سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

هرچند استفاده از لامپ‌های فلورسنت مهتابی و نسل جدیدشان که به کم‌مصرف معروفند، به دلیل عمر بیشتر و صرفه اقتصادی گسترده‌تر شده، هنوز بسیاری از افراد با خطرات استفاده نادرست از آنها آشنایی ندارند.

 

این لامپ‌ها در صورت بهره نادرست احتمال به جا گذاشتن عوارض و آسیب‌های پوستی، چشمی و مسمومیتی بسیار زیادی دارد. اگر نمی‌دانستید، خوب است بدانید:

کارشناسان انجمن پوست بریتانیا متوجه شده‌اند لامپ‌های کم‌مصرف سبب تسریع ابتلا به سرطان پوست، سرگیجه و میگرن بویژه در بیماران مبتلا به صرع می‌شود. اگر پوست حساسی دارید بیش از دیگران در معرض آسیب این لامپ‌ها قرار دارید.

‌ لامپ‌های کم‌مصرف سفید و مهتابی را حتما با مخلوطی از رنگ‌های زرد و خورشیدی تلفیق کنید تا آسیب‌های چشمی کمتری داشته باشد.

‌ لامپ مشمول اجرای استاندارد اجباری است. از خرید و استفاده از انواع غیراستاندارد که ضرر بیشتری دارد خودداری کنید؛ حتی اگر ارزان‌تر است، برای سلامتی‌تان گران تمام می‌شود.

‌ توصیه شده که لامپ‌های کم‌مصرف برای گرفتن بیشترین بهره نوری به صورت آویز نصب و استفاده شود، نه‌ایستاده و رو به‌ بالا.

‌ در لامپ‌های فلورسنت ، الکترون‌های خارج شده از الکترودهای گداخته با اتم‌های جیوه تصادم کرده، سبب تابش اشعه فرابنفش می‌شود و پرتوهای فرابنفش به پوست و چشم آسیب می‌زند.

‌ این لامپ‌ها حاوی مقادیری جیوه است. جیوه در هوا به بخاری سمی تبدیل می‌شود. به هیچ وجه لامپ‌های کم‌مصرف و لامپ‌های گازی مبتنی بر تخلیه الکتریکی را نشکنید و از نزدیک آنها عبور نکنید.

‌ در کشورهای پیشرفته در صورت شکستن این لامپ‌ها باید بلافاصله با مراکز آتش‌نشانی و مبارزه با سموم محیط‌زیست تماس گرفت و کمک خواست.

‌ در صورت شکستن لامپ‌های کم‌مصرف مهتابی، جیوه به‌شکل پودری ریز پخش می‌شود. در این صورت برای به حداقل رساندن خطرات آن، ابتدا بسرعت در و پنجره‌ها را باز کنید. افراد و حیوانات خانگی باید طی 15 تا 20 دقیقه‌ای که تهویه هوا صورت می‌گیرد از محل دور باشند.

پس از آن بینی و دهان را پوشانده، تکه‌های بزرگ‌تر حباب شکسته را بدون تماس دست، با تکه‌ای مقوا یا خاک‌انداز یا دستکش ضخیم بردارید و درون ظروف شیشه‌ای یا کیسه پلاستیکی محکم و بدون درز و پارگی قرار دهید.

تکه‌های ریز و پودر شده را با نوار چسب‌های عریض یا گذاشتن و برداشتن پیاپی دستمال مرطوب پاک کنید. آنها را با جارو کردن (برقی یا دستی) جمع نکنید. این کار باعث پخش سم جیوه می‌شود.

‌ دستمال را برای استفاده مجدد نشویید و آن را در کیسه یا ظرف شیشه‌ای گذاشته، در آن را محکم با چسب ببندید و بلافاصله از محیط زندگی دور کنید.

‌ غیر از مزایای بسیار، حتما مراقب اثرات مضر و ناشی از استفاده طولانی مدت یا نادرست این لامپ‌ها مثل خستگی ، از دست رفتن تمرکز، ابتلا به آب‌ مروارید، ایجاد کک‌ و مک و احتمالات سرطانی باشید.




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 مرداد 25 :: 1:36 عصر

کمتر کسی این واقعیت را می داند که شادی یکی از بهترین و موثرترین رازهای موفقیت انسانهاست!

توانایی شاد بودن در هر موقعیت و وضعیت، باعث موفقیت و آرامش بیشتر فرد در خانه، محل کار و روابط انسانی می گردد.

حرفهای ساده لوحانه ای که درباره شادی شنیده می شود :

کار شوخی بر نمی دارد ... افرادی که از کارشان لذت می برند و آن را شوخی می انگارند معمولاً خیلی در کارهایشان موفقند.

شاد بودن نشانه خل وضعی و مسئولیت ناپذیری است ... شادی برای مردم در تمام سنین است! و شوخی در بین سالمترین و پخته ترین راههای مقابله با چیزهای مختلف قرار دارد!

شادی«واقعی» کم پیش می آید ... شادی تقریباً در همه جا یافت می شود ... و می توان باعث پیش آمدن آن شد.

هیچ موفقیتی بدون رنج و عذاب به دست نمی آید حتماً نباید یک کار سودآور با رنج و عذاب همراه باشد.

در یک محیط منفی نمی توان شاد بود ... شادی می تواند محیط را تغییر دهد ... تنها باید در تنظیم زندگی کمی نوآور و خلاق بود.

او مانع شادی من می شود ... ما معمولاً عادت کرده ایم که کس دیگری را مقصّر بدانیم ... اگر هر یک مسئولیت خودمان را بر عهده بگیریم و اسباب شادی و خوشی خودمان را فراهم کنیم، دنیای بهتری خواهیم داشت.


یک پیشنهاد ساده

آیا می دانید که مهرورزیدن و دوست داشتن دیگران چقدر شادی بخش است؟ امتحان کنید.

به دیگران مهربورزید و خیلی زود، قبل از آن که فکرش را بکنید، مهر و محبت آنها را پس خواهید گرفت!


چکار کنیم که شاد نباشیم!

اگر با حرفهایی که تا اینجا زدیم مخالفید و علاقه ای به شاد بودن ندارید، ما هم اصراری نداریم. هر طور دلتان
می خواهد . این هم توصیه هایی برای شما:

· برای خود محدودیت خنده ایجاد کنید. تحت هیچ شرایطی نخندید. همیشه چهره خود را عبوس نگهدارید. فقط مواظب باشید، بعضیها ممکن است از چهره اخموی شما خنده شان بگیرد و شما هم مجبور شوید به طور ناخودآگاه، در جواب آنها لبخند بزنید!

· هیچوقت خیالپردازی نکنید! همیشه در «واقعیت» باقی بمانید.

· همیشه منفی باف و بدبین باشید، کاستیها و خطاهای خود و دیگران را زیر ذره بین بگذارید. در مورد هیچ چیز فکر خوب نکنید. همه چیز را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید برای هر چیز یک جواب منطقی بیابید.

· از ابتکار و نوآوری بپرهیزید. به سراغ هیچ کار یا ایده جدیدی نروید. هیچ کاری را بدون برنامه ریزی دقیق قبلی انجام ندهید و تمام جزئیات کار را در نظر بگیرید.

· به دقت از تمام فعالیتهایی که ممکن است به شادی شما منجر شود پرهیز کنید.

· شادی دیگران را خراب کنید ... اگر شما شاد نیستید چرا باید دیگران شاد باشند؟ مگر نه؟

· از مردم و بخصوص دوستانتان دوری کنید، توجه داشته باشید که بغل کردن، چشمک زدن، دور هم جمع شدن و این جور کارها ممکن است به شادی شما منجر شود.

· تا حد امکان بی تحرّک بمانید، اصلاً اگر می توانید هیچ حرکتی نکنید!

· پاکیزه بمانید ... سعی کنید هیچوقت کثیف، بدبو یا عرق کرده نباشید. بنابراین جداً از گردش در طبیعت بپرهیزید.

· به موسیقی گوش نکنید، یا اگر گوش می کنید مبادا سر و تن تان را تکان دهید یا با پایتان به زمین بزنید.

· غذاهای بیمزه بخورید و آبی که درجه حرارت اتاق را دارد بنوشید و نه هیچ چیز دیگر

· هرگز هیچ فرصتی را برای عیب جویی و گیردادن به دیگران از دست ندهید. اگر چیز اشتباهی را در کسی نیافتید حتماً خوب دقیق نشده اید! دوباره و سه باره دقت کنید، حتماً خواهید یافت.

· مواظب خرج کردن پولهایتان باشید. حساب هر ریال آن را داشته باشید. تنها در مواقع کاملاً اضطراری پول خرج کنید.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 مرداد 22 :: 1:37 عصر

خرما گل سفره افطار محسوب می‌شود و این روزها بازار فروش آن داغ‌تر از همیشه است؛ این ماده غذایی به صورت خوشه‌ای یا کیلویی در انواع خارک، رطب مضافتی یا خرمای رسیده نیمه‌ خشک به فروش می‌رسد اما چه تفاوتی میان این خرماها وجود دارد و چه نکاتی را باید هنگام خرید و نگهداری آن رعایت کرد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 18 :: 2:20 عصر

 برای لاغر شدن ، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند

اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد .

قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید

افراد افسرده لباس

 

زرد رنگ بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود  

اگر کم خواب هستید وسایل اتاق خواب را به

 

رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است 

اگر مشکلی پیش روی شماست، از رنگ نیلی استفاده کنید، رنگ نیلی کمک می‌کند تا بهتر بیندیشید

 

 




موضوع مطلب : علم و فناوری

دوشنبه 91 مرداد 16 :: 12:23 صبح

 

ده عادت مهم مخرب مغز

فرمان تمام حرکات ارادی بدن از مغز صادر می‌شود و تمام احساس‌ها در مغز پردازش می‌شود.

1- عدم مصرف صبحانه : افرادی که صبحانه نمی خورند سطح قندخون پائین تری خواهند داشت ، این مسئله منجر به نرسیدن مقدار کافی مواد غذائی به مغز و در نتیجه دژنراسیون ( تحلیل بافت ) مغز خواهد شد .

2 - پرخوری : پرخوری باعث سفتی شریانهای مغزی و در نتیجه منجر به کاهش قدرت مغز می شود .


3 - دخانیات : مصرف دخانیات باعث چروکیدگی متعدد مغز و در نتیجه بیماری آلزایمر می شود .


4 - مصرف زیاد قند : مصرف زیاد قند می تواند باعث تداخل در جذب پروتئین ها و سایر مواد غذائی و در نتیجه سوء تغذیه شده و باعث اختلال در تکامل مغز شود .


5 - آلودگی هوا : مغز بزرگترین عضو مصرف کننده اکسیژن در بدن ما است . هوای استنشاقی آلوده باعث کاهش اکسیژن رسانی به مغز و در نتیجه کاهش کارائی مغز خواهد شد .


6 - کم خوابی : خواب به مغز ما اجازه استراحت می دهد . محرومیت از خواب به مدت طولانی باعث تسریع مرگ سلولهای مغزی می شود .


7 - پوشاندن سر هنگام خواب : خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش غلظت دی اکسیدکرین و کاهش غلظت اکسیژن شده که می تواند منجر به اثرات مخرب مغزی شود .


8 - کارکردن سخت فکری در طی بیماریها : کار فکری زیاد یا مطالعه در هنگام بیماری منجر به کاهش کارائی مغز و افزایش صدمه به مغز می شود .


9 - فقدان تحریک فکری : تفکر بهترین راه تمرین مغز است . فقدان فعالیت فکری می تواند باعث چروکیدگی مغز شود .


10 - به ندرت صحبت کردن : مکالمه هوشمندانه باعث تسریع کارائی مغز می شود .




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 مرداد 10 :: 2:6 عصر

بیشتر مردم می‌دانند که سبزیجات خوشمزه زیادی وجود دارند که برای سلامتی مفید هستند. اما کمتر کسی می‌داند که بعضی از گیاهان و سبزیجات می‌توانند همچنین به ما کمک کنند که جوان بمانیم.

ما در اینجا چند نوع از آنها را نام می‌بریم:

کلم بروکلی:
این گیاه به عنوان گیاهی ضد سرطان و ضد کلسترول شناخته شده است. این کلم، دارای منبع غنی از ویتامین‌های،A، C،E و لوتئین است و دارای خواص ضدپیری و ضدسرطانی است.

کلم بروکلی دارای ماده ای است به نام سینیگرین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در کبد عمل می‌کند، سموم بدن را دفع و مواد مضر موثر در پیری را از بین می‌برد. این گیاه تاثیر زیادی روی جوان نگهداشتن پوست و استخوان دارد، بخاطر اینکه 31درصد از کالری‌های آن از پروتئین فراهم می‌شود.

هویج:
فالکارینو، ماده جدیدی است که به تازگی در هویج کشف شده است و بخاطر تاثیر آنتی‌اکسیدان خود، یک محافظ پوست بسیار قوی است.

فیبر داخل هویچ به نام پکتین، می‌تواند سموم فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و سایر مواد سمی‌را دفع کند. رنگ نارنجی روشن هویج نشان دهنده سطح بالای کاروتن بتا و آلفاست، که موجب جوان سازی پوست و دیگر اعضای بدن می‌شود.

کدو:
مواد مغذی شگفت‌آوری در کدو وجود دارد که در انواع مختلف آن موجود است. کدو، شیرین و نشاسته‌ای است و می‌تواند یک مکمل سبک غذایی با سبزیجات تند و تیز باشد. کدو، حاوی خواصی است که از آسیب رساندن به پوست، مفاصل، مغز و قلب جلوگیری می‌کند.

موادی مانند: کومارین با خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال. کدو همچنین دارای ویتامین A,Cوآنتی اکسیدان است که مولکول‌های بنیادی آزاد و مضر را نابود می‌کند، بنابراین ما را از آسیب‌های گرما و نور محافظت کرده و کمک می‌کند تا پوست، ظاهر جوان خود را حفظ کند.

قارچ‌های شیتاک:
از این قارچ‌ها برای درمان‌های سنتی در چین، ژاپن و کره استفاده می‌شود. مردم این کشورها بخاطر تلاش جهت افزایش و بهبود سرزندگی و نشاط و سلامتی شان تقدیر می‌شوند. این قارچ‌ها، منبع غنی از بتا گلوکان است که در بهبود و ترمیم کبد از سموم ناشی از الکل کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید وزنتان بالا نرود یا مایلید وزن کم کنید، بطور منظم قارچ شیتاک را مصرف کنید. این قارچ حاوی ویتامین 3B است و بنابراین به متابولیسم قند بدن کمک می‌کند و با مسن تر شدن ما، وزن را متعادل نگه می‌دارد. این قارچ به جوان ماندن ما کمک می‌کند، زیرا حاوی آهن معدنی و سلینیم و آنزیم‌های آنتی‌کسیدان است.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 مرداد 10 :: 1:54 عصر

اگر از بدخوابی رنج می‌برید، مدتی توصیه‌های پی‌آمده را انجام دهید تا اثرات مفیدش را ببینید.

توصیه‌هایی مفید به بدخواب‌ها

 

با شکم پر یا برعکس، گرسنه به رختخواب نروید. از دو تا سه ساعت قبل از خواب سیگار نکشید و مواد کافئین‌دار مثل قهوه و چای نخورید. بادام، گردو، موز، هلو، زردآلو، شیر و... جزو خوراکی‌های خواب‌آورند.

یکی دو ساعت قبل از خواب یکی از این خوراکی‌ها را میل کنید. محل خوابتان را خنک نگاه دارید (خنکای مطبوع، نه سرد و اذیت‌کننده).

فقط وقتی روی تخت یا رختخواب دراز بکشید که قصد خواب دارید. فکرتان را آزاد کنید و به مرور خاطرات، رفتار و گفتار خود یا دیگران قبل از خواب نپردازید.به یادآوری امور فردا در رختخواب نپردازید.

همه آن امور را از قبل یادداشت کنید تا ذهنتان مشغول نشود. فقط به خوابیدن فکر کنید. اگر اضطراب و استرسی دارید، با شمردن اعداد به آهستگی، انجام اعمال ریلکسیشن و آرام‌سازی ذهن و بدن، به خود کمک کنید و آرام و مداوم جملاتی مثل «من آرومم... آروم... آروم... آروم...» یا «راحتم... راحت... راحت...»، آرامش و راحتی را بازیابید.

خود را در جایی یا حالتی تصور کنید که آرام و راحت می‌پندارید.حتی اگر معتقدید چشمتان با تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به حروف خسته و خواب‌آلود می‌شود از مطالعه، تماشای تلویزیون، گوش کردن به رادیو و... در رختخواب خودداری کنید.منظم بخوابید.

حتی اگر روزهای اول سخت است، سعی کنید به مرور راس ساعت بخوابید و راس ساعت از تخت بیرون آیید.بیش از شش تا هفت‌ونیم ساعت در شبانه‌روز نخوابید.

نزدیک ساعت خوابتان چرت نزنید! فقط در نیمة روز آن هم 15 تا 20 دقیقه ـ نه بیشتر ـ چرتی کوتاه بزنید تا شبانگاه بهتر بخوابید.

اگر به صدا حساسیت دارید، محیط یا شرایطی را فراهم کنید که ذهنتان را مشغول نکند.چراغ خواب را دور بیندازید! تاریکی مطلق درمان بدخوابی‌ست.

حتی نور کم هم ذهن را در حالت آماده نگاه می‌دارد تا در برابر خواب عمیق -که بخش اصلی خواب برای رفع خستگی و تجدید قواست ـ مقاومت کند (چراغ‌قوه‌ای کوچک نزدیکتان بگذارید تا در صورت نیاز استفاده کنید).

در طول روز حتما یکی دو بطری آب بنوشید.ورزش یا نرمش صبحگاهی، علاوه بر تنظیم سوخت‌وساز بدن و جلوگیری از چاقی، به تنظیم خواب کمک می‌کند.

نیم ساعت بعد از صبحانه، در هوای آزاد ورزش کنید، سپس دوش بگیرید و در صورت احساس خستگی طی روزهای اول، در برابر خواب مجدد مقاومت کنید. بدنتان هماهنگ خواهد شد و بدخوابی را فراموش خواهید کرد.




موضوع مطلب : علم و فناوری

دوشنبه 91 مرداد 9 :: 1:18 عصر
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 148
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864408
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است