سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

پروژه ساخت برجهای دوقلوی پاریس که قرار است پس از برج شارد لندن رکورد جدیدی را برای بلندترین آسمانخراش اروپا به ثبت برساند، تصویب شد.

طرحهای برج دوقلوی پاریس

 

این برجهای دوقلوی جدید با نام "ارمیتاژ پلازا" که قرار است به ارتفاع 320 متر در پاریس ساخته شود از آپارتمانهای لوکس، دفاتر، هتل و تعدادی مراکز خرید تشکیل خواهد شد.

طراحی این پروژه را نورمن فاستر، معمار انگلیسی از شرکت "فاستر و شرکا" انجام داده است. با ساخت این برجها رکورد بلندترین برج مسکونی- تجاری اروپا که در حال حاضر در دستان برج شارد لندن به ارتفاع 310 متر است در اختیار برجهای دوقلوی ارمیتاژ پلازا قرار خواهد گرفت.

شرکت "گروه ارمیتاژ"، ساخت این برجها را از پایان امسال یا ابتدای سال آینده آغاز خواهد کرد. این پروژه در سال 2017 به بهره برداری خواهد رسید.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، هزینه این پروژه در مجموع 2 میلیارد یورو خواهد بود و در فضایی به مساحت 280 هزار متر مربع برای یک هتل 5 ستاره و 543 آپارتمان لوکس، 35 هزار متر مربع برای دفاتر و 50 هزار متر مربع برای مراکز خرید و رستورانها گسترده خواهد شد.

طرح های برج دوقلوی پاریس

تصاویر برج های دوقلوی پاریس

تصاویر برج های دوقلوی پاریس




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

شنبه 90 اسفند 27 :: 1:51 عصر

روبات موسسه تحقیقات نظامی آمریکا، دارپا که در ابتدا به منظور استفاده در ماموریتهای خنثی سازی بمب ساخته شده بود، مهارتهای ویژه ای در انجام وظایف منشی های شرکتها را دارد.

تصویر روبات نظامی که منشی شد

 

روباتی به نام DARPA"s ARM که توسط آژانس تحقیقات آسمان آبی دارپا می تواند 18 وظیفه معمول متصدیان پذیرش یا منشی ها را به خوبی انجام دهد.

این روبات می تواند به تلفن پاسخ دهد، کاغذها را با کمک دستگاه منگنه به یکدیگر وصل کند، چراغها را خاموش و روشن کند، اجسام را جا به جا کند، حرف بزند، تماسهای تلفنی را به افراد مختلف وصل کند.

طرح این روبات در سال 2010 ارائه شده و هدف ساخت روباتی بوده است که بتواند وظایف بسیار پیچیده ای از قبیل خنثی سازی بمب را با کمترین میزان دخالت انسانی انجام دهد. با وجود اینکه این روبات اکنون توانایی خنثی سازی بمب را نیز دارد، می تواند وظایف یک منشی را نیز به خوبی انجام دهد.

مجموعه ای از دوربینها و حسگرها و نرم افزارهای فوق پیچیده حسهای بینایی، قدرت و لمس را در این روبات به وجود آورده است ، درواقع این ماشین به گونه ای ساخته شده که حسهایی بسیار مشابه با انسانها داشته باشد.

بر اساس گزارش گیزمگ، قدم بعدی ارتقای توانایی های این روبات برای انجام کارهایی متفاوت از قبیل تجسس کیفهای دستی برای یافتن اسلحه و یا انداختن یخ درون لیوان نوشیدنی است.




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

سه شنبه 90 اسفند 16 :: 5:41 عصر

ستاره دنباله داری با دو دنباله که از نوامبر 2011 در برابر دوربینهای زمینی ظاهر شده قرار است 5 مارس از نزدیک با زمین ملاقات کند.

 

"گاراد" ستاره دنباله داری با دو دنباله است که خاستگاه آن در صورت فلکی هرکول قرار دارد.

این دنباله در 4 فوریه با زاویه حدود 0.5 درجه از توده کروی شکل از ستارگان با عنوان M92 عبور کرد و توانست با چشم غیرمسلح از زمین دیده شود.

تلسکوپ نیومکزیکو به دوستداران نجوم اجازه داد که دنباله وسیعی از گرد و غبار را که به شکل ملخ هواپیما و یک دنباله یونی که به سبب باد خورشیدی در جهت مخالف خورشید در حرکت بود را مشاهده کنند.

این توده کروی در فاصله حدود 27 هزار سال نوری از زمین قرار دارد درحالی که دنباله دار تنها در فاصله 12.5 دقیقه نوری از سیاره زمین واقع شده بود.

روز 24 فوریه ستاره شناسان، "گاراد" را با یک یال سبز- آبی، یک دنباله باریک آبی رنگ از گاز و یک دنباله سرخ- قهوه ای از گرد و غبار رصد کردند.

براساس گزارش مدیا ایناف، این ستاره دنباله دار 5 مارس از نزدیکی زمین با فاصله 1.3 واحد نجومی برابر با حدود 195 میلیون کیلومتر از کنار زمین عبور خواهد کرد و در آن روز با چشم غیرمسلح دیده خواهد شد. یک واحد نجومی فاصله میان زمین و خورشید و برابر با 150 میلیون کیلومتر است.

دنباله دار "گاراد" که به طور کلی با عنوان c2009 P1 شناخته می شود در 13 آگوست 2009 توسط یک منجم استرالیایی به نام "جی. جی گاراد" کشف شد.

در نوامبر 2011 این جرم آسمانی دوباره ظاهر شد و به تلسکوپهای نجومی کوچک با قطر لنز تنها 5 اینچ اجازه داد تا تصاویری زیبا از آن را تهیه کنند.

تصویر ستاره دنباله داری که با زمین ملاقات می کند

تصویر ستاره دنباله داری که با زمین ملاقات می کند




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

سه شنبه 90 اسفند 16 :: 2:0 صبح

گروهی از محققان با الهام از ساختار پیچیده و عجیب حفره بینی شتر نیروگاه و گلخانه ای را در قلب صحرا راه اندازی کرده و به واسطه آن منطقه ای آباد و سرسبز را در بیابان به وجود آورده اند.

 

در این طرح رطوبتی که به واسطه حرارت سوزان بیابان تبخیر می شود برای آبیاری گلخانه ها متمرکز خواهند شد، سیستمی که مشابه عملکرد بینی شترهای کوهاندار است. این پروژه که احداث آن هزینه ای برابر 3.3 میلیون پوند در بر خواهد داشت، فضایی در حدود 10 هزار متر مربع را در قطر به خود اختصاص داده است و امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

دانشمندان با الهام از عملکرد حفره های بینی شتر توانسته اند به یک غیرممکن بزرگ دست پیدا کرده و جنگلی دست ساز بشر را در قلب بیابانی در قطر برویانند. این گلخانه باز، می تواند حیات گیاهی را به یکی از غیر قابل سکونت ترین نقاط زمین بازگرداند.

حفره بینی شترها رطوبت تبخیر شده در هوا را به سرعت جذب می کنند، زمانی که این حیوان نفس خود را از دهان خارج می کند، حفره های بینی به سرعت رطوبت موجود در آن را به داخل کشیده و هر ذره آب درون آن را متراکم می کند تا شتر بتواند در شرایط طاقت فرسای بیابانی زنده باقی بماند. بینی این حیوان همچنین می تواند رطوبت شبهای مرطوب بیابانی را نیز به خود جذب کند.

در پروژه "جنگل صحرا" نیز از همین شیوه برای آبیاری گیاهان استفاده شده و طراحان با الهام از این مکانیزم سیستمی را طراحی کرده اند که نتایج آزمایشهای آن کاملا موفقیت آمیز بوده است.

در این پروژه با استفاده از انرژی خورشیدی، آب از اعماق زمین به درون ساختار شیشه ای بزرگی مکیده خواهد شد. سپس هوای داغ بیابان آب سطحی را تبخیر می کند اما پرچینهایی که در اطراف این سیستم تعبیه شده پیش از اینکه بخار در آسمان ناپدید شود آن را سرد کرده و حرارت گلخانه را برای رشد گیاهان مناسب نگه می دارد.

از آنجایی که این هوای مرطوب سرد به واسطه حصارهایی که اطراف مجموعه قرار گرفته اند به وجود می آید، این هوا با لوله هایی که آب را از اعماق ماسه های داغ به سطح می آورند برخورد کرده و دوباره متراکم می شوند. به این شکل رطوبتی سطحی برای تغذیه و رشد گیاهان در فضا به وجود خواهد آمد.

گیاهان روییده شده در این پروژه در نهایت برای تولید سوخت زیستی به کار گرفته خواهند شد. این پروژه از ماه جولای افتتاح شده و عملیاتی خواهد شد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، در پروژه آزمایشی این طرح از آب دریا، نیروی متمرکز خورشیدی، پرچینهای تبخیر کننده و حوضچه هایی برای ذخیره سازی نمک برای ایجاد گلخانه استفاده شده است.

تصاویر طرح های یک گلخانه در بیابان

تصاویر طرح های یک گلخانه در بیابان

تصاویر طرح های یک گلخانه در بیابان




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:47 عصر

دوربینهای عکاسی جدیدی که توسط دو شرکت مختلف سازنده دوربینهای عکاسی ارائه شده اند، می توانند با ویژگی های شگفت انگیز خود توجه عکاسان حرفه ای و آماتور زیادی را به خود جلب کنند.

 

شرکتهای کانن و Lytro با ارائه دوربینهای جدید خود بسیار خبرساز شده اند، رونمایی از دوربین جدید کانن در بیست و پنجمین سالگرد سیستم EOS و ارائه دوربین جدید Lytro با قابلیت بزرگنمایی یا تمرکز بر روی عکس پس از ثبت آن توجه بسیاری از علاقمندان به عکاسی را به خود جلب کرده است.

 معرفی 2 دوربین شگفت انگیز + تصاویر

اول عکس بگیر بعد پردازش کن

این دوربین کوچک 400 دلاری شرکت Lytro از تکنولوژی بهره برده است که بنیانگذار شرکت اپل، "استیو جابز" به آن علاقه زیادی داشت و برای استفاده از این فناوری در گوشی های آی-فن خود به صورت مداوم با شرکت Lytro ملاقات می کرد.

این دوربین کوچک ابتدا عکس را در هر حالت و موقعیتی به ثبت می رساند و سپس عکاس می تواند ایرادهای آن را به راحتی برطرف کرده و بخشهای ناواضح آن را واضح سازد.

زمانی که تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین در نمایشگر رایانه، لپ تاپ یا تبلت نگاه کنید، تصویری ثابت مشاهده نخواهید کرد، بلکه این تصاویر به صورت متحرک ثبت می شوند و عکاس می تواند هر عنصری از عکس را تغییر دهد تا شفافیت و وضوح مورد نظر خود را به دست بیاورد.

از نگاه بسیاری از متخصصان، این دوربین در صنعت عکاسی تحولی بزرگ ایجاد کرده است. عده ای نبودن نور فلش را در این دوربین به عنوان ضعف بزرگ آن عنوان کرده اند، اما اکثر متخصصان تکنولوژی جدید آن را عامل برتری آن نسبت به بسیاری از دوربینهای موجود در بازار می دانند.

این دوربین تمامی نوری که در برابر لنزش قرار دارد را ذخیره کرده و اطلاعات دریافتی را آماده پردازش ثبت می کند. زمانی که کاربر درباره منطقه مورد نظرش از عکس که به وضوح و شفافیت نیاز دارد، تصمیم گرفت می تواند عکس را با قالب JPEG ذخیره کند.

این دوربین دارای مجموعه ای از لنزهای کوچک است که تمامی نورهای محیط را جذب کرده و تمامی تصاویر مقابل لنز را به صورت همزمان در هر نقطه کانونی که باشند به ثبت می رساند. این لنزها حجم وسیعی از اطلاعات از قبیل رنگ و نور، موقعیت و جهت پرتوهای نوری را به ثبت می رسانند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، نرم افزار داخلی دوربین این اطلاعات را به تصویری سه بعدی و متحرک تبدیل کرده و به این شکل عکاس می تواند نقطه مورد نظر برای تمرکز و وضوح را انتخاب کند. همچنین می توان تصاویر به ثبت رسانده توسط این دوربین را بدون نیاز به استفاده از ابزاری خاص به صورت سه بعدی نمایش داد.

 معرفی 2 دوربین شگفت انگیز + تصاویر

دوربین کانن 5D Mark III

شرکت کانن در نهایت در بیست و پنجمین سالگرد سیستم EOS خود نسخه ارتقا یافته از دوربین 5D خود را با قابلتی تصویربرداری و عکاسی با وضوح تصویری 22 مگاپیکسل و با قیمتی گزافتر رونمایی کرد.

این دوربین ترکیبی از فناوری های عکاسی روز است و شاید در ظاهر به دوربینهای پیشین کانن شباهت داشته باشد، اما درون آن تغییرات بزرگی را تجربه کرده است.

دوربین جدید کانن به نمایشگری 3.2 اینچی، پردازشگر Digic 5، حسگر CMOS 22.3 مگاپیکسلی، سیستم 61 نقطه ای مشبک تراکم بالای فوکوس خودکار، دو جایگاه برای کارتهای حافظه مجهز است و دامنه حساسیت یا ISO آن از محدوده 50 تا 102 هزار و 400 به 100 تا 25 هزار و 600 افزایش پیدا کرده است.

همچنین این دوربین می تواند در قالب HD و با دامنه حساسیت 100 تا 128 هزار تصویربرداری کند. این دوربین امکان کنترل سطح صدا را در زمان تصویربرداری به وجود آورده و به علاوه برای اولین بار به درگاه هدفن مجهز است و تصویربردار می تواند در هنگام تصویربرداری صدا را از طریق هدفن بشنود.

بر اساس گزارش engadget، پردازشگر این دوربین سرعت پردازش تصاویر را 17 برابر بیشتر از مدلهای پیشین دوربینهای کانن ساخته و به عکاسان امکان می دهد عکسهای فرمت RAW خود را در وضوح تصویری 10.5 و 5.5 مگاپیکسل برای عکسهایی که به چاپ در ابعاد بزرگ نیازی ندارند، و 22 مگاپیکسل برای عکسهایی که در قطع بزرگ چاپ می شوند، به ثبت برسانند.

معرفی 2 دوربین شگفت انگیز + تصاویر




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:42 عصر

محققان بریتانیایی با استفاده از نرم افزار گوگل ارث توانستند بخشی جدید از دیوار چین را در مغولستان کشف کنند.

 

این اولین باری است که بخشی از دیوار چین در خارج از چین کشف می شود. دیوار بزرگ چین در حقیقت متشکل از ساختارهای متفاوتی است که طی دورانهای مختلف ساخته شده است.

این ساختار جدید که هزاران سال پنهان باقی مانده بود و در نقشه های با نام دیوار چنگیزخان مشخص شده بود، در صحرای گُبی مغولستان کشف شد و محققان دریافتند که این ساختار بخشی از دیوار چین است. محققان با استفاده از نرم افزار گوگل ارث، GPS و دیگر ابزارهای تخصصی این ساختار جدید را در استانی در 25 مایلی شمال مرز چین-مغولستان کشف کردند.

ارتفاع این دیوار 2.5 متر است و از خاک و شاخه های بوته های بیابانی به نام "ساکسائول" ساخته شده است. در بخشی دیگر در فاصله 15 مایلی از این دیوار محققان دیواری مشابه را یافتند که از مسیر مسطح خود منحرف شده و به میان دماغه آتشفشانی باستانی کشیده شده است.

سن دقیق این دیوار هنوز مشخص نشده است زیرا دیوار چین ساختاری یکپارچه نیست و هر بخش از آن توسط سلسله پادشاهی متفاوتی و در مسیرهای متفاوتی ساخته شده است.

با این همه بیشترین بخش این دیوار یعنی در حدود چهار هزار مایل از آن توسط سلسله مینگ در قرن 14 تا 17 ساخته شده است.

بر اساس گزارش میل آنلاین، محققان با دنبال کردن مسیر دیوار چین بر روی برنامه گوگل ارث و مشاهده سایه های تیره ای در امتداد این دیوار احتمال دادند این نشانه ها بخشی دیگر از دیوار چین باشند:

بخش جدیدی از دیوار چین که گوگل کشف کرد

بخش جدید دیوار چین که گوگل کشف کرد




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 15 :: 9:33 عصر

یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی از خود عکسی گرفته است که در پس زمینه آن چشم اندازی تماشایی از زمین دیده می شود.

 

"دان پتیت"، فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی شب گذشته در پروفایل شخصی خود در یک میکروبلاگ عکسی تماشایی گذاشته است.

"دان پتیت" این عکس را درحالی که در اتاقک برج کنترل ایستگاه فضایی بین المللی بود در مقابل یک کره آینه ای از خود گرفته است.

نکته شگفت انگیز این عکس در این است که در منظره پشت سر این فضانورد چشم اندازی از زمین در میان لکه های ابر نمایان است دیده می شود.

"دان پتیت"، مهندس شیمی و فضانورد ناسا در سال 1996 به عنوان نامزد فضانوردی انتخاب شد.

وی نخستین بار در دوره 23 نوامبر 2002 تا 3 می 2003 در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کرد و در 161 روز ماموریت خود دو پیاده روی فضایی را به منظور نصب تجهیزات علمی به بدنه خارجی ایستگاه انجام داد.

این فضانورد آمریکایی برای دومین بار همراه با کپسول سایوز در 21 دسامبر 2011 به ISS بازگشت و به همراه "الگ کونوننکو" و "آندری کویپرز" تا می 2012 در ایستگاه فضایی اقامت خواهد داشت.

عکسی زیبا از یک فضانورد با چشم اندازی از زمین




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی, عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 12 :: 3:0 صبح
<   1   2   3   4   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 73
  • بازدید دیروز: 63
  • کل بازدیدها: 16864245
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است