سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

 مشخص کنید چه تغییری می‌توانید ایجاد کنید؟

 
آیا منابع استرس را از طریق اجتناب یا حذف کامل آنها ، می‌توانید تغییر دهید؟
آیا شدت آنها را می‌توانید تغییر دهید (یعنی طی دوره درمانی به تدریج آنها را کنترل و اداره کنید، در مدت یک روز یا یک هفته)؟
آیا می‌توانید رویارویی خود را با استرس کوتاه سازید؟ (استراحتی به خود بدهید، یا محوطه ساختمان را ترک کنید.)

 آیا می‌توانید وقت و انرژی لازم را برای ایجاد تغییر اختصاص دهید؟ (تعیین هدف ، فنون مدیریت زمان و راهبردهای به تعویق انداختن ارضا در اینگونه موارد می‌تواند مفید باشد.)

واکنش شما نسبت به واسطه درک شما از خطر (جسمی و یا عاطفی) به یک باره اتفاق می‌افتد. آیا به منابع استرس به شیوه اغراق آمیز می‌نگرید و یا موقعیت را دشوار تلقی می‌کنید و از آن فاجعه می‌سازید؟
آیا انتظار دارید همه به شما خوش آمد بگویند و همه از شما راضی باشند؟

آیا واکنش مفرط نشان می‌دهید و همه چیزها را بحرانی و اضطراری تلقی می‌کنید؟ آیا احساس می‌کنید که باید همواره بر هر موقعیتی تسلط داشته باشید؟
دیدگاه خود را نسبت به استرس تعدیل و اصلاح کنید. سعی کنید استرس را به عنوان چیزی در نظر بگیرید که می‌توانید برآن فائق آیید، نه چیزی که بر شما چیره می‌شود.
موقعیت را در یک چشم انداز وسیع‌تر قرار دهید. جنبه‌های منفی را شرح و بسط ندهید و به خود نگویید « چه می‌شود اگرسعی کنید هیجانات شدید و مفرط خود را تعدیل کنید 

بیاموزید واکنشهای بدنی خود را به استرس ، تعدیل کنید

  نفس کشیدن آهسته و عمیق ، ریتم فعالیت قلب وتنفس شما را به وضع طبیعی برمی‌گرداند.

دارو به تجویز پزشک می‌تواند در کوتاه مدت به تعدیل واکنشهای بدنی شما کمک کند، ولی داروها به تنهایی پاسخگو نیستند. تعدیل این واکنشها را به منزله راه حلی بلند مدت یاد بگیرید

 

 ذخایر بدنی خود را افزایش دهید.

به منظور ایجاد تناسب و سلامت قلبی _ عروقی سه تا چهار بار در هفته ورزش کنید. تمرینات موزون ، معتدل و یکنواخت بهترین انتخاب است. مانند قدم زدن ، شنا کردن ، دوچرخه سواری یا آهسته دویدن.

 

غذاهای مقوی به اندازه کافی و متعادل مصرف کنید

 وزن مطلوب خود را حفظ کنید

به قدر کافی بخوابید. تا آنجا که ممکن است برنامه خواب را رعایت کنید به قدر کافی بخوابید. تا آنجا که ممکن است برنامه خواب را رعایت کنید 

 ذخایر هیجانی _ عاطفی خود را حفظ کنید

 

دوستی و روابط حمایتی دوسویه‌ای برقرار کنید  

همیشه با خود مهربان و رئوف باشید و دوست خود باشید.

اهداف واقع بینانه و معنی‌دار را دنبال کنید، نه اهدافی که دیگران برای شما در نظر گرفته‌اند و برای شما فایده‌ای دربر ندارد




موضوع مطلب : پزشکی و بهداشتی

چهارشنبه 91 خرداد 3 :: 3:0 عصر

استرس چیست؟

استرس فشار و فرسایش بدن به هنگامی است که با محیط پیوسته در حال تغییر سازگار شویم. چنین تغییراتی آثار جسمانی و هیجانی بر ما می‌گذارد و می‌تواند احساسات مثبت یا منفی ایجاد کند. در صورت مثبت بودن ، اثرات استرس ما را ناگزیر به عمل می‌کند، هوشیاری تازه و چشم انداز مهیج جدیدی برای ما به ارمغان می‌آورد.

آثار منفی استرس احساس بی اعتمادی ، طرد ، خشم و
افسردگی می‌آفریند که این احساسات به نوبه خود به مشکلاتی مانند سردرد ، ناراحتی معده ، جوش و خارش پوست ، بی‌خوابی ، زخم معده ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و سکته مغزی می‌انجامد. مرگ یک عزیز ، تولد یک کودک ، ارتقای شغلی یا ایجاد یک رابطه جدید استرس به دنبال می‌آورد. چون این تغییرات ما را مجبور به سازگاری مجدد با زندگی خود می‌کند. سازگاری با شرایط متغیر ، بسته به نوع واکنش ما می‌تواند کمک کننده یا آسیب رساننده باشد.  

چگونه می‌توان استرس را از زندگی خود حذف کرد؟

استرس مثبت بر تازگی و ابتهاج زندگی می‌افزاید. همه ما با تحمل میزان معینی از استرس زندگی می‌کنیم. سر رسیدن مهلت ، رقابتها ، برخوردها و حتی ناکامی‌ها و نگرانی‌ها به زندگی‌ها عمق و غنا می‌بخشد. هدف ما حذف استرس نیست، بلکه فراگیری چگونگی استفاده از آن به منظور کمک به خود است

 چگونه می‌توان فهمید سطح بهینه استرس برای افراد چیست؟ 
استرس کمتر از حد ، عامل خمودگی است و در ما احساس خستگی و رخوت بر جای می‌گذارد. از سوی دیگر ، استرس مفرط تنش ایجاد می‌کند. آنچه ما بدان نیازمندیم، یافتن سطح بهینه و مطلوبی از استرس است که ما را برمی‌انگیزد، ولی ما را در خود غرق نمی‌کند.

سطح واحدی از استرس که برای همه انسانها بهینه باشد، وجود ندارد. هر یک از ما مخلوقاتی منحصر به فرد با نیازهای ویژه هستیم. بنابراین ، آنچه برای یک شخص ناراحت کننده است، چه بسا برای دیگری شادی آفرین باشد. حتی وقتی ما روی ناراحت کننده بودن رویدادهای خاص توافق داریم، احتمالا در واکنشهای فیزیولوژی و روان شناختی به آن حادثه با هم تفاوت داریم.

شخصی که شیفته مذاکره و حل اختلاف و تحرک شغلی است، اگر شغلی یکنواخت و بدون تحرک داشته باشد، در فشار و استرس قرار می‌گیرد. در حالی که شخصی که به شرایط ثابت علاقه‌مند است، وقتی در شغلی قرار گیرد که وظایفش از تنوع بالایی برخوردار باشد، به احتمال زیاد خود را در تنگنای استرس احساس می‌کند. قبل از قرار گرفتن در معرض تغییرات آزار دهنده ، این موضوع که استرسهای شخصی ما چه هستند و میزان تحمل ما در برابر آنها چقدر است، به شیوه زندگی و سن ما بستگی دارد
.

اکثر بیماریها با استرس مداوم مرتبط می‌باشند. اگر شما علائم استرس را تجربه می‌کنید و اگر استرس در سطحی فراتر از سطح بهینه استرس شما قرار دارد، باید از استرس زندگی خود بکاهید و یا توانایی مقابله و اداره استرس خود را بهبود بخشید.
 
چگونه می‌توان استرس را بهتر اداره کرد؟
 
به ناراحتی و تشویش خود توجه کنید. آنها را نادیده نگیرید. مشکلات خود را به اجمال بررسی نکنید 
تعیین کنید چه رویدادهایی شما را ناراحت می‌سازد. به خودتان درباره معنای این رویدادها چه می‌گویید؟
 چگونگی پاسخ بدنتان را نسبت به استرس مشخص کنید. آیا مضطرب می‌شوید؟ یا دلخور؟ اگر چنین است، به چه شیوه‌ای دچار این احساسات می‌شوید؟

از منابع استرس ، واکنشهای هیجانی و بدنی خود آگاه شوید:

 

شناسایی استرس مداوم و آگاه شدن از اثرات آن بر زندگی ما ، برای کاهش اثرات زیان آور آن کافی نیست. همانطوری که منابع زیادی برای استرس وجود دارد، امکانات بسیاری هم برای اداره آن وجود دارد. ولی آنچه بدان نیازمندیم، تلاش برای تغییر است، تغییر منبع استرس و یا تغییر واکنش نسبت به آن منبع. برای این منظور چه کار می‌توانید انجام دهید؟




موضوع مطلب : پزشکی و بهداشتی

سه شنبه 91 خرداد 2 :: 3:0 عصر

نمرات بهتر با نوشیدن آب!

محققان انگلیسی دریافته‌اند، دانشجویانی که در زمان برگزاری امتحان مایعات مختلف مانند آب می‌نوشند، نمرات بالاتری نسبت به سایرین کسب می‌کنند.

محققان نتایج امتحانات 447 دانشجوی روانشناسی دانشگاه شرق لندن را در سال های اول و دوم دانشگاه مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند، نمرات دانشجویانی که در زمان امتحان آب یا هر نوع نوشیدنی دیگری مصرف می‌کنند، 4.8 درصد بالاتر از سایر دانشجویان است.

علت اثر گذاری مصرف مایعات بر کسب نتایج بهتر در آزمون بطور دقیق مشخص نشده است، اما محققان معتقدند تبادل اطلاعات در سلولهای مغز در زمانی که محیط مغز مرطوب باشد، راحت‌تر انجام می‌شود؛ همچنین نوشیدن آب باعث آرامش اعصاب می‌شود.

«مارک گاردنر» استاد روانشناسی دانشگاه وست مینیستر و یکی از محققان این پژوهش تأکید می کند: افرادی که در زمان امتحان دچار احساس تشنگی می‌شوند، بسرعت دچار فراموشی شده و به نظر می‌رسد نوشیدن آب با رفع اضطراب و استرس، باعث افزایش میزان دقت فرد می‌شود.

تشنگی و از دست دادن آب بدن با نشانه‌هایی مانند خستگی، تحریک پذیری، حواس پرتی و سردرد همراه است و نوشیدن مایعات می‌تواند به خنک و مرطوب شدن سلولهای مغز کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد، نوع مایعات مصرفی تأثیر چندانی در نتیجه تحقیق ندارد و بطور مثال نوشیدن قهوه شیرین یا نوشابه تغییر چندانی در نتایج تحقیق ایجاد نمی‌کند.

محققان در پژوهش مشابهی دریافته بودند، کودکان 7 تا 9 ساله که پیش از شروع امتحان آب می‌نوشند، در آزمون‌های حافظه و خلاقیت بصری نمرات بالاتری کسب می‌کنند.




موضوع مطلب : پزشکی و بهداشتی

سه شنبه 91 اردیبهشت 12 :: 1:18 صبح

کسانی که کتب روانشناسی را مطالعه می کنند، به تاثیر شگرف سلامتی جسم و شادابی ان در روان انسان واقف اند. معمولا افرادی که از اعتمادد به نفس بالا و روحیه ای نیروممند برخوردارند ،برای دستیابی به طراوت جسمی و ظاهری زیبا تلاش می کنند، همچنین افرادی که فاقد این ویژگی هستند ،احساس رنج ونگرانی می کنند. از جمله مشکلات و اختلالات انسان می توان به بیماری های کم خونی که در درجات و انواع مختلف است و زیبایی را بر هم می زند نام برد. علم پزشکی سبب شده است تا افراد دچار به جای نگرانی ،با اعتماد به نفس و اراده قوی با به کار بستن دستورات و قواعد طب، بر این مشکل غلبه یابند. از انجا که علم پزشکی امروز دنیا به انجا رسیده است که طب قدیم با کمی اصلاحات بسیار مناسب و سازگارتر با جسم انسان می باشد و پزشکان حاذق دنیا به جمع اوری طب سنتی پرداخته اند ،اکنون به روش های درمانی سنتی و کارامد طب اصیل ایرانی می پردازیم و بیماری کم خونی را بررسی می کنیم.

شایع ترین بیماری خونی است، که به 2 دسته تقسیم می شود:

الف)کم خونی یکروسیتیک (فقر اهن) :

این بیماری را می توان با منابع گیاهی و حیوانی درمان کرد.

منابع گیاهی: 1- حبوبات به خصوص عدس، لوبیا و نخود 2- میوه های خشک چون انجیر 3- سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و شاهی

منابعحیوانی: 1- تخم مرغ 2- انواع گوشت ها مخصوصا گوشت قرمز وحتی نواحی قرمز رنگ گوشت مرغ 3- جگر، دل و قلوه

ب)کم خونی مگالوبلاستیک :

این بیماری که از کمبود ویتامین ب12 و اسید فولیک ناشی می شود، با تامین این مواد برطرف می شود.

منابع اصلی ویتامین ب12 : 1- گوشت ها بخصوص ماهیچه 2- تخم مرغ 3- لبنیات

منابع اصلی اسد فولیک یا فولاسین : 1-سبزیجات 2-فراورده های گندم کامل ،نظیر نانسبوس دار وسمنو 3- میوه ها 4- اجیل ها

طب قدیم :

عوارض این بیماری عبارتند از: سر درد، سر گیجه،ضعف ،خستگی ،کم خوابی

1- کم خونی عمومی به علت پاک شدن خون به وسیله اب انگور و انگور، به کلی معالجه می شود.البته شیره انگور و کشمش هم در این رابطه بسیار موثرند

2- حمام افتاب جریان خون را به فعالیت می اندازد و گلبول های قرمز خون را زیاد می کند.

3- موز وشیر غذای کاملی است برای افراد مبتلا به این بیماری که بهترست یک هفته هر روز دو قاشق عسل +خامه تازه + یک موز له شده میل کنند

4- اگر در نزدیکی دریا زندگی می کنند که باعث ایجاد حس خستگی در انها می شود از خرما واب هویج استفاده کنند

5- گاه گاهی بادمجان مصرف کنند، البته بهتر است رسیده وخام میل کنند

6- برای برطرف کردن ضعف چهره و قوای جسمانی از توت فرنگی استفاده کنید

7- بهترست بعد هر بارکه غذا میل می شود 5 یا 6 فندق خام خورده شود

8- 20 تا30 گرم برگ و ساقه گزنه خشک کرده + نیم لیتر اب سرد را روی شعله ملایم 3 تا5 دقیقه می جوشانید ، 10 دقیقه دم کرده وصاف می کنید. هر روز 3 یا 4 فنجان میل می کنید

9- زردالو خون ساز و مفید است ولی باید توجه داشت بعد از خوردن ان اب سرد ننوشید

10- چغندر خام ، لیمو ،جعفری ،شاهی ،عدس ،جوانه گندم ،خرما ،اب هویج خام هر روز صبح ناشتا ،الو و گیاهلنی چون تخم شنبلیله ،زوفا ،سنبل ختائی ،قنطوریون از مواد بسیار مفید در درمان کم خونی اند

 

منابع :

1.نسخه حکیم ، طب قدیم / میرحسین عطاریزدی

2. obesity treatment and other Nutritional diseases by improving the life style / majid kolahdoozan

 




موضوع مطلب : پزشکی و بهداشتی

دوشنبه 91 فروردین 28 :: 7:5 عصر

 کارشناسان، ماهی را یکی از بهترین غذاها برای تامین سلامتی می دانند.

                            ماهی 

به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ضمن بیان این مطلب افزود: ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را داراست. 

 سید داوود ضامن، گفت: ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت کرده چربی فراوان و امگا3 موجود درآن است که موجب کاهش کلسترول و تری گلیسریدهای خون، پیشگیری از بیماری های قلبی وعروقی، درمان و کاهش دردهای مفاصل، آرتریت روماتوئید، آرتروز، کاهش علائم آسم، افزایش سطح هورمون رشد، کاهش لخته شدن خون، نقش در تکامل مغز و رشد سلول ها و بهبود توان ذهنی و حافظه، درمان افسردگی، کنترل و تعدیل اختلالات خود ایمنی می شود.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

چهارشنبه 91 فروردین 23 :: 5:0 صبح

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مکمل‌هایی که حاوی این ویتامین ب هستند می‌توانند تا 70 درصد از کاهش توان حافظه در برخی از سالمندان پیشگیری کرده و روند تحلیل رفتن حافظه را کندتر کنند.

این ویتامین‌ها همچنین سرعت کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز را در برخی از بیماران که مبتلا به فراموشی نسبی هستند، کاهش می‌دهد و در نتیجه از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند.

این یافته حاصل مطالعه روی 270 فرد 70 ساله و پیرتر است. آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر در انگلیس به
زوال عقل مبتلا هستند و تعداد این افراد هم‌چنان رو به ازدیاد است.

بنابر گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان دانشگاه آکسفورد با آزمایش بر روی این ویتامین به نتایج مفیدی در جلوگیری از کاهش توان ذهنی دست یافته‌اند
.

براساس این گزارش، ویتامین‌های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول‌ها را افزایش می‌دهند. این ویتامین‌ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند و برای سلامت پوست و ماهیچه‌ها نیز ضروری هستند
.

ویتامین‌های گروه ب باعث کاهش ا
سترس و افسردگی و در نهایت سلامتی پوست و اعصاب می‌شوند. همچنین آزمایشات نشان داده شده ‌است افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری هم باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند. از جمله مکمل‌های حاوی ویتامین‌های ب می‌توان ب کمپلکس را نام برد که در سلامت ذهنی نقش اساسی دارد.

از آن جایی که این ویتامین‌ها در بدن ذخیره نمی‌شوند بنابراین باید روزانه در رژیم غذایی گنجانده شوند. ویتامین‌های گروه ب با مصرف الکل، شکر، نیکوتین و کافئین از بین می‌روند و به همین خاطر است که بسیاری از مردم دچار کمبود این نوع ویتامین هستند
.

به‌علاوه اسیدفولیک نیز برای ترکیب و ساختار مولکول وراثتی دی ان آ مورد نیاز است. رژیم غذایی نامناسب و عوامل دیگری مانند بیماری، الکلیسم و نیز مصرف داروهای مختلفی چون آسپرین، قرص‌های ضدبارداری و داروهای ضد تشنج در کمبود اسیدفولیک دخالت دارند. مصرف این ویتامین به‌ویژه به زنان باردار توصیه می‌شود.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

سه شنبه 91 فروردین 22 :: 10:0 عصر

با وجودی که تغییرات جسمی و روحی به عنوان بخشی از پروسه پیری، اجتناب‌ناپذیر هستند، اما واقعیت این است که غذاهایی که ما می‌خوریم یا نمی‌خوریم در سرعت بخشیدن به روند پیری نقش دارند، به طوری که حتی گاهی ممکن است زودتر از رسیدن به سن پیری، دچار علائم سالخوردگی بشویم.
کارشناسان می‌گویند: این پیری زودرس طبیعی است؛ چون ما خیلی زیاد از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌کنیم
.
به گفته آنها غذاهای فرآوری شده اغلب حاوی کالری زیاد اما مقادیر اندکی از ریزمغذی‌های ضروری مثل امگا -3 و ویتامین ب12 هستند. بنابراین ما در دریایی از دسترسی‌ها با جزیره‌هایی از کمبودها و فقدان‌ها روبه‌رو می‌شویم
.

خطاهایی که باعث می‌شوند انسان زودتر پیر شود را در زیر می‌خوانید، در حالی که با مشورت پزشک می‌توان این خطاها را شناسایی کرده و با تنظیم آنها در رژیم غذایی یا افزودن مکمل‌ها، جوان‌تر به نظر رسید و جوانی را احساس کرد.

خطای اول

اشتباه اول این است که شما از خوردن تمام انواع پروتئین‌های حیوانی پرهیز می‌کنید، اما چرا این اشتباه منجر به پیری زودرس می‌شود، چون ممکن است با فقدان ویتامین ب12 مواجه شوید که برای تولید انرژی در بدن ضروری است. این ویتامین فقط در غذاهایی یافت می‌شود که منشأ حیوانی دارند و به تنظیم متابولیسم و تولید انرژی کمک می‌کند و در ضمن کلید حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی است. خستگی یکی از علائم اصلی کمبود ویتامین ب12 است و معمولا در افرادی رخ می‌دهد که پروتئین حیوانی زیادی استفاده نمی‌کنند.

راه‌حل غذایی:

مصرف 2 نوبت مواد غذایی بدون چربی مثل شیر یا ماست و مقداری پروتئین لخم در روز برای حل این مشکل مفید است. بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین ب 12 شامل غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو و صدف‌ها و همچنین گوشت لخم ماهی و گوشت گوساله و همچنین غلات غنی شده هستند.

راه‌حل مکملی:

مصرف 500 تا 1000 میکروگرم از این ویتامین به طور روزانه در قالب قرص‌های مکمل، کمبود آن را در بدن جبران می‌کند.

خطای دوم

خودداری از مصرف مکمل‌ها خطای بعدی است، اما چرا این مساله موجب پیری زودرس می‌شود؟ چون برخی از این مکمل‌ها مثل منگنز و مس از بروز دردهای مفصلی جلوگیری می‌کنند، اما بسیاری از افراد از مصرف این مکمل‌ها غفلت می‌کنند. به گفته متخصصان منگنز و مس هر دو برای حفظ سلامت غضروف‌ها و انعطاف‌پذیری مفاصل مفید و ضروری هستند. در بسیاری از موارد مصرف آنها آسیب‌های مفصلی را بهبود بخشیده و دردهای این مناطق از بدن را برطرف می‌سازد.

راه‌حل غذایی:

مغز خشکبار، گوشت بدون چربی و اسفناج منابع غنی از این املاح هستند، اما معمولا ما به اندازه کافی از این خوراکی‌ها نمی‌خوریم تا نیازمان به این املاح برطرف شود، بنابراین نیاز به مصرف مکمل‌ها همیشه وجود دارد.

راه‌حل مکمل:

مصرف روزانه 2 میلی‌گرم مس و 5 میلی‌گرم منگنز در روز ضروری است. ظرف 2 تا 3 ماه پس از مصرف این مکمل‌ها درد کمتری را در مفاصل خود احساس خواهید کرد:

خطای سوم

پرهیز از خوردن ماهی و چربی، خطای سوم است. ماهی و روغن‌های مفید مثل روغن زیتون بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ـ3 و ضروری برای بدن هستند که معمولا تا حد زیادی مانع از تحلیل رفتن حافظه می‌شوند. به گفته متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه آریزونا در آمریکا، این اسیدهای چرب در واقع بخشی از عناصر اصلی تشکیل دهنده مغز هستند که اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشند ساختار و عملکرد مغز به تدریج ضعیف می‌شود و حافظه آسیب می‌بیند.

راه‌حل غذایی:

ابتدا مصرف غذاهای تصفیه‌و فرآوری شده را تا حد امکان کاهش دهید و غذاهای خود را با روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون طبخ کنید. سپس در هر هفته مصرف ماهی‌های مفید مثل ماهی آزاد و ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بعلاوه خوردن دانه کتان، غلات سبوسدار و گردو و بادام نیز برای دریافت این چربی‌های مفید توصیه می‌شود. مصرف یک قاشق غذاخوری گردو 5 روز در هفته و 9 تا 12 عدد بادام، 4 نوبت در هفته کافی است.

راه‌حل مکمل:

توصیه می‌شود که در روز حداقل 2000 میلی‌گرم روغن ماهی مصرف شود.

خطای چهارم

علاقه کلی مردم به غذاهای بسته‌بندی شده است. غذاهای بسته‌بندی شده درواقع حاوی ترکیباتی هستند که موجب بالا رفتن فشار خون می‌شوند. غذاهای بسته‌بندی نمک زیادی دارد که به بدن بویژه به کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند. در این وضعیت عدم تعادل بین نمک و پتاسیم به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و در نتیجه موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

راه‌حل غذایی:

در روز بیش از 1500 میلی‌گرم سدیم (نمک) مصرف نکنید و حداقل 7 تا 9 وعده در روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید.




موضوع مطلب : علم و فناوری, پزشکی و بهداشتی

شنبه 91 فروردین 19 :: 6:0 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 72
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864332
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است