سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

شیخ محمد على عاملى ملقب به بهاء الدین معروف به شیخ بهایى فرزند حسین بن عبدالصمد است که از فقهاى مذهب شیعه بودو در سال 953 هجرى در لبنان به دنیا آمد، ده ساله بود که به قزوین امدند.شیخ بهایى پس از مرگ پدر مقرب دربار شاه عباس صفوی شد و به امر شاه با دختر شیخ على منشاد شیخ الاسلام ایران ازدواج کرد و همین که شیخ على وفات کرد وی شیخ الاسلام شد.

 

شیخ بهایى حکیم و عارف و فقیه و ادیب و ریاضى دان عصر خویش به شمار مىرفت لذا شاه عباس علاوه بر منصب شیخ الاسلام منصب وزیردربارى و ریاست تشریفات قدیمى پادشاه را هم به او واگذار کرد یکی از مردان یگانه دانش و ادب ایران بود و شاگردانی تربیت نموده که به نوبه خود از بزرگترین مفاخر علم و ادب ایران بوده اند، مانند فیلسوف و حکیم الهی ملاصدرای شیرازی و ملاحسن حنیفی کاشانی وعده ای دیگر که در فلسفه و حکمت الهی و فقه و اصول و ریاضی و نجوم سرآمد بوده و ستارگان درخشانی در آسمان علم و ادب ایران گردیدند. شیخ بهایى علاوه بر علوم شرعى در ریاضیات و فیزیک و هندسه و مکانیک و نجوم هم دست داشته است، تالیفات شیخ بهایى در فقه و ادبیات و ریاضیات و عرفان بسیار است، از کتب و آثار بزرگ علمی و ادبی شیخ بهایی علاوه بر غزلیات و رباعیات دارای دو مثنوی بوده که یکی به نام مثنوی "نان و حلوا" و دیگری "شیر و شکر" می باشد و آثار علمی او عبارتند از "جامع عباسی، کشکول، بحرالحساب و مفتاح الفلاح والاربعین و شرع القلاف، اسرارالبلاغه والوجیزه". سایر تالیفات شیخ بهایی که بالغ بر هشتاد و هشت کتاب و رساله می شود همواره کتب مورد نیاز طالبان علم و ادب بوده است. شمع وجود این دانشمند بزرگ ایرانی درسال 1030 و یا 1031 هجری در سن 87 سالگی خاموش شد و جهان از نور ایشان محروم گشت.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 3 :: 1:0 صبح

 

 

سلام

امیدوارم که تعطیلات نوروز حسابی خوش گذشته باشد،حالا امتحانات میان ترم در راه است. اگر تا این لحظه برای انها برنامه ای نداشتید ،نتوانستید یا دلتان نمی خواسته ،شاید هم اصلا به فکرش نبودید ولی حالا می خواهید ره صد ساله را یک شبه که دقیقا همان شب امتحان هست طی کنید باید بدانید هر کس گفته نمی شود اشتباه کرده ،شما موفق می شوید. حالا یک شب نه دقیقا ،ولی می شود. کافیست شما چند نکته را رعایت کنید:

هدف              1. تعیین هدف:

سعی کنید هرگز در هدفتان سردر گم نشوید. در این رابطه کاملا جدی باشید وبه کارتان اهمیت بدهید. احتمالا اهافتان بیشتر به عوامل بیرونی وابسته است به جای لذت بردن از درس، مثل جلب رضایت ،که البته این عوامل وجودشان ایجاد انگیزه میکند. باید توجه داشت که هدف منطقی بوده وبخاطر کم حوصلگی دست از تلاش بر ندارید

زمان          2. استفده از زمان:

 

چند نفر در جمعی بودند ودرباره خاطراتشان صحبت می کردند.یک نفر پرسید:بهترین روز عمرتان چه روزی است؟ هرکس جوابی داد.توجه همه به کسی که ساکت بود وفکر می کرد جلب شد.از او سوال کردند پاسخ داد: بهترین روز زندگی من امروز است که از همه روزها ارزشمندتر می باشد. من نمی توانم دیروز را بازگردانده و یا فردا را به تعویق بیاندازم ،اما امروز از ان من است تا ان را مطابق میلم بسازم.

 

اعتماد به نفس   3.اعتماد به نفس:

 

کشتی بخاری در دریا دچار طوفان شبانه شد.مسافران وحشت زده از خواب بیدار شدند، فرزند 8 ساله ناخدا از صدای فریاد دیگران بیدار شد و از مادرش پرسید: ایا پدر پشت سکان است؟ مادرش جواب داد: بلی. او دوباره به رخت خواب رفت و بی توجه به اطرافیان خوابید.

 

سلامتی4.اهمیت دادن به سلامتی:

 

جسم شما برای مطالعه به مواد مغذی نیازمند است که باید در کنار کالری مورد نیاز روزانه بدن تامین شود، به علاوه فعالیت بدنی و ورزش نقش بسزایی دارد که توصیه می شود هر روز 15 تا 30 دقیقه ورزش و یا نرمش انجام شود 

 

 




موضوع مطلب : متفرقه

شنبه 91 فروردین 12 :: 10:51 عصر

ایتنا – گم یا ربوده شدن لپ‌تاپ‌های ناسا، اطلاعات مهم و کلیدی این سازمان را در معرض خطر قرار داده است.

دردسر گم شدن لپ‌تاپ‌های ناسا

 

گم شدن یک لپ‌تاپ ارزشمند ناسا، نگرانی مقامات این سازمان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از وی‌تری، این لپ‌تاپ حاوی کدهایی بوده که برای کنترل ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار می‌رفته است.


این حادثه در ماه مارس سال گذشته رخ داده و طی آن، با گم شدن یک لپ‌تاپ رمزنگاری نشده ناسا، الگوریتم مورد استفاده در کنترل و فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی از دسترس دانشمندان این سازمان خارج شد.


پاول مارتین، بازرس کل ناسا در گزارشی که به کنگره آمریکا ارائه کرده است علاوه بر اشاره به این موضوع، گفته در جریان برخی رویدادهای مشابه، اطلاعات مهم و کلیدی دیگری نیز از سازمان در معرض خطر قرار گرفته است.


پیشتر لپ‌تاپ‌های دیگری نیز گم یا ربوده شده که حاوی اطلاعات شخصی برخی کارکنان ناسا و نیز داده‌های مهم مربوط به فضاپیمای اوریون (Orion) و پروژه کانستلیشن (Constellation) بوده است.


در کانستلیشن یا طرح بازگشت به ماه، قرار است تا سال 2020 میلادی انسان یک بار دیگر به کره ماه فرستاده شود.


بر پایه این گزارش، در سال‌های 2010 و 2011، ناسا شاهد بیش از 5400 حمله بدافزاری یا دسترسی غیرمجاز افراد بیگانه به سیستم‌های خود بوده است.


این حملات توسط گروه‌های بزهکاری سازمان‌یافته یا سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی صورت می‌گیرد.


با وجودی که در سال گذشته 48 لپ‌تاپ ناسا مفقود شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد در اول فوریه سال جاری (12 بهمن 1390) فقط یک درصد لپ‌تاپ‌های مورد استفاده در این سازمان، از فناوری رمزنگاری اطلاعات استفاده کرده است.


ناسا همچنین در سال 2010 اعتراف کرد که بدون حذف اطلاعات حساس رایانه‌های خود، به فروش آنها مبادرت ورزیده است.


بیش از 550 سیستم فناوری اطلاعات در ناسا به کار می‌رود که وظیفه کنترل سفینه‌های فضایی، جمع‌آوری و پردازش داده‌ها و کمک به برقراری ارتباط کارکنان سازمان با یکدیگر را بر عهده دارند.




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

سه شنبه 90 اسفند 16 :: 2:0 صبح

تحریک قشر بینایی مغز می‌تواند حس بویایی فرد را افزایش دهد. این یافته جالب که برای اولین‌بار اثر متقابل میان بخش‌های حسی مغز را اثبات می‌کند، نشان می‌دهد همگی ما به درجاتی از حس‌آمیزی مبتلا هستیم!

 

پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد تحریک قشر بینایی مغز با یک محرک الکتریکی می‌تواند حس بویایی فرد را افزایش دهد. این یافته جالب که برای اولین‌بار چنین ارتباطی را میان بخش‌های گوناگون حسی مغز نشان می‌دهد، باعث خواهد شد محققان در شناخت کنونی خود از پیچیدگی‌های زیست‌شناختی حواس گوناگون در مغز تجدیدنظر کنند.

گل‌ها را با چشم کاملا باز بو کنید!


کریستوفر پک از بخش عصب‌شناسی دانشگاه مک‌گیل و محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «می‌دانیم که بخش‌های تخصصی متعددی در مغز ما وظیفه دریافت حواس گوناگون مانند چشایی، بویایی، بینایی و ... را به عهده دارند و ترکیبی از داده‌های دریافت شده توسط این مراکز است که درک ما را از جهان پیرامون شکل می‌دهد.

اما چطور این اتفاق در مغز می‌افتد؛ به عبارت بهتر احتمال اثر گذاشتن یک حس روی حس‌های دیگر چقدر است؟ ما با تحریک حس بینایی به نتایج شگفت‌انگیزی رسیدیم و دیدیم که تحریک اندک این حس هم می‌تواند به حس بویایی برای درک بهتر بوها کمک کند و این نشان می‌دهد تأثیر متقابل حس‌ها در مغز از آنچه که تاکنون تصور می‌شده به مراتب بیشتر است و در همه انسان‌ها وجود دارد».

یوهان لندستورم از مرکز حواس شیمیایی مونل می‌گوید: «این تداخل حسی را که می‌تواند با تحریک یک حس به تحریک خودبه‌خودی و غیرارادی حس دیگری منجر شود، به عنوان «هم‌حسی» یا «حس‌آمیزی» می‌شناسیم و می‌تواند در فرد باعث شود رنگ اعداد را ببیند، بوها را بشنود یا کلمات را بو کند اما این تحقیق نشان می‌دهد تمامی ما انسان‌ها به درجاتی از این اختلال مبتلا هستیم».


به گزارش ساینس دیلی، این محققان برای انجام آزمون از TSM یا تحریک مغناطیسی جمجمه که به کمک آن می‌توان بخش خاصی از قشر مغز را به شیوه‌ای غیرتهاجمی تحریک کرد، استفاده کردند. آنها از داوطلبان خواستند قبل و بعد از تحریک قشر بینایی مغز آزمون بویایی ثابتی را انجام دهند. از آنجا که TSM به دقت می‌تواند منطقه مغزی هدف را تحت‌تأثیر قرار دهد، بهبود حس بویایی افراد نشان می‌داد که تداخل میان حس بینایی و بویایی وجود دارد.


جالب است بدانید این تداخل میان حس شنوایی و بویایی وجود نداشت و به همین دلیل محققان حدس می‌زنند این حس بینایی است که نقش مهمی را در ترکیب داده‌های حاصل از حواس دیگر بازی می‌کند و می‌تواند با تداخل، اثر آنها را تقویت کند. فکر نمی‌کنید از این به بعد بهتر باشد گل‌ها را با چشم‌های باز بو کنیم؟




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:28 عصر

محققان اعلام کرده اند که سال کبیسه صرفا یک رویدار زمینی نیست و احتمالا در سیارات دیگر نیز وجود دارد.

سیارات بیگانه هم سال کبیسه دارند

 

سال کبیسه هر چهار سال یکبار رخ می دهد و یک روز به تقویم سال افزوده می شود که این روز اضافه برای تطبیق تقویم با فصول مورد نیاز است.

به گفته «گرگ لاوگلین»، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سرعت چرخش زمین در طول روز 23 ساعت و 56 دقیقه است که به طور کامل در روزهای سال تقسیم نمی شود و هر سال 365.24 روز است. این 0.24 روز اضافی هر چهار سال یکبار به صورت اضافی به تقویم سال کبیسه افزوده می شود تا هماهنگی با فصول به دست‌ آید.

این محقق که در پروژه کشف سیارات جدید در اطراف ستارگان با استفاده از تلسکوپ «کک» مشارکت دارد، معتقد است که سال کبیسه برای سیارات دیگر نیز صدق می کند.

بیشتر سیارات فراخورشیدی دوره چرخشی دارند که با دوره های مداری آنها متناسب نیست و بنابر این آنها هم سیستمی مشابه سال کبیسه دارند.

«لاوگلین» تأکید می کند: سرعت چرخش زمین در حال کند شدن است که به تدریج باعث افزایش روز می شود. اگر یک سال 365.25 روز بود، افزودن روز اضافی کارآیی داشت،‌اما هر سال به طور دقیق 365.2423 روز است که در آینده باعث بروز اختلاف زمانی شده و احتمالا تا سال 8 هزار میلادی سال کبیسه از تقویم ها حذف خواهد شد.




موضوع مطلب : علم و فناوری

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:24 عصر

محققان دریافته اند دلفینها از سوتهای نشانه، یا همان اسم، برای معرفی خود یا گروهشان استفاده می کنند.

دلفینها با سوت خود را معرفی می کنند!

 

این حرکت دلفینها یکی دیگر از مدارک هوشمندی این آبزیان است، زیرا به واسطه آن می توانند مانند انسانها خود را با استفاده از نامشان معرفی کنند و یا به گروه های دیگر خوشامد بگویند.

محققان دانشگاه سنت اندروز می گویند یکی از اعضای گله دلفینها می تواند سوتی منحصر به فرد را به عنوان "احوال پرسی یا معرفی" از خود ایجاد کند در حالی که گله دیگر صدها متر از آنها فاصله دارند؛ سپس گله دوم به این پیام پاسخ داده و گله ها به یکدیگر می پیوندند.

شنیدن صدای سوت دلفینهای که در استخرها نگه داری می شوند پدیده ای جدید نیست اما محققان کاربرد این سوتها را در جهان طبیعت نمی دانستند؛ از این رو تصمیم گرفتند تا شنای دلفینها را در سواحل سنت اندروز پیگیری کنند. نتایج نشان داد زمانی که یک گروه از دلفینها به گروه دیگر نزدیک می شوند، یکی از دلفینها سوتی بلند می کشد.

این صدا باعث ایجاد صدایی مشابه از گروه مقابل می شود و پس از آن دو گروه با یکدیگر ترکیب شده و با هم شنا می کنند.

محققان باور دارند این صدای سوت بیشتر خوشامد گویی و احوالپرسی است تا یک اخطار. همچنین زمانی که هیچ یک از گروه ها صدای سوتی از خود ایجاد نکنند، دو گروه کاملا عادی از کنار یکدیگر عبور کرده و به یکدیگر نمی پیوندند.

بر اساس گزارش میل آنلاین، محققان همچنین احتمال می دهند این صدای سوت توسط رهبر گروه ایجاد شود تا گروه دیگر در محیطی که امکان شناسایی تصویری وجود ندارد، از طریق پیامی صوتی یکدیگر را شناسایی کنند. این احتمال نیز وجود دارد که دلفینها به واسطه این سوت نام گروه یا اعضای گروهی که قصد یافتن آنها را دارد، بازگو می کند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:19 عصر

آلاینده‌ای مثل دی‌اکسید کربن را می‌توان متهم اصلی یا مظنون اصلی آلودگی هوای کره زمین پنداشت. این مولکول حیاتی امروزه متهم اصلی در تخریب محیط زیست زمین محسوب می‌شود.

گاز کربن دی اکسید را دستگیر کنید

زمین در روزگاری دور مملو از دی‌اکسید کربن بود. اما با پیدایش و ظهور زیست‌مندانی ساده (همچون پلانکتون‌ها و جلبک‌های سبز آبی و در نهایت گیاهان) جو زمین به آرامی از این ماده خالی و به میزان اکسیژن آزادش افزوده شد.

به عبارت علمی، جو زمین از حالت کاهنده به حالت اکساینده درآمد، اما امروزه به نظر می‌آید این جو دوباره به گذشته‌هایش تمایل بیشتری نشان می‌دهد یا درست‌تر بگویم، ما آدم‌ها داریم کاری می‌کنیم که زمین و جو آن مملو از دی‌اکسید کربن شود.

دی‌اکسید کربن عامل اصلی گرمایش جهانی محسوب می‌شود. جهانگرمایی فقط قضیه گرم شدن نیست، بلکه با دگرگونی دمایی و اقلیمی همراه است. مثلا این که به دلیل گرم شدن یک درجه (کم و بیش) در 100 سال میزان یخ‌های قطبی چه تغییری می‌کنند به تنهایی مد نظر نیست. همین یک مورد یعنی آب شدن یخ‌های قطبی می‌تواند به کاهش ذخیره آب‌های شیرین کل کره زمین بینجامد.

حتما می‌دانید که فقط 2 درصد آب‌های کره زمین شیرین است و از این مقدار هم 90 درصدش به شکل یخ در مناطق قطبی قرار دارد و اگر این یخ‌ها آب شود و بریزد داخل اقیانوس، یعنی آب شیرین را از دست داده‌ایم. از سوی دیگر، این آب شدن یخ‌های قطبی به تغییر مرزهای جغرافیایی هم منجر می‌شود. کشورهایی را که ساحل‌های وسیع دارند و ارتفاعات آنچنانی‌ای ندارند، در نظر بگیرید.

با بالا آمدن آب در اثر آب شدن یخ‌های قطبی، مردم این کشورها بخش‌های بزرگی از سرزمینشان را زیر آب رفته می‌بینند (بیچاره هلند‌ی‌ها و...) و همین مورد به چه مهاجرت‌هایی از سر ناچاری منجر می‌شود و تغییر و تغییر و تغییر.

حتی امروزه مطمئن هستیم افزایش دی‌اکسید کربن و در نتیجه گرمایش جهانی به کاستن پدیده ابرناکی هم می‌انجامد. به عبارتی جهانگرمایی باعث می‌شود میزان تولید ابرها و در نتیجه تولید نزولات جوی هم کاهشی معنی‌دار پیدا کند. دنیای عجیب و به هم پیوسته‌ای داریم.

 

گاوها مقصر اصلی در تولید دی اکسید کربن

شاید باور نکنید، اما یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گاز دی‌اکسید کربن در دنیا، گاوها هستند. آنها حجم زیادی علوفه می‌خورند و انرژی آن را در بافت‌های ماهیچه‌ای (و چربی) خود ذخیره می‌کنند تا به ما تحویل دهند و ما از این انرژی ذخیره شده به عنوان غذا و منبع انرژی خود استفاده کنیم. اما این گاوها برای این‌که این کار را انجام دهند به سوخت و ساز روی می‌آورند و در فرآیند هضم غذای خود مقادیری هم گاز دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند.

میزان تولید گاز دی‌اکسید کربن گاو‌ها زیاد است. خب تا اینجای کار مشکلی نیست، مشکل آنجاست که ما تعداد بسیار زیادی از آنها را پرورش می‌دهیم و نگه می‌داریم.

این گونه است که گاوها مقام نخست تولید دی‌اکسید کربن را دارا هستند. از سوی دیگر انسان برای حمل و نقل خود بیش از 100 سال است از موتور‌های احتراقی بهره می‌برد. این موتورها برای این که کار کنند، به سوزاندن سوخت‌های فسیلی می‌پردازند.

یعنی سوخت فسیلی را با اکسیژن مخلوط کرده و می‌سوزانند و از انرژی حاصل برای حرکت استفاده می‌کنند. در این فرآیند هم یکی از محصولاتی که ناخواسته تولید می‌شود دی‌اکسید کربن است.

باز هم البته تکنولوژی‌های قدیمی‌تر میدان تولید دی‌اکسید کربنشان بیشتر از تکنولوژی‌های جدید است و علاوه بر آن تعداد بسیار زیاد خودروهایی که ما از آنها استفاده می‌کنیم باعث افزایش شدید و روز افزون دی‌اکسیدکربن شده است.

علاوه بر خودروها و وسایل نقلیه موتوری دیگر (هواپیما، ترن‌، کشتی و...) بسیاری از صنایع نیز برای ایجاد حرکت و چرخاندن چرخ‌هایشان به همین روش سوزاندن سوخت‌های فسیلی روی می‌آورند. مثلا برای تولید برق ما به نیروگاه‌های حرارتی روی می‌آوریم.

آنها هم تولید کننده‌های دی‌‌اکسید کربن‌اند که به شکل صنعتی در حال این کار هستند. مصارف خانگی دیگری که با سوختن همراهند، مثلا پخت و پز یا گرمایش هم در این فرآیند نقش بازی می‌کنند.

 

چه باید بکنیم؟

مثل هر پرونده جنایی دیگر، وقتی متهم اصلی شناخته شد باید متهم را گرفت و اگر جرمش اثبات شد او را به سزای اعمالش(مثلا حبس) رساند. در این مورد نیز همین گونه است. می‌دانیم که دی‌اکسیدکربن عامل بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی است.

اما این مولکول بر خلاف همتایان دیگرش (گازهای گلخانه‌ای مانند متان) در صنایع کارکرد آنچنانی ندارند که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. پس واقعا تنها کاری که با آن می‌توانیم بکنیم این است که با صرف هزینه‌های گزاف او را گرفته و حبس کنیم. در فرآیندی که به آن تثبیت یا حبس دی‌اکسیدکربن می‌گوییم، این مولکول را گرفته و در جایی امن ذخیره می‌کنند. این فرآیند بسیار حساس و البته پر هزینه است. برای این‌که بتوان دی‌اکسید کربن را حبس کرد، روش‌های زیادی وجود ندارد.

پس از آن‌که گاز کربنیک (دی‌اکسید کربن) را جداسازی کردیم باید آن را در مخازنی محکم تا ابد نگهداری کنیم. بهترین مخازنی که تا کنون برای این امر شناخته شده است، مخازن طبیعی و حفره‌های غیرقابل نفوذ زیرزمینی است. مثلا چاه‌های نفتی که امروزه به برکت طمع بشری خالی از نفت هستند.

اینها مخازن خوبی هستند.کل این فرآیند برای هر تن گاز کربنیک چیزی حدود 27 تا 70 دلار هزینه در بر دارد. شاید خود این مبلغ چندان بزرگ به نظر نیاید، اما وقتی بدانید مثلا در همین کشور خودمان ایران، سالانه بیش از 22 میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید می‌شود (حدود 2 درصد از کل تولید جهان) آن وقت متوجه می‌شوید که جمع‌آوری دی‌اکسید کربن چه میزان خسارت مالی به ما وارد می‌کند (برای تثبیت این مقدار دی‌اکسید کربن به رقمی حدود 594 میلیون تا یک میلیارد و 540 میلیون دلار در هر سال نیاز داریم)‌.

این مبلغ با بخشی از درآمد نفتی ایران برابری می‌کند. به نظرتان شایسته است که چنین مبلغی را براحتی از دست بدهیم؟ به نظر که این طور نمی‌آید.

 

و سخن آخر

عدم تولید دی‌اکسید کربن تقریبا یک شوخی محسوب می‌شود. بسیاری از فعالیت‌های ما ناخواسته به تولید دی‌اکسید کربن منجر می‌شود. حتی دیدنِ یک صفحه اینترنتی هم در تولید دی‌اکسید کربن نقش دارد، بنابراین همه ما وقتی مسوول تولید این ماده‌ایم پس مسوولیتمان را بپذیریم و در رفع آن هم بکوشیم. همه ما. به همین سادگی.

 

راهکارهای ساده برای کاستن تولید دی‌اکسید کربن

1ـ گوشت قرمز کمتری مصرف کنید. اگر روزانه فقط 450 کیلوکالری گوشت قرمز مصرف کنید باعث شده‌اید تا در سال حدود 9 تن دی‌اکسید کربن تولید شود.

2‌ـ از خودروی شخصی‌تان کمتر استفاده کنید.

3ـ از میوه‌هایی استفاده کنید که تولید محل سکونتتان باشد یا در نزدیک‌ترین محل سکونتتان تولید شده باشد. میوه‌های وارداتی برای رسیدن به شما از هواپیما یا کشتی یا حداقل کامیون استفاده کرده‌اند.

4‌ـ برای خشک کردن لباس‌هایتان از آفتاب کمک بگیرید و خشک‌کنِ ماشین لباسشویی‌تان را روشن نکنید.

5‌ـ خودرویتان را در دوره‌های منظم به محل‌های معاینه فنی ببرید. با تنظیم موتور خودرو می‌توانید کمک بسیار زیادی به کاستن از دی‌اکسید کربن کنید.

6‌ـ اینترنت به تنهایی حدود یک درصد تولید دی‌اکسید کربن را به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر کاری ندارید بیخودی در اینترنت نچرخید. جدا از هدر دادن وقتتان، دارید به انتشار دی‌اکسید کربن در دنیا کمک می‌کنید.

7‌ـ اگر یخچالتان برفک می‌زند فکری به حالش کنید. دارد به انتشار دی‌اکسید کربن می‌پردازد.

8‌ـ وقتی می‌خواهید آب بنوشید، ظرف آب را از یخچال برداشته و در یخچال را ببندید.

9‌ـ اگر می‌خواهید ورزش کنید، بهتر است در فضاهای باز و طبیعی ورزش کنید. ورزش کردن با تردمیل‌ها و ابزارهای دیگر در سالن‌های ورزشی به انتشار بیشتر گازکربنیک می‌انجامد.

10‌ـ در زمستان خانه‌تان را بیش از حد گرم نکنید. بهتر است کمی لباس گرم‌تر بپوشید.

11‌ـ درختان و فضای سبز را گسترش دهید و آنهایی که الان موجودند را مراقبت کنید.

 


متهمان ردیف اول تولید دی اکسید کربن

1‌ـ آتشفشان: بزرگ‌ترین عامل ایجاد دی‌اکسید کربن در سیاره ماست، یک عامل طبیعی.

2‌ـ پوسیدن گیاهان: رتبه دوم را داراست. این هم عاملی طبیعی است.

3‌ـ اقیانوس‌ها: آب‌های سطحی اقیانوس‌ها براحتی دی‌اکسیدکربن آزاد می‌کنند. این هم یک عامل طبیعی است.

این متهمان را نباید عامل اصلی افزایش میزان دی‌اکسید کربن دانست چون اینها طبیعی هستند و طبیعت می‌داند چگونه از پسشان بربیاید.

4‌ـ تولید انرژی الکتریکی (37درصد)‌

5‌ـ حمل و نقل زمینی (خودروها ، قطار و...) 21 درصد

6‌ـ صنایع (18 درصد)‌

7‌ـ مصارف خانگی (16 درصد)‌

8‌ـ باقی موارد (8 درصد)‌

متهمان ردیف 4 تا 8 را عوامل انسانی تولید گاز کربنیک می‌نامیم و همین‌هاست که برای طبیعت و سلامت ما مضر هستند. طبیعت نمی‌داند با آنها چگونه باید برخورد کند.




موضوع مطلب : علم و فناوری, علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

جمعه 90 اسفند 12 :: 2:0 صبح
<   1   2   3   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 188
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864448
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است