سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

رسانه های جهان از پروژه ای خبر می دهند که بر اساس آن قرار است انسان طی یکصد سال آینده به ستاره دیگری سفر کند.

سفر ستاره ای انسان طی 100سال آینده

 

این پروژه که به "یکصد سال سفر ستاره ای " موسوم است قصد دارد کشتی های فضایی بزرگی برای اعزام انسان به دیگر ستاره ها بسازد.

نخستین تلاش برای این پروژه طراحی یک کشتی است که ظرفیت سفر به ستاره هایی در نزدیکی منظومه شمسی ما را داشته باشد.

این کشتی که 50 هزار تن وزن دارد، با انرژی جوش هسته ای کار می کند. این کشتی با 21 درصد سرعت نور حرکت می کند و این سفر حدود 50 سال طول می کشد.

این پروژه در حال حاضر میزان زیادی بودجه کسب کرده است و بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا نیز یکی از حامیان اصلی آن است.

کلینتون این پروژه را  تلاش مهمی عنوان کرد که به پیشرفت دانش و فناوری های لازم برای اکتشاف فضا کمک و ابزار لازم را که موجب افزایش کیفیت زندگی ما را بر روی زمین می شود، فراهم می کند.

"می جمیسون" نخستین زن سیاهپوست در فضا در سال 1992 به عنوان کاپیتان پروژه یکصد سال سفر ستاره ای انتخاب شده است.

این پروژه بین سالهای 1973 تا 1978 طراحی شده است و نشان می دهد سفر بین ستاره ای از نظر نظری و تئوری امکانپذیر است.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 شهریور 21 :: 9:3 عصر

مشاهده نورهای شمالی یا شفقهای قطبی زیبا در برخی از نقاط دنیا که به علت طوفان اخیر خورشیدی صورت گرفته بود رصدگران آسمان را شگفت زده کرده بود.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 91 شهریور 20 :: 10:14 عصر

نجات ایستگاه فضایی 100 میلیارد دلاری با یک مسواک!

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با کمک یک مسواک سه دلاری موفق به نجات این ایستگاه 100 میلیارد دلاری شدند.

 

مشکل در ایستگاه فضایی از هفته گذشته و زمانیکه «سونیتا ویلیامز» و «آکیهیکو هوشیده» دو فضانورد مستقر در ISS تلاش کردند یکی از واحدهای برق ایستگاه به نام MBSU را تعویض کنند، آغاز شد.

چهار واحد برق MBSU به وزن 100 کیلوگرم در ایستگاه فضایی وجود دارد که برق مورد نیاز را از طریق آرایه های خورشیدی خارج از ایستگاه تولید می کنند و بروز مشکل در یکی از این واحدها باعث محدود شدن برق ایستگاه می شود.

تلاش برای تعویض واحد MBSU‌ در تاریخ 30 آگوست (نهم شهریور) به دلیل وجود تراشه های فلزی در داخل پیچ و مهره ها با مشکل مواجه شد. سپس «ویلیامز» و «هوشیده» در طول بیش از هشت ساعت مأموریت دشوار خارج از ایستگاه تلاش کردند با کمک پاک کننده مخصوص، این تراشه ها را تمیز کنند.

با ناکام ماندن تلاش فضانوردان، محققان ناسا در هوستون شیوه های مختلف پاکسازی این تراشه ها را مورد بررسی قرار دادند و با توجه به محدودیت های موجود برای استفاده از قطعات تمیز کننده در نهایت ایده استفاده از مسواک مطرح شد.

دو فضانورد در طول یک مأموریت چهار ساعته با کمک یک مسواک معمولی سه دلاری موفق به پاکسازی تراشه ها، نصب و راه اندازی واحد جدید برق MBSU و ‌در نهایت نجات ایستگاه فضایی بین المللی 100 میلیارد دلاری شدند.

نجات ایستگاه فضایی 100 میلیارد دلاری با یک مسواک!




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 شهریور 19 :: 12:20 عصر

تصاویری زیبا از ماه در نقاط مختلف جهان

ماه یکی از سوژه های نقاشان و تصویربرداران در دهه های مختلف بوده و هر کدام از هنرمندان کشورهای مختلف تلاش داشته اند تصویر بهتری از این جرم آسمانی ارائه کنند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 شهریور 16 :: 10:27 صبح

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با استفاده از پرتودهی لیزر موفق به تولید گرافن در محیط مایع در دمای پایین شدند.

گرافن ماده ‌ای منحصر به فرد با پایه کربنی است. ترکیب غیرعادی خواص آن نظیر سختی و استحکام مکانیکی بسیار بالا، رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا و قابل تنظیم، سبب شده که این ماده دارای کاربردهای فراوانی در نانوالکترونیک، پیلهای خورشیدی و ابزارهای ذخیره انرژی مانند باطریها و ابرخازنها باشد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 91 شهریور 12 :: 11:39 عصر

یک محقق انگلیسی تصمیم گرفته است که با استفاده از سوخت تولید شده از پسماند پلاستیک مسافت 10 هزار مایلی از سیدنی استرالیا تا لندن را با هواپیمای شخصی طی کند.

 

جرمی راوسل خلبان اسبق هواپیمایی دارای مدرک دکترای هواپیما و پرواز در نظر دارد یک مسیر 10 هزار مایلی را با یک هواپیمای تک نفره موتور دیزلی بنام Cessna 182 و با سوختی شبیه به سوخت تقطیری که توسط یک شرکت ایرلندی بنام Cyna Plc ساخته شده است، ‌طی کند.

سیستم این سوخت بشکلی است که از ذوب شدن پلاستیک در محیط فاقد اکسیژن تولید می شود. این فرایند به pyrolysis یا تجزیه ماده در اثر گرما ) معروف است.

این شرکت فنلاندی هدف از تولید این سوخت را حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

مایکل موری مدیر عامل شرکت Cyna Plc می گوید آمار نشان می دهد سالانه 26 میلیون تن پلاستیک در آمریکا و 15 میلیون تن در اروپا پسماند و بازیافت می شود و به عقیده من این سوخت جایگزین خوب و مقرون به صرفه ای برای سوختهای فعلی دیزلی است.

هدف ما این است که ثابت کنیم سوختهای مصنوعی سنتیک ساخته شده از پسماند پلاستیک می تواند جایگزین سوختهای فسیلی متداول باشد.

البته مصرف این سوخت محدودیت مسافت را بدنبال دارد و فقط می توان 8000 فوت را با این سوخت پرواز کرد.

این سوخت هم اکنون در مرحله آزمایش و بررسی است.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 شهریور 12 :: 11:24 عصر

ستاره‌شناسان سیاره‌ای را که شرایط زندگی در آن وجود دارد، کشف کردند

دانشمندان اعلام کردند که به تازگی سیاره‌ای را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دمای این سیاره نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای آن برای زیستن مناسب است

محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که این سیاره با نام

«Gliese 581» سه برابر سیاره ما زمین است

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ “کک ” در هاوایی در طی 11 سال مطالعه موفق به کشف این سیاره شده‌اند

نتایج این تحقیقات که در مجله اخترشناسی منتشر شده است نشان می‌دهد که سیاره

«Gliese 581» حدود 20 سال نوری از زمین فاصله دارد

ووگات یکی از محققان این پروژه تحقیقاتی گفت: حدود 500 سیاره خارج از منظومه شمسی وجود دارد و امکان وجود سیاره‌هایی مشابه این سیاره وجود دارد

.

منبع

: nazfu




موضوع مطلب : علم و فناوری

پنج شنبه 91 شهریور 9 :: 11:31 عصر
<   <<   6   7   8   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 134
  • بازدید دیروز: 98
  • کل بازدیدها: 16865361
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است