل کوپه تیراژش به 300 دستگاه

محدود است که 260 عدد از آن فروخته شده است .از مدل گرند

اسپرت تا کنون 35 دستگاه و از مدل سوپر اسپرت 5 دستگاه فروخته

شده است. 

کمپانی بوگاتی در گذشته بنا به درخواست و اصرار مشتریان وفادارش

نمونه های خاصی از مدلهای برتر بوگاتی را به صورت سفارشی و در

تیراژ محدود برای آنها تولید میکرد.ویرون سوپر اسپرت نیز ادامه دهنده

همین مدلهای خاص است.

super sportsuper sport




موضوع مطلب : خودرو

سه شنبه 90 اسفند 2 :: 7:58 عصر
<   <<   6   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 47
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864307
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است