سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

یک عکاس ایتالیایی با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی مدت توانست از رنگین کمانی که از جنس ستارگانی که در فاصله میلیونها سال نوری از زمین قرار دارند عکسبرداری کند.

 

مائوریتزیو پینیوتی، عکاس نجوم 44 ساله ایتالیایی با استفاده از تکنیک نوردهی طولانی و با کمک اجرام آسمانی درخشانی که در فاصله میلیونها سال نوری از زمین قرار دارند توانست تصاویری تماشایی از ستارگانی تهیه کند که شبیه به یک رنگین کمان در پهنه آسمان امتداد یافته اند. "پینیوتی" این عکسها را در پارک ملی کوهستانهای "سیبیلینی" در ایتالیا گرفته است.

وی در این خصوص اظهار داشت: "عکاسی تقریبا شغل دوم من است چون علاقه بسیار زیادی به این کار دارم اما هرگز به اندازه کافی برای دیدن چیزی شبیه به این خوش شانس نبودم. "

براساس گزارش دیلی میل، این عکاس آماتوری نجوم درباره روش عکاسی خود گفت: "برای تهیه این عکسها از 20 ثانیه تا بیش از 2 ساعت نوردهی کردم. زمانی که نتیجه این نوردهی طولانی مدت را دیدم دهانم باز مانده بود."

تصاویر بسیار زیبا

تصویر بسیار زیبا

رنگین کمان ستارگان




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 3:7 صبح

تصاویر ماهواره ای از آلودگی جوی چین

گروهی از دانشمندان آمریکایی و چینی برپایه یک سری از تصاویر ماهواره ای لایه های وسیع آلودگی را اتمسفر بالای چند کلان شهر چین نشان دادند اما رسانه های این کشور خبر را حذف کردند.

 

دانشمندان ناسا در دانشگاههای ییل و کلمبیا با همکاری محققان چینی با استفاده از تصاویر ماهواره ای حضور تمرکز بالای ذرات آلاینده را در اتمسفر چند کلان شهر صنعتی نشان دادند.

نتایج ارزیابیهای اولیه این تصاویر که مشروح آن در سایت گاردین منتشر شده است نشان می دهد که متوسط تمرکز سالانه آلاینده های PM 2.5 در تمام چین بالاتر از دهه از قبل است.

PM 2.5 اصطلاحی است که برای ذرات با قطر 2.5 میکرون یا کمتر به کار می رود. این ذرات می توانند به ریه و بافت خون انسان نفوذ کند و منجر به آسم، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان شوند.

این تصاویر، حضور لایه های وسیع ذرات آلاینده را در اتمسفر شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی چین به صورت مه های عجیبی به رنگهای قرمز و سیاه نشان می دهد.

براساس گزارش لارپوبلیکا، این گزارش نشان می دهد که در ماه ژانویه سطح ذرات با قطر 2.5 میکرون بسیار بالاتر از سطح استاندارد بوده است. پس از ساعاتی که از انتشار این اطلاعات می گذشت رسانه های چینی با حذف این خبر دیگر اشاره ای به آن نکردند.

تصویر ماهواره ای از آلودگی جوی چین




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

دوشنبه 90 اسفند 8 :: 12:0 صبح

محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می‌سازد!

کیبرد

 

طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren، شلوارهای جین دارای یک صفحه‌کلید، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آنها دوخته شده‌اند.

این شلوارها که «زیبایی و گیک» نام دارند، برای ارائه سهولت حرکت بیشتر کاربران در زمان استفاده از رایانه طراحی شده‌اند.

به گفته این طراحان، این شلوارها از وزن زیادی برخوردار نبوده و با وجود این لوازم، تنها کمی از شلوارهای جین عادی سنگین‌تر هستند.

ایده اصلی این طراحی آن است که برای استفاده از رایانه نیازی به حفظ فاصله نزدیک با آن نیست.

این شلوارها از طراحی روز برخوردار بوده و از یک جیب پشتی برای پوشش موس برخوردارند که از سیم الاستیکی برای اتصال استفاده می‌کند.

ارتباط این ابزار با لپ‌تاپ‌ها به شکل بی‌سیم توسط یک دستگاه یو‌اس‌بی بوده و قیمت نهایی آنها در صورت ورود به بازار حدود 394 دلار برآورد شده است.

کیبرد

کیبرد




موضوع مطلب : علم و فناوری, عکس و تفریح و سرگرمی

جمعه 90 اسفند 5 :: 3:27 عصر
<   1   2   3   4   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 72
  • بازدید دیروز: 63
  • کل بازدیدها: 16864244
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است