سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

هر کسی می داند که میوه ها دارای ویتامین های مفید هستند که برای بدن ما ضروری اند. اما ویتامین ها فقط یک قسمت کوچک از مواد مفید میوه ها هستند. کشفیات دانشمندان نشان می دهد که بسیاری از میوه ها از نظر کیفیت غذایی در مقام والایی قرار دارند و ما را در برابر بسیاری از ناخوشی ها حفاظت می کنند .                                 میوه

به

به بخصوص به شیرین اثر مثبتی بر مغز دارد. و از احساس افسردگی و بعصی از سردرد ها جلوگیری می کند. قلب کبد و دستگاه هاضمه را تقویت می کند. اشتها را زیاد می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. در زمان خون ریزی ، تهوع ، استفراغ ، خماری و تشنگی بسیار مفید است. بهتر است به را در اندازه های کم یا پخته (بخار داده ) بخورید. آب به بهمراه عسل برای سلامتی بسیار مفید است.

انگور

انگور یکی از بهترین میوه هاست، به طوریکه آن را یکی از مغذی ترین میوه ها می دانند. انگور خون را تصفیه می کند. و ارگانهای آشفته بدن را به حالت تعادل باز می گرداند. انگور به تنفس نظم می دهد و بدن را مستعد تنومندی می کند. بهتر است بعد از خوردن انگور آب خنک ننوشید زیرا می تواند شما را به طور جدی اذیت کند.

انار                                                                           انار

انار برای کبد و انواع هپاتیت مشکلات خواب سرفه و سینه درد بسیار مفید است. صدا را صاف می کند. و تمایل بدن به تنومندی را افزایش می دهد. و صورت را شفاف می کند.

هلو

هلو بدن را خنک و مرطوب می کند و نتیجتاً در صورت خشکی و افزایش دمای اندامها مفید است. هلو دارای خاصیت پاک کنندگی است و در از بین بردن مواد مضر در بدن کمک می کند. کسانی که سیستم عصبی ضعیف دارند توصیه شده است هلو را در مقادیر کم مصرف کنند.

گلابی

گلابی شیرین رسیده و تازه برای زمانیکه شکم بی نظم کار می کند بسیار مفید است. گلابی بهتر از سیب گوارش می شود و دارای اثر مثبت در مغز است. روحیه را تقویت می کند و برای افسردگی مفید است. گلابی به هضم غذا کمک می کند و به عنوان یک درمان خوب برای قارچ سمی توصیه شده است.

هندوانه

هندوانه خون را رقیق می کند و کل بدن را مرطوب می سازد. به آسانی هضم می شود و استعداد تنومندی را افزایش می دهد. هندوانه یک داروی مدر خوب است.

سیب

انواع سیب برای هر کسی مفید است. سیب دارای اسید سیتریک ، تانین و مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، آهن، گوگرد، منگنز و فسفر) و پکتین است. سیب به ترشح غدد هضم کننده غذا کمک می کند و به همین دلیل است که توصیه می شود 20 تا 30 دقیقه قبل از وعده های غذایی میل شود. سیب پخته تحرک شما را تسهیل می کند و غذایی کامل است. دانه سیب دارای مقدار زیادی ید است به طوریکه 5 تا 6 دانه سیب برای مصرف روزانة ید شما کافی است.

موز

موز با میوه های دیگر تفاوت دارد و این بخاطر کیفیت بالای نشاسته ای است که دارد. موز برای ناراحتی های دستگاه گوارش توصیه شده است. بعضی از افرادی که در حال رژیم هستند موز را به عنوان صبحانه مصرف می کنند. موز رسیده بسیار خوب است در حالیکه موز سبز نارس می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

لیمو

لیمو تقریباً برای همه چیز خوب است: سردرد ناشی از گرما، سرگیجه ، خماری، گلودرد، تند دلی و تشویش ، استفراغ و حالت تهوع. لیمو برای افرادی که مشکلات عصبی و کسانی که سرفه های ناشی از سرما خوردگی دارند مضر است. سردرد با مالیدن گوشت میوه آن به پیشانی ممکن است برطرف شود.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

جمعه 91 فروردین 18 :: 1:54 صبح

یکی از سنت‌های نوروز، عید باستانی ایرانیان، که تقریبا همه افراد خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند، چیدن سفره هفت سین است.

این سفره نمادی از برکت و برگرفته از زندگی اقوام گذشته است و هر یک از سین‌هایی که در این سفره قرار می‌گیرد، نه تنها نمادی از برکت است، بلکه در آنها ردپایی از خواص درمانی نیز یافت می‌شود که شاید علت اصلی انتخاب آنها برای سفره هفت سین نیز برگرفته از همین ویژگی‌ها باشد.

این سین‌ها که در کنارهم سفره هفت سین نوروزی را تشکیل می‌دهد، منابعی غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موجب تقویت سیستم دفاعی بدن شده و می‌توانند از جسم انسان‌ در برابر ابتلا به بیماری‌هایی مزمن مانند انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت کنند.

هفت سینی که سلامتی می آورد 

سیب، سرشار از سلامت

سیب نماد زایش و باروری است. این میوه‌ غنی از اسیدهای آلی و نمک‌های سدیم و پتاسیم است.
بررسی‌های انجام شده نشان داده است که خوردن یک سیب در روز می‌تواند نقش مهمی در ایجاد مصونیت در برابر انواع مختلفی از بیماری‌ها داشته باشد.

پتاسیم مهم‌ترین ماده معدنی موجود در سیب است که از آن به عنوان عنصر جوانی نام برده می‌شود، چرا که سبب نرم شدن دیواره سرخرگ‌ها و کاهش فشار خون می‌شود.

خوردن سیب در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، روماتیسم، آسم و پوکی استخوان نیز مؤثر است.

 

سرکه، سین درمانگر

سرکه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و می‌تواند داروی مناسبی برای گلو درد باشد. علاوه بر این در کاهش فشار خون و کلسترول نیز مؤثر است.
بر اساس مطالعات انجام شده، سرکه با افزایش جذب کلسیم موجب بهبود استخوان‌سازی می‌شود.

در افرادی که مبتلا به مسمومیت‌های غذایی هستند نیز سرکه می‌تواند قارچ‌ها و میکروب‌های بیماری زا را هدف قرار دهد.

سرکه علاوه بر این‌که می‌تواند در کنترل وزن و درمان بیماری‌های عفونی مؤثر باشد، در کاهش وزن نیز مفید است.

 

سمنو، معجونی از املاح و ویتامین‌ها

سمنو از جوانه‌گندم تهیه می‌شود و در سال‌های اخیر اهمیت جوانه گندم در برنامه غذایی افراد مورد توجه بسیاری از کارشناسان تغذیه قرار گرفته است.
سمنو حاوی پتاسیم، کلسیم، مواد غذایی و ویتامین‌هاست و می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. با توجه به این‌که سمنو آهن و اسید فولیک فراوان دارد، برای افراد با مشکل کم‌خونی بسیار مفید است.

 

سنجد، داروی تندرستی

سنجد از گذشته‌های دور به عنوان یک داروی سنتی شناخته می‌شد. این میوه سرشار از ویتامین E وC و کاروتن است که همه آنها از جمله مواد آنتی‌اکسیدان هستند.
سنجد خاصیت ضدالتهابی دارد و از این رو افرادی که با بیماری‌های استخوانی و مفصلی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از آن به عنوان دارو استفاده کنند.

همچنین میوه‌ای غنی از کلسیم است که می‌تواند از نرمی استخوان جلوگیری کند. خوردن سنجد می‌تواند موجب کاهش خونریزی شود.

 

سماق، دشمن میکروب‌ها 

سماق به عنوان چاشنی زندگی، سر سفره هفت سین قرار داده می‌شود.
این ماده غذایی در تسکین درد معده و اختلالات گوارشی مؤثر است البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب ایجاد مسمومیت شود.

این ماده غذایی خون را تصفیه و مواد زائد مانند اوره را از خون دفع می‌کند.

سماق خاصیت گندزدایی دارد و میکروب‌ها را از بین می‌برد و از این رو در دستگاه گوارش به عنوان آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند.

 

سپند، داروی معجز‌ه‌گر

سپند یا اسپند از جمله سین‌هایی است که از گذشته‌های دور به عنوان نمادی برای برطرف کردن چشم زخم در سفره هفت سین قرار می‌گرفت.
در محلی که اسپند باشد، هیچ میکروبی وجود ندارد. در حقیقت با دود کردن اسپند آلکالوئیدها و ترکیباتی مشابه در محیط آزاد می‌شوند که هوای اطراف را ضدعفونی کرده و میکروب‌ها را از بین می‌برند.

اسپند می‌تواند در درمان آسم نیز مؤثر باشد. اگر دچار بی‌خوابی هستید نیز می‌توانید از آن به عنوان آرامش‌بخش یا خواب‌آور استفاده کنید.

  

سیر، نماد تندرستی

سیر دارای خواص دارویی و تغذیه‌ای است. این داروی مقوی، ماده ضدویروسی دارد که می‌تواند هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا هنگام سلامت به عنوان یک داروی گیاهی برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مورد استفاده قرار گیرد.
بسیاری از محققان بر این باورند که اگر می‌توانستند ماده‌ای با ویژگی‌ها و خواص سیر تولید کنند، بی‌شک آن را اکسیر حیات می‌نامیدند.

هفت سینی که سلامتی می آورد

همه این سین‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا به خاطر داشته باشید در کنار نعمت‌هایی که خداوند در اختیارتان گذاشته است، می‌توانید در سلامت و تندرستی به زندگی ادامه دهید.




موضوع مطلب : پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 3:34 عصر

شنیدن موسیقی‌های آرام و خوشایند موجب افزایش احساسات مثبت و کاهش میزان استرس شنوندگان می‌شود

با موسیقی آرامش خود را حفظ کنید

روانشناسان تاکید کردند :گوش دادن روزانه به موسیقی آرامش بخش روشی ساده و در عین حال موثر برای بهبود سطح سلامتی جسمی و روانی است.

شنیدن موسیقی‌های آرام و خوشایند موجب افزایش احساسات مثبت و کاهش میزان استرس شنوندگان می‌شود.


ماری هلسینگ از متخصصان روانشناسی دانشگاه گوتنبرگ با مطالعه روی 207 شرکت کننده دریافت در گروهی که روزانه 30 دقیقه به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهند پس از دو هفته بیشتر احساس مثبت را تجربه می‌کنند در حالی که در گروه دیگری که به موسیقی گوش ندادند این تغییرات مثبت احساسی مشاهده نشد.


به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، بعلاوه این آزمایشات تایید کرد افرادی که موسیقی گوش می‌دهند سطح هورمون استرس موسوم به کورتیزول در خونشان به مراتب کمتر است.


دکتر هلسینگ تصریح کرد هرچه شرکت کنندگان تمایل بیشتری به شنیدن موسیقی‌های ملایم داشته باشند به همان نسبت استرس کمتری را تجربه می‌کنند.


وی تاکید کرد: البته این تاثیرگذاری در افراد مختلف متفاوت است اما به طور کلی اگر می‌خواهید احساسات مثبت پیدا کنید موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 3:2 عصر

یک روانپزشک اظهار داشت: رنگ‌های روشن همچون رنگ‌های سبز و آبی، موجب کاهش ضربان قلب، فشار خون و تنفس ‌شده و آرامش‌ بخش‌ هستند.

 

یک روانپزشک در خصوص تاثیر رنگ‌ها از نظر روانشناختی گفت: با توجه به این که برخی رنگ‌ها، خاصیت تحریک کنندگی و برخی رنگ‌ها آرامش‌بخش هستند، ترکیب رنگ‌ها در طبیعت به نحوی است که باعث ایجاد تعادل در روح و روان می‌شود.

دکتر امیررضا چمنی افزود: ‌برخی رنگ‌ها در طبیعت مانند رنگ‌های قرمز، محرک و برخی رنگ‌های روشن مثل سبز و آبی به انسان آرامش می‌بخشند، به عبارتی رنگ‌های محرک با تاثیر بر روی بدن موجب افزایش ضربان قلب، فشار خون و نبض و تنفس می‌شوند و در مقابل رنگ‌های روشن موجب کاهش این فاکتورها می‌شوند.


وی ابراز داشت: رنگ سفید نماد پاکی و سمبل قداست است و با توجه به این که رنگ سفید، نشاط، سرور و پاکی را به همراه دارد، در احادیث زیادی به پوشیدن لباس سفید تاکید شده است .


دکتر چمنی گفت: رنگ زرد سمبل روشنایی،‌ فعالیت، ‌کار‌، تلاش‌، مفرح، ‌شادی آور و رنگ امید است، لذا توصیه می‌شود کودکان از لباس زرد استفاده کنند.


وی افزود: ‌رنگ زرد از نظر درمانی، رنگ تحریک‌کننده ذهن، ‌هوش و سیستم اعصاب است و به دلیل خاصیت محرک و شادی‌آور آن در درمان بیماران افسرده، ‌بی‌حوصله و گوشه‌گیر استفاده می‌شود.


این روانپزشک گفت: ‌رنگ سبز زیباترین رنگ‌هاست و به عنوان رنگ جوانی و سمبل و نماد رشد و نمو و علامت بهار است. این رنگ نمایشگر حیات و سر زندگی است و از نظر درمانی رنگی آرام بخش اعصاب و در رفع خستگی موثر است و از خاصیت ضد اضطرابی برخوردار است.


وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است رنگ سبز می‌تواند فشار خون‌، تنفس و ضربان قلب را کاهش دهد. بنابراین از این رنگ در رنگ‌آمیزی دیوار اتاق‌های عمل و لباس پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استفاده می‌شود.


دکتر چمنی با بیان این که رنگ قرمز شادی آفرین، ‌نشاط آور، ‌نیروبخش، ‌اشتها آور است و احساسات را تحریک می‌کند، افزود: این رنگ اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد ولی به دلیل تحریک کنندگی توصیه می‌شود افراد دارای مشکلات اعصاب و روان از آن پرهیز کنند.


وی افزود: رنگ قرمز نماد خطر و هشدار نیز است و بررسی‌ها نشان داده است که رنگ قرمز میزان فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد.


این متخصص بیان داشت: رنگ قرمز از بین رنگ‌ها، رنگ گرم تلقی می‌شود و در درمان بیماری‌های پوستی مثل مخملک از آن استفاده می‌شود.


وی رنگ آبی را دارای خاصیت آرامبخشی، آرام کنندگی و تسکین دهنده سیستم اعصاب دانست و گفت: این رنگ، مفرح و شادی آفرین است. آبی به عنوان رنگ سرد تلقی می‌شود و به لحاظ خاصیت ضد اضطرابی و آرام بخش در درمان بی‌خوابی مفید و موثر است. رنگ آبی نماد دریا، ‌آسمان، ‌روشنایی است و در تعادل روح و روان نقش به سزایی دارد.


دکتر چمنی در پایان استفاده از رنگ‌های زرد و صورتی را برای اتاق نشمین،‌ رنگ‌های شادی‌آور را برای فضای دکوراسیون منزل و رنگ‌های قرمز، ‌زرد و ‌نارنجی را در وسایل بازی و پوشاک کودکان توصیه کرد.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 2:20 عصر

نتایج یک تحقیقات 28 ساله در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز خطر مرگ و انواع بیمارهای کشنده از جمله سکته قبلی و مغزی را چند برابر می کند.

سمی کشنده ای بنام گوشت قرمز

 

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان. نتایج منتشر شده یک تحقیقات طولانی در دانشگاه هاروارد که بر روی 37 هزار و 600 مرد و 84 هزار و 400 زن انجام شده نشان می دهد که مصرف زیاد و همیشگی گوشت قرمز به عنوان یک سم کشنده تلقی می شود.

نارسایی ، سکته و حمله قلبی ، سرطان ، مرض قند، کلسترول و چربی خون از جمله بیماری هایی هستند که نتیجه مستقیم استفاده زیاد از گوشت قرمز است.


پروفسور فرانک هو استاد اسیائی الاصل بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد این پژوهش و بررسی را هدایت می کند.


به گفته پروفسور هو از این عده تاکنون حدود 24 هزار نفر فوت شدند که علت مرگ شش هزار نفر از آنان نارسایی گزارش شده است .


یافته های این پژوهش حاکی از ان است که مصرف روزانه گوشت قرمز به حالت گوشت خام 13 درصد و به حالت محصولات فرآوری شده مانند کالباس ، سوسیس و همبرگر 20 درصد احتمال مرگ را افزایش می دهد.


همچنین بر اساس این تحقیقات مصرف خشکبار 19 درصد ، گوشت مرغ ، طیور، غله و سبزیجات 14 درصد و حبوبات و لبنیات 10 درصد طول عمر انسان را افزایش می دهند.


براساس یافته های گزارش براثر استفاده از نتایج این تحقیق به متوسط عمر 3/9 درصد مردان و 6/7 درصد زنانی که در این پژوهش مشارکت داشته اند، افزوده شده است.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 2:19 عصر

محققان آمریکایی و استرالیایی با مطالعه هزار فرد بزرگسال دریافتند افرادی که مرتب محصولات لبنی مانند؛ شیر، پنیر و ماست مصرف می‌کنند در آزمون‌های توانایی ذهنی از افرادی که هرگز و یا به ندرت محصولات لبنی مصرف می‌کنند امتیازات بیشتری کسب می‌کنند.
به نوشته دیلی‌میل؛ محققان بجای تکیه کردن به گزارش افراد مورد مطالعه، سطوح مختلف چربی خون آنها را اندازه گرفتند.

تامین سلامت مغز با مصرف لبنیات

 

مطالعات انجام شده بر روی بافت مغز به خوبی نشان می‌دهند که عملکرد مغز به شدت به یک میزان خوب چربی وابسته است.

مغز ما از 60درصد چربی تشکیل شده است. سلول‌های مغز با لایه‌های «میلین» که از 75درصد چربی تشکیل شده جدا می‌شود و لازم است که چربی «میلین» به طور مداوم جایگزین شود. همچنین این محققان با انجام مطالعه‌ای دیگری بر روی 104 فرد سالمند دریافتند که انسان‌های مسنی که سطح چربی مفید بیشتری در خون‌شان دارند کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 2:13 عصر

نقش ویتامین ها در بدن

نقش ویتامین به عنوان مکمل های غذایی در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است به گونه ای که کمبود آنها و یا مصرف بیش از اندازه می تواند منجر به بروز بیماری ها شود.

 

ویتامین ها معمولاً با کمبودشان تعریف می شوند و طبیعی است که دریافت کل ویتامین ها از اهمیت زیادی برخوردار است و کمبود آنها در بدن می تواند منجر به انواع بیماری ها، متوقف شدن رشد به خصوص در کودکان و یا حتی مرگ شود البته مصرف بیش از اندازه هم می تواند برای سلامتی افراد مضر باشد اما اگر می خواهید با نقش ویتامین ها در بدن آشنا شوید مطلب زیر را بخوانید.

ویتامین A برای سلامت چشم ها، مو، پوست و استخوان ها مفید است.


ویتامین B1 به تولید انرژی کمک می کند و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی ضروری است.


ویتامین B2 به حفظ سیستم عصبی و عضلات کمک می کند.


ویتامین B12 رشد سلول های خونی در مغز استخوان نقش حیاتی دارد و برای سلامت سیستم عصبی ضروری است.


ویتامین C باعث استحکام بافت ها می شود ممکن است در مبارزه با بیماری ها به سیستم ایمنی کمک کند برای مصرف آهن به بدن کمک می کند و کمبود آن باعث متوقف شدن رشد به خصوص کودکان می شود.


ویتامین D جذب کلسیم را به منظور تقویت دندان ها و استخوان ها افزایش می دهد.


ویتامین E بافت ها و اعضا را در برابر بیماری های دژنراتیو کمک می کند.


ویتامین K نقش اساسی در انعقاد خون دارد.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 90 اسفند 27 :: 2:11 عصر
<   <<   6   7   8   9   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 83
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864343
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است