سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

جو آیوب در دوران بازی فوتبال در لیگ حرفه ای آمریکا بازیکن خوبی بود اما هرگز به مقام قهرمانی نرسید و نتوانست نامش را در تاریخ این ورزش ثبت کند.

او تصمیم گرفت برای ثبت نامش در کتاب رکوردهای گینس راه تازه ای بیابد و روز گذشته در پایگاه هوایی مک کللان در نزدیکی ساکرامنتو به این موفقیت رسید . او موشک کاغذی اش را 69.1 متر پرتاب کرد تا به این ترتیب رکورد قبلی 63 متر را پاک کند و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود . البته این موشک کاغذی با نظارت داوران گینس ساخته شده بود تا وزن و شرایط غیرعادی نداشته باشد.
لینک دانلود فیلم:




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 12 :: 3:0 صبح

زمانی که ایده ساخت بوستان زیرزمینی در منطقه منهتن نیویورک مطرح شد، این طرح بیشتر یک پروژه خیالی و غیرقابل اجرا به نظر می‌رسید؛ اما اکنون این پروژه روند اجرایی خود را آغاز کرده است.

تصاویر ساخت نخستین «بوستان‌ زیرزمینی» در نیویورک

 

با توجه به کمبود فضای سبز در شهر نیویورک و عدم فضای کافی برای احداث بوستان جدید، طراحان به فکر احداث پارک زیرزمینی در این شهر افتادند.

پارک زیرزمینی (Delancy Underground) در زیر خیابانی در منطقه Lower East Side در جنوب شرقی نیویورک احداث خواهد شد.

در زیر این خیابان یک ترمینال قطار برقی قرار دارد و مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این پارک زیرزمینی 1.5 هکتار (5500 مترمربع) است.

این ترمینال بیشتر شبیه یک غار مرطوب و تاریک است و برای تبدیل شدن به یک بوستان سرسبز به کارهای زیادی نیاز دارد.

برای جمع آوری و انتقال نور طبیعی خورشید به زیر زمین از کابل های فیبر نوری استفاده می شود و نور توسط یک دیش خورشیدی به زیر زمین تابیده می شود. نمونه اولیه از سیستم خورشیدی ساخته شده و با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

با استفاده از این سیستم، نور مورد نیاز برای فتوسنتز گیاهان، درختان و چمن ها فراهم می‌شود. کابل های فیبر نوری همچنین مانع از ورود اشعه های مضر فرابنفش خورشید به زیر زمین می شوند.

بودجه اولیه برای آغاز ساخت پروژه بوستان زیرزمینی 100 هزار دلار اعلام شده است.

تصاویر ساخت نخستین «بوستان‌ زیرزمینی» در نیویورک

تصاویر ساخت نخستین «بوستان‌ زیرزمینی» در نیویورک




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی, عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 12 :: 2:0 صبح

کماندوها از این پس قادر خواهند بود در حین عملیات شناسایی و نظامی در فنجانی مجهز به تجهیزات پیشرفته نظامی قهوه بخورند.

طعم قهوه در سلاح نظامی !

 

این «فنجان نظامی» از جنس آلومینیوم ساخته شده و به تجهیزات مختلفی از جمله دوربین دید شب،‌ سه لیزر متفاوت، دو دسته مجهز به چراغ قوه، درب بازکن قوطی و یک پایه مجهز است.

این دستگاه پیشرفته قابلیت شلیک گلوله را ندارد، اما طراحان در مدل‌های آینده «فنجان نظامی» احتمالا این قابلیت را نیز مدنظر قرار خواهند داد.

هر فنجان دارای یک شماره سریال ویژه است و تجهیزات نظامی قابلیت جدا شدن از پایه اصلی فنجان را دارند.

این محصول توسط شرکت OpticsPlanet طراحی و ساخته شده و به قیمت 250 دلار فروخته می‌شود.




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 12 :: 2:0 صبح

هتل مجلل که درون یک ناو هواپیمابر قدیمی متعلق به شوروی سابق برپا شده است، به روی علاقه مندان بازگشایی شد.

تصاویرافتتاح هتل مجلل در ناو هواپیمابر چین!

 

دولت چین در سال 1996 میلادی سه ناوهواپیمابر قدیمی متعلق به شوروی سابق را از روسیه خریداری کرد و مهندسان چینی با بازسازی یکی از این ناوها، آن را به نخستین ناوهواپیمابر این کشور تبدیل کردند.

ناوهواپیمابر کیف (Kief) که دیگر قابل استفاده نیست، با تغییر کاربری به یک هتل لوکس و بسیار مجلل با 148 اتاق تبدیل شده و هم اکنون در بندر تیانجین چین پهلو گرفته است. این هتل لوکس که از تابستان جاری آماده شده بود، سرانجام به روی علاقه مندان بازگشایی شد.

برای تغییر کاربری این ناوهواپیمابر به هتل لوکس بیش از 15 میلیون دلار هزینه شده است.

تصاویر هتل مجلل در ناو هواپیمابر چین!

تصاویر هتل مجلل در ناو هواپیمابر چین!

تصاویر هتل مجلل در ناو هواپیمابر چین!

تصاویر هتل مجلل در ناو هواپیمابر چین!




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 12 :: 1:0 صبح

شرکت سامسونگ نسخه ای به روز شده از گوشی "گلکسی بیم" خود را به صورت رسمی رونمایی کرد، گوشی هوشمندی که به یک پروژکتور داخلی مجهز است.

 

بزرگترین ویژگی این گوشی توانایی نمایش دادن عکس، فیلم و دیگر انواع رسانه ها بر روی دیوار، سقف و یا هر فضای مسطح دیگری به وسعت 50 اینچ است.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به پروژکتور

سامسونگ این گوشی را برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل سال 2010 رونمایی کرد. نسخه ای که به تازگی توسط این شرکت عرضه شده نسخه ای جدید از همان گوشی است که از سیستم عامل نان زنجبیلی یا اندروید 2.3 برخوردار است. این گوشی که هنوز جزئیات زیادی از آن منتشر نشده به زودی در چند کشور مختلف عرضه خواهد شد.

این گوشی از نمایشگری چهار اینچی برخوردار است و قدرت پروژکتور آن 15 لومن (واحد اندازه گیری شارژ نوری) است.  داشتن پروژکتور برتری بزرگ این گوشی هوشمند به شمار می رود و دیگر ویژگی های آن با گوشی های اندرویدی برابری می کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، "گلکسی بین" دارای دوربین عکاسی پنج مگاپیکسلی بوده و از پردازشگر دو هسته ای یک گیگا هرتزی برخوردار است همچنین حافظه داخلی این گوشی هشت گیگا بایت است و سامسونگ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن ارائه نکرده است.




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

چهارشنبه 90 اسفند 10 :: 7:2 عصر

یک شرکت تولیدکننده تلفنهای همراه هوشمند از اولین تلفن همراه هوشمندی که مجهز به یک دوربین 41 مگاپیکسلی است، رونمایی کرد.

گوشی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسل

پس از شکستهای نوکیا در سالهای 2010 و نیمه نخست سال 2011 اکنون به نظر می رسد که این شرکت فنلاندی تمام قوای خود را جمع کرده است تا بار دیگر به بازار رقابت موبایلهای هوشمند بازگردد.

پس از تلاشهای موفقی که در ارائه طراحیهای زیبا در توسعه تلفنهای همراه N9، نوکیا 800 ، نوکیا 900 و استفاده از سیستم عامل ویندوز فن 7.5 در محصولات خود انجام داد، اکنون در کنگره جهانی موبایل که از امروز در بارسلونا آغاز به کار کرده است از محصولی عجیب اما واقعی رونمایی کرد که شگفتی تحلیلگران و خبرنگاران بازار موبایل را برانگیخت.

این مدل جدید که Nokia 808 PureView نام دارد، اولین تلفن همراهی است که به دوربینی مجهز است که 41 مگاپیکسل وضوح تصویر دارد.

این تلفن همراه هوشمند که از تمام عملکردهای عادی یک "اسمارت فن" برخوردار است، برپایه حسگرها و لنز Carl Zeiss با وضوح تصویر 41 مگاپیکسل است.

همچنین با این دوربین می توان در کیفیت full HD با سرعت 1080p فیلمبرداری کرد و با استفاده از عملکرد Nokia Rich Recording صدا را با کیفیت بالایی ضبط کرد.

محصول جدید نوکیا برپایه سیستم عامل "سیمبیان بل" است و به پردازشگر تک هسته 1.3 گیگاهرتزی، 512 مگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و امکان افزایش حافظه آن با کارتهای "میکرو اس. دی" و "میکرو SDHC" وجود دارد.

براساس گزارش گیزمودو، هرچند Nokia 808 PureView از جنبه زیبایی شناختی در حد لومیا 800 و لومیا 900 نیست اما مجهز به یک نمایشگر OLED لمسی با وضوح 640 در 360 پیکسل است.

گوشی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسل

گوشی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسل

گوشی نوکیا با دوربین 41 مگاپیکسل




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

چهارشنبه 90 اسفند 10 :: 6:59 عصر

پرتره طراحی شده در نگاه اول بیشتر به یک عکس شباهت دارد؛ اما این اثر هنرمندانه در حقیقت یک نقاشی است که با ترسیم 3.2 میلیون نقطه بسیار ریز به تصویر کشیده شده است.

 

«میگوئل اندارا» این پرتره را در ابعاد 28 در 43 سانتی متر طی بیش از یک سال زمان خلق کرده است.

برای طراحی این پرتره، مجموعه‌ای از تصاویر صورت، اسکن و پرتره نهایی با استفاده از این تصاویر تهیه شدند. طی یازده ماه و صرف 210 ساعت کار، تصویر با استفاده از قلم میکرونی که اندازه نوک آن تنها 0.2 میلی متر است، تکمیل شد.

تعداد دقیق نقاط مشخص نیست، اما این هنرمند بخش‌هایی از مراحل ترسیم پرتره را ضبط کرده و با محاسبه ترسیم 4.25 نقطه در ثانیه، در این اثر هنری احتمالا بیش از سه میلیون و 200 هزار نقطه ترسیم شده است.

پرتره

هنرمند

سه میلیون نقطه




موضوع مطلب : عکس و تفریح و سرگرمی, علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 10:0 صبح
<   1   2   3   4   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 33
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864293
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است