سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

با توسعه فناوری‌های طراحی روبات پیش‌بینی می‌شود که تا چند دهه آینده روبات‌ها دنیای انسان‌ها را به تسخیر خود در آورند اما در این بین مشاغلی وجود دارند که روبات‌ها هیچ گاه قادر به انجام آن نیستند!

روبات ها به تمام عرصه‌های زندگی انسان راه یافته‌اند و انسان شاهد حضور رقبای روباتیک در مشاغلی مانند خیاط، آشپز، معلم، مین یاب، کمک جراح و فضانورد است، اما برخی مشاغل «ضد روبات» هستند و انسان می‌تواند مطمئن باشد که هیچ گاه شغل خود را به واسطه حضور یک رقیب روباتیک از دست نخواهد داد.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 18 :: 1:56 عصر

در آینده اسکن مغزی هم جزو مدارکی شود که باید هنگام مراجعه برای یک مصاحبه شغلی به همرام داشته باشید. دیگر مصاحبه های شغلی ،مشاوره با کارشناسان و تست های روان شناسی برای شغل ایده ال کافی نیستند. تحقیقات جدید نشان می دهد با کمک یک اسکن مغزی ساده می توان بهترین کار را مناسب با توانایی های خود پیدا کرد.

عصب شناسان و دانشمندان برجسته جهان در حال نزدیک شدن به جایگاهی هستند که بتوانند با استفاده از شکل مغز هر فرد استعدادهای او را شناسایی کرده و توانایی او را برای یک شغل خاص معین کنند. در این روش آنها مغز را دسته بندی کرده و می توانند قسمت های خاصی از مغز را به مهارت ها و دانش های فرد مرتبط کنند. با استفاده از این ارزیابی های روان شناختی حتی می توان مشخص کرد ،شما تا چه حد در کار کردن با دست های خود مهارت دارید و آیا استعداد و توانایی های خاصی دارید که دیگران از آن بی بهره اند...به این ترتیب افرادی که دارای توانایی های ویژه اند می توانند در پستی مشغول به کار شوند که دیگران از عهده آن به خوبی شما بر نمی آیند.

در آخرین تحقیقات دانشمندان متوجه شدند میزان ماده خاکستری مغز که برای محاسبات استفاده می شود و ماده سفید که برای ارتباط است ، نقش مهمی در شناخت قابلیت های یک نفر دارد. با ارزیابی این دو می توان مهارت های خاص افراد را مشخص کرد.

روانشناسی که این تحقیقات را انجام داده است می گوید: توجه به شکل و ساختار مغز یک نفر می تواند اطلاعات منحصر به فردی در مورد آن شخص ارائه کند. عدم شناخت توانایی یک نفر در انتخاب شغل باعث بروز نارضایتی و بی انگیزگی گردد.




موضوع مطلب : علم و فناوری

جمعه 91 مرداد 13 :: 5:47 عصر

شرکت خودرو سازی مرسدس بنز کمربند جدیدی برای خودروهای لوکس خود طراحی کرده است.

کمربند بادشدنی برای خودروهای لوکس

 

این شرکت آلمانی در آستانه تولید این کمربندهای بادشدنی برای یک مدل از خودروهای لوکس این شرکت قرار دارد.

مرسدس بنز با این کار پا چای پای شرکت خودروسازی ایتالیایی فورد می گذارد که این کمربندهای بادشدنی را نخستین بار در سال 2011 ارائه کرد و این فناوری را اکنون در تعدادی از مدل های خود به کار بسته است.

این کمربند خودرو مانند کمربندهای معمولی بسته می شود اما زمانی که حسگرهای تصادف، ضربه شدیدی را از ناحیه جلوی خودرو تشخیص دهند این کمربند توسط یک ژنراتور گازی، باد می شود.

در این حالت حجم کمربند به سه برابر حالت معمولی می رسد و سطح وسیع تری را فراهم می کند تا نیروی وارد شده به قفسه سینه مسافر خودرو بهتر توزیع شده و حالت ثبات سرنشین در هنگام تصادف بیشتر حفظ شود.

از آنجا که ماکت های آزمایش تصادف برای اندازه گیری نیروی کم وارد بر سرنشین خودرویی که از کمربند عریض تر استفاده می کند، طراحی نشده اند، مرسدس بنز دوباره به مدل مجازی انسان روی آورده تا فشار بیومکانیکی ناشی از یک برخورد را بررسی کند.

این شرکت همچنین از مدل های انسان مجازی برای ساخت یک قلاب فعال برای کمربند خودرو استفاده کرده تا آن را در مدل های لوکس خود به کار گیرد.

این کمربند بادشدنی فقط برای صندلی عقب خودرو طراحی شده است و سرنشینان صندلی های جلوی خودرو همچنان با کیسه هوا محافظت می شوند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 9:0 عصر

تنوع روبات ها، به خصوص انسان نماها روز به روز بیشتر می شود. توانایی هایشان افزایش می یابد. حالا انسان از این می ترسد که روبات ها روزی در مقابل اش قرار بگیرند.

 

آیا روبات ها همیشه تحت کنترل انسان ها خواهند بود و از انسان ها فرمان می برند یا روزی سر به طغیان بر خواهند داشت؟

روبات ها از دو سو به سرعت در حال پیشرفت هستند؛ از یک سو روز به روز پیشرفته تر می شوند، گستره توانایی شان افزایش می یابد و وظایف حساس تری بر عهده می گیرند. از سوی دیگر تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است و پیش بینی می شود به زودی زندگی ما را پر کنند

 

فقط اگر یک لحظه...  

ولی همه روبات هایی که این روزها معرفی می شوند این گونه نیستند. از بحث روبات های نظامی که بگذریم،روبات هایی که برای جراحی وارد نقاط حساس بدن می شوند هم امروز در حال طراحی و ساخته شدن هستند آنها را هم نباید دست کم گرفت. بعضی از آنها مغز را جراحی می کنند هر حرکتی ممکن است جبران ناپذیر باشد. امروز خطری که وجود دارد این است که آنها در اثر خطا درست کار نکنند ولی در آینده وقتی پیچیده تر شدند و استقلال بیشتری پیدا کردند، در میان یک عمل جراحی شاید بخواهند تصمیمات عجیبی بگیرند و عمداً دست به حرکات فاجعه باری بزنند

 

اخیرا هم برخی از شرکت های بزرگ فعال در زمینه ساخت روبات تصمیم به تولید روبات هایی گرفته اند که پشت اتومبیل می نشینند و رانندگی می کنند. آیا ممکن است روزی، در حالی که یکی از ما انسان ها در حال عبور از خیابان هستیم یکی از این روبات های راننده دلش نخواهد بایستد؟

یکی از شرکت های روباتیک اعلام کرده در حال کار روی پروژه عظیم روباتی به نام روبات مغز است گفته اند در سال 2019 آن را عرضه خواهند کرد کسی نمی داند دقیقا چیست. شرکت سازنده اش گفته، آنچه در حال ساخت آن است یک مغز تمام عیار می باشد؛ مغزی مانند مغز انسان! چیزی که می توانیم با اطمینان بگوییم این است که روبات ها فعلا در اختیار ما هستند هنوز می توانیم آینده آنها را هر طور که خواستیم تعیین کنیم. اما آیا شرکت هایی که روبات می سازند و سود سالانه کلانی از فروش تولیداتشان به دست می آورند حاضر می شوند برخی تولیداتشان را متوقف کنند یا در بعضی زمینه ها کارشان را محدود کنند؟

شاید سال 2019 دیگر برای این کار دیر شده باشد از طرف دیگر، عده ای خطرساز شدن روبات ها را اصلا باور ندارند و آن را یک شوخی بامزه می پندارند کوین وارویک استاد دانشگاه ریدینگ انگلیس یکی از آنهاست او اصلا نگران پیشرفت چشم گیر روبات ها نیست و می گوید: مگر ما آنها را نمی سازیم؟ پس دیگر نگرانی برای چیست؟ وقتی ما آنها را تهیه و تولید می کنیم به این معنی است که از نظر فکری ما از آنها برتریم. نباید از آنها بترسیم هر چقدر هم که پیشرفته و هوشمند شوند ما همواره یک پله از آنها بالاتریم همیشه در مشت ما خواهند بود.

 

برگرفته از همشهری




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 6:24 عصر

با کمک تفنگ BugASalt قادر خواهید بود با شلیک دانه‌های نمک، از شر مزاحمت‌های حشرات خلاص شوید.

 

استفاده از دانه‌های نمک برای شلیک کردن به حشرات، حاکی از بی خطر بودن این سلاح برای انسان است، اگرچه این حمله نمکی برای پشه، مگس و دیگر حشرات مرگبار خواهد بود.

«لورنزو ماگیوره» طراح تفنگ نمک پاش BugASalt نمونه اولیه‌ای از این سلاح را آماده کرده است و برای تکمیل ایده خود به 15 هزار دلار کمک مالی نیاز دارد.

پیش فروش تفنگ با قیمت 30 دلار آغاز شده است تا خیال همه از بابت مزاحمت های حشرات مختلف با کمک دانه های نمک راحت شود.

تفنگ نمک‌پاش!




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 مرداد 10 :: 1:57 عصر

نخستین گروه از اتوبوس‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک در شمال شرق چین مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

اتوبوس های خورشیدی در چین

 

اتوبوس خورشیدی با ظرفیت حداکثر 100 مسافر توسط مهندسان شرکت New Energy Automobile طراحی و ساخته شده است.

میزان مصرف انرژی در اتوبوس خورشیدی 0.6 تا 0.7 کیلو وات در ساعت برای هر کیلومتر اعلام شده است و به گفته طراحان، استفاده از انرژی خورشیدی می تواند عمر مفید باتری لیتیوم اتوبوس را تا 35 درصد افزایش دهد.

این اتوبوس خورشیدی محصول پارک صنعتی استان هیلوجیانگ در شمال شرق چین است که در سال 2010 میلادی با بودجه 330 میلیون دلاری احداث شد.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 مرداد 10 :: 11:0 صبح

اتوبوسهای شهر ونکور کانادا ظرف یکسال با 42 دستگاه اتوبوس کارآمد و هیبریدی تعویض می‌شوند.

اتوبوس های هیبریدی در خیابان های کانادا

 

یک شرکت حمل و نقل کانادایی با دو شهرداری در ونکور قرار دادی به مبلغ 26 میلیون دلار امضا کرده تا اتوبوسهای قدیمی آنها را با 42 اتوبوس هیبریدی که دارای موتورهای بنزینی و الکتریکی هستند تعویض کند.

این اتوبوسهای جدید دارای موتورهای موثر اما پیچیده ای هستند که می تواند با هزینه های سوخت بالا مقابله کرده و از سوی دیگر انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهد.

قرار است این اتوبوسها جایگزین اتوبوسهای فرسوده ای شوند که اکثر آنها با موتور دیزلی کار می کنند و تاریخ ساخت آنها به اواخر دهه 1990 باز می گردد و هرکدام از آنها دست کم یک میلیون کیلومتر را طی کرده اند.

درو اسنیدر سخنگوی شرکت ترنس‌لینک که اتوبوسهای هیبریدی را وارد خیابانهای شهر ونکور می کند گفت: تعویض اتوبوسها این اطمینان را به ما می دهد که سیستم حمل و نقلمان در شرایط خوبی قرار دارد.

این وسائل نقلیه هیبریدی با استفاده از یک سیستم احیا کننده ترمز کار می کنند که انرژی را از ترمز به باطری منتقل کرده و انرژی آن را در یک فرآیند چرخشی تأمین می کند.

براساس اظهارات این سخنگو، این اتوبوس برای ترافیک شهری که پای راننده مدام روی ترمز قرار می گیرد ایده آل است.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 مرداد 10 :: 11:0 صبح
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 74
  • بازدید دیروز: 88
  • کل بازدیدها: 16864334
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است