مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

دانشمندان با هدف انجام فعالیت های مکانیکی با استفاده از نیروی فکر،‌ مغز یک میمون را به دست روباتیک متصل کردند.

 

محققان از دهه 1990 تا کنون تلاش های بسیاری را برای ایجاد ارتباط بین مغز و ماشین صورت داده اند و در نخستین گام موفق شدند مغز یک موش را به یک دستگاه رایانه متصل کنند.

اتصال مغز میمون به یک دست روباتیک



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 شهریور 22 :: 10:52 عصر

محققان ژاپنی خرس رباتیکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند در زمان در آغوش گرفتن افراد، ضربان قلب آنها را محاسبه کند.

خرس رباتیک به دبستان می‌رود !

 

خرس رباتیک HugBot‌ در نمایشگاه بین‌المللی ربات تایپه 2012 به نمایش گذاشته شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

این خرس رباتیک سفید رنگ مجهز به میکروفون برای دریافت پیام‌های صوتی جهت باز کردن دست‌ها و در آغوش گرفتن انسان است.

شرکت تایوانی UrRobot این ربات دوست داشتنی را برای انجام طرح های سنجش سلامت در دبستان‌ها و کمک به کاهش اضطراب کودکان در بیمارستان‌ها طراحی کرده است.




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 شهریور 20 :: 10:8 عصر

محققان موفق به طراحی فرش جادویی شده‌اند که با تهیه نقشه ای از الگوی راه رفتن، احتمال افتادن فرد را پیش بینی می‌کند.

 

تنها در کشور انگلیس بیش از 50 درصد از موارد بستری شدن افراد بالای 65 سال به حوادث ناشی از افتادن مربوط می‌شود.

در فرش هوشمند که توسط محققان دانشگاه منچستر طراحی شده است، فیبرهای نوری پلاستیکی و حسگرهای الکتریکی در لایه زیرین فرش جاسازی شده است؛ با کمک این حسگرها نقشه ای از الگوی راه رفتن تهیه شده و احتمال سقوط فرد پیش بینی می شود.

زمانی که فرد بر روی فرش راه می رود، فیبرهای نوری بوسیله حسگرهای الکترونیکی کوچک در لبه فرش، سیگنال هایی را به رایانه ارسال کرده و سیستم نیز بصورت لحظه ای نقشه ای را بر اساس الگوی راه رفتن فرد ترسیم می کند.

این فرش با استفاده از روش توموگرافی مشابه اسکنرهای بیمارستانی و تاباندن نور در زیر سطح فرش، این نقشه دو بعدی را تهیه می کند.

دکتر «پاتریشیا اسکالی» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: فرش هوشمند طیف وسیعی از اطلاعات در خصوص وضعیت فرد از جمله سنجش شیمیایی مایعات بدن تا تغییرات بیومکانیکی را جمع آوری می کند و از این فناوری می توان در بیمارستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان استفاده کرد.

فرش هوشمند علاوه بر پیش بینی سقوط ناگهانی، می تواند بروز اختلال در الگوی راه رفتن فرد را که توسط افراد خانواده براحتی قابل تشخیص نیست، شناسایی کند که این مسأله از بروز حادثه در آینده و مشکلات شکستگی استخوان بویژه در سالمندان پیشگیری می کند.

محققان معتقدند که این فناوری همچنین می‌تواند برای شناسایی نشت مواد شیمیایی یا آتش سوزی مورد استفاده قرار گیرد.

دستاورد محققان دانشگاه منچستر در طراحی فرش هوشمند در کنفرانس اپتیک Photon 12 در دانشگاه دورهام انگلیس معرفی شد.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 شهریور 14 :: 5:51 عصر

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر نمونه ابزار رباتیکی مجهز به حس لامسه طراحی و پیاده سازی کردند که قادر به شناسایی شریانهای معیوب و یا دارای گرفتگی است.

 

دکتر علی ابوئی مهریزی- مجری طرح با بیان اینکه در فاز اول این تحقیقات مطالعاتی در زمینه حس لامسه مصنوعی و روشهای یافتن شریان مخفی داخل بافت انجام شد، افزود: برای این منظور با مطالعات میدانی که در داخل اتاقهای عمل صورت گرفت، مشخص شد که در اتاقهای عمل معضل عدم توانایی حس لامسه طبیعی جراح در تشخیص گرفتگی شریان در اکثر عمل های جراحی باز عروق وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر جراحی های باز عروق به دلیل عدم تشخیص محدوده دقیق گرفتگی یک شریان به دلیل پوشانده شدن دستان جراح با یک یا دو دستکش جراحی، در سطح شریان برشهایی ایجاد می شود که این امر موجب خونریزی و طولانی شدن عمل می شود.
ابوئی با بیان اینکه بر این اساس فاز دوم مطالعات آغاز شد، اظهار داشت: برای رفع این معضل نمونه ابزار رباتیکی مجهز به حس لامسه مصنوعی ساخته شد و بر روی نمونه های شبیه سازی شده شریان و بافت نرم تست شد.
مجری طرح خاطرنشان کرد: با استفاده از این ابزار رباتیکی جراحی می توان محدوده گرفتگی را به صورت دقیق تشخیص داد و نیاز به برش در سطح شریان برای تشخیص گرفتگی به طور چشمگیری کاهش می یابد.
وی تشخیص وجود شریان داخل بافت از طریق ثبت نمودار نبض، تشخیص میزان سفتی و نرمی بافتهای بدن و تشخیص وجود هرگونه ناهمگنی در یک بافت نرم مانند غده را از مزایای این ابزار نام برد.




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 شهریور 13 :: 1:57 صبح

به منظور ارتقای نسل بعدی ربات‌های پروازی که اندازه حشره هستند، محققان دانشگاه جان هاپکینز در نظر دارند با استفاده از دوربین‌های سرعت بالا و بررسی یکی از زیباترین حشرات روی کره زمین به این مهم دست پیدا کنند.

 

محققان امیدوارند بتوانند با حل‌شدن این موضوع که پروانه‌ها چگونه با ظرافت و چالاکی خاصی در میان انبوه گل‌ها پرواز می‌کنند، ربات‌های بسیار کوچکی بسازند که قادر به تقلید روش‌های پروازی و مانوری پروانه‌ها باشند.

سازمان دفاعی ایالات متحده که بودجه این تحقیقات را تامین کرده، حامی طرح‌هایی است که هدف آنها تولید پرنده‌های بسیار کوچک برای انجام ماموریت‌های امداد و نجات، کشف و شناسایی و ماموریت‌های نظارت بر محیط‌زیست بدون به خطر انداختن زندگی انسان‌هاست.این ابزارها معمولا با نام میکرو ابزارهای هوایی یا MAVs شناخته می‌شوند.

ساخت ربات‌ هایی به اندازه حشرات



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 91 شهریور 12 :: 11:31 عصر
<   1   2   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 173
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864433
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است