سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی
به کشتی مهندسی خوش آمدید-----مهندسی مکانیک سفر خوشی را در دنیای مهندسی برای شما آرزومند است

سیمکارت‌ تلفن همراه نیز مثل هر چیز دیگری عمری مفید و محدود دارد. هر چه با دقت و توجه بیشتری استفاده شود، زمان بیشتر و استانداردتری کارآمد خواهد بود، هر قدر هم با بی‌توجهی و استفاده و مصرف نادرست همراه باشد، از عمر مفیدش کم شده و هزینه و وقتتان را بیشتر می‌گیرد.

پیامک بزنید تا سیمکارتتان بسوزد ! 

عمر مفید سیمکارت به نحوه استفاده، نگهداری و حتی میزان مصرف آن بستگی دارد.

افزایش میزان روشن یا خاموش بودن تلفن، مقدار و تعداد مکالمه، حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارد. به پیامک‌های بی‌حساب و کتابتان توجه بیشتری کنید!

سیمکارت معمولا وقتی می‌سوزد که صحیح از آن استفاده نکنید. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیمکارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و... از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیمکارت به شمار می‌رود.

سیمکارت‌هایی که در فضای مرطوب، شرجی، شهرهای نزدیک دریا، در مجاورت حرارت بالا و... استفاده می‌شود، زودتر خراب شده و امکان سوختنشان بیشتر است.

گوشی غیراستاندارد هم از آنجا که ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیمکارت منتقل نمی‌کند، در سوختن سیم نقشی بسزا دارد. در خرید گوشی دقت کنید.

دریافت پیغام Invalid Sim به معنای سوختن سیمکارت نیست؛ گوشی موبایل را خاموش و مجددا روشن کنید، مشکل برطرف خواهد شد. در صورت تکرار پیام، بررسی کنید که محل اتصال سیم کثیف نباشد.

از شناسنامه و قاب سیمکارت خود همچون سندی بهادار مراقبت کنید. این قاب سندی مورد نیاز برای دریافت خدماتی چون تعویض سیمکارت و مانند آن است.

در صورتی که قصد خرید و فروش سیمکارت‌های موسوم به شارژی را دارید، دل به برگه تایید خرید و فروش خوش نکنید. این برگه سند قابل قبولی تلقی نمی‌شود.

بهتر است کارت ملی خود را به نمایندگی اپراتور یاد شده ببرید و با مراجعه به دفاتر رسمی، نقل و انتقال آن را قانونی کنید تا هم امکان دریافت سیمکارت جدید را داشته باشید، هم در صورت سرقت یا سوء‌استفاده‌های دیگر، پای خود را از دام سوءاستفاده‌گران بیرون کشیده باشید.




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 تیر 28 :: 11:0 عصر

در راستای تسهیل استفاده از خودروهای الکتریکی و کاهش نیاز به توقف‌های کنار جاده‌یی برای شارژ مجدد، گروهی از محقان دانشگاه فناوری تویوهاشی ژاپن در نمایشگاه پارک فناوری بی‌سیم 2012 در یوکوهاما به نمایش چگونگی امکان انتقال برق از لاستیک‌های خودرو از طریق یک بلوک سیمانی با ضخامت 10 سانتیمتر که در جاده‌ها مورد استفاده است، پرداختند.

خودروهایی که با برق لاستیک‌ها حرکت می‌کنند!

 

راه‌حل این محققان به شکل یک دستگاه پیش‌ساخت نیروی بی‌سیم است که می‌تواند با موفقیت به انتقال برق از میان بلوک سیمانی بپردازد. آنها این پیش‌ساخت را به عنوان یک گام اولیه برای پیشرفت‌های بیشتر دانسته و اینکه چنین رویکردی می‌تواند در آینده برای متحرک نگه داشتن خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.

تاکاشی اوهیرا، استاد مهندسی برق دانشگاه تویوهاشی که رهبری این گروه را بر عهده دارد، ‌سیستم کاپلینگ میدان الکتریکی خود را برای تغذیه یک شارژ خودرو از میان لاستیکهای آن بوجود آورده است. هدف از این سیستم، قادرسازی انتقال نیرو در زمان حرکت لاستیکهای خودرو بر روی جاده با راندمان مناسب و انتقالات نیرو است.

در نمایش اولیه، یک صفحه فلزی در کنار یک لایه 10 سانتیمتری از سیمان قرار گرفته که نشانگر سطح جاده بوده و برق 50 تا 60 واتی به لاستیکهای واقعی خودرو انتقال می‌یابد و در این فیلم همچنین یک لامپ برق به نمایش در آمد که در میان دو لاستیک خودرو قرار گرفته و روشن می‌شد.

پروژه این محققان «EVER(خودروی الکتریکی بر روی جاده دارای برق)» نام داشته و تمرکز آن بر روی تحقیقات با هدف استفاده از فناوریهای انتقال بی‌سیم نیرو بر پایه کاپلینگ میدان برای انتقال نیرو به یک خودروی در حال حرکت است.

این نمایش در میان جدیدترین تلاشهای مشابه محققان قرار دارد. سال گذشته آزمایشگاههای تحقیق و توسعه مرکزی تویوتا و اوهیرا به گزارشی در مورد کار خود برای قادرسازی خودروهای الکتریکی برای پیمودن مسافتهای طولانی بر روی یک جاده دارای برق پرداختند. آنها سیستمی را گزارش کردند که مانند سیستم محققان ژاپنی به انتقال نیروی الکتریکی از میان کمربندهای فولادی درون دو لاستیک و یک صفحه فلزی در جاده می‌پرداخت.

آنها به ارائه کار خود در یک کارگاه در کیوتو پرداختند و برای آزمایش میزان انرژی اتلاف شده در زمان حرکت برق از درون لاستیک خودرو، آزمایشی را بر روی صفحات فلزی نیز انجام داده و دریافتند که کمتر از 20 درصد از نیروی منتقل شده در مدار تلف می‌شود.

برای سودمندتر شدن فناوری کنونی، محققان باید نیروی الکتریکی را تا 100 برابر افزایش دهند اما آنها در حال حاضر از تلاشهای خود برای رفع چالشهای پیش‌روی پروژه سخن گفته‌اند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 تیر 28 :: 6:0 عصر

دو مبتکر خلاق موفق به طراحی نوعی پیانوی موزی شدند.

تبدیل انسان‌ها و میوه‌ها به صفحه کلید! 

دو دانشجوی موسسه فناوری ماساچوست طراح پیانوی موزی هدف خود از این ایده را تبدیل هر نوع شئ روزمره به صفحه لمسی عنوان کرده‌اند.

این مبتکران که «جی سیلور» و «اریک رزنباوم» نام دارند، نوعی جعبه ابزار (kit) به نام MakeyMakey طراحی کرده‌اند که می‌تواند میوه‌‌ها، حیوانات و حتی انسان را به صفحه‌کلید تبدیل کند. این امر افراد را قادر به دیدن جهان به عنوان یک جعبه ساخت و ساز خواهد کرد.

جعبه مزبور شامل یک کابل یو اس بی و یک تخته مدار موسوم به Makey با گیره‌های تمساحی متصل به آن است. این تخته مدار برای جایگزینی صفحه کلید رایانه استاندارد برنامه‌ریزی شده است.

هنگام اتصال تخته به رایانه شخصی یا لپ‌تاپ با استفاده از یو اس بی، گیره‌های تمساح می‌توانند به هر شی رسانای الکتریسیته متصل شوند.

طراحان همچنین موفق شدند دو انسان را به ماشین‌های صوتی و همچنین یک توپ ساحلی را به یک کنترل‌کننده بازی تبدیل کرده و یک از فنجان شیر نیز برای ساخت موسیقی استفاده کنند.

به گفته مبتکران، میزان جریان به کار برده شده در این فناوری بسیار پایین است زیرا در آزمایشات انجام شده هنگام اتصال جعبه به بدن انسان یا حیوانات، این جریان قابل شناسایی نبود. همچنین فیوزهایی درون تخته و کابل یو اس بی برای تضمین ایمنی تعبیه شده‌اند. این دستگاه می‌تواند از اتصال سر یک بروکلی به نرم‌افزار Skype تا ایجاد کف زمین تعاملی موفق عمل کند.

مبلغ 440 هزار دلار بودجه مالی به این پروژه اختصاص داده شد.




موضوع مطلب : علم و فناوری

چهارشنبه 91 تیر 28 :: 9:0 صبح

عینکی برای دیدن احساسات افراد

یک دانشمند ایرانی دست به ساخت نوعی عینک زده که با شناسایی نوسانات اکسیژن در هموگلوبین زیر پوست به خوانش احساسات افراد می‌پردازد.

 

دکتر مارک چنگیزی، عصب‌شناس ایرانی، عینک «O2Amps» را بر این اساس طراحی کرده که سطوح اکسیژن زیر پوستی می‌تواند علائم اجتماعی فرد را برون یابی کند.

این فناوری مبتنی بر یک واقعیت زیست‌شناسی تکاملی بوده که دید رنگی در نخستین‌ها برای شناسایی نوسانات سطح اکسیژن پوست تکامل یافته تا موجودات بتوانند به شناسایی نشانه‌های رفتاری و اجتماعی بر اساس این تغییرات بپردازند.

برای مثال رنگ پوست انسان در زمان عصبانیت یا شرمندگی به رنگ قرمز درمیاید، اما علائم ریز دیگری نیز وجود دارند که ممکن است تنها تا حدی از آنها آگاه بوده اما برای شناسایی رفتارها بسیار لازم هستند که چنگیزی از آنها در کتاب جدید خود موسوم به «تکامل دید» یاد کرده است.

این عینک به رنگ صورتی بوده و به تقویت علائم اکسیژن در نگاه بیننده می‌پردازد. یکی از مهمترین کاربردهای این فناوری در پزشکی بوده و این محصول اکنون در مرحله آزمایشی خود در دو بیمارستان است.

عدسی‌های این عینک باعث درخشش رگها شده و به راحتی به نمایش عروق مخفی می‌پردازد.

دکتر چنگیزی که مدیریت شناخت انسانی شرکت 2AI Labs را برعهده دارد به تولید سه فناوری متفاوت پرداخته که در کاربرد با هم فرق دارند: یک یابنده عروق، یک آشکارساز تروما و یک تقویت کننده عمومی بالینی که هر دو کار را انجام می‌دهد.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به موارد امنیتی در فرودگاهها یا رویدادهای ورزشی اشاره کرد.

چنگیزی، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضیات و فیزیک در دانشگاه ویرجینیا و دکتری خود را در ریاضیات در دانشگاه مریلند به پایان برده است. او از سال 2007 دانشیار دپارتمان علوم شناختی در انستیتو پلی‌تکنیک رنیلر است. تخصص اصلی وی، حوزه‌هایی چون عصب‌شناسی نظری، دید، علوم‌شناختی و زبان‌شناسی را در بر گرفته و یکی از کسانی است که سعی می‌کند عملکردهای مغز را رازگشایی کند.

چنگیزی در عین حال یکی از چهره‌های برجسته علمی برای رسانه‌های جهان به شمار می‌رود.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 تیر 27 :: 5:0 عصر

محققان موسسه فناوری ماساچوست با الهام از تصاویر هولوگرافی موفق به تولید نمونه اولیه ای از صفحه نمایش LCD شدند که بدون شیشه کار می‌کند و تصاویر سه بعدی آن از زوایای مختلف قابل مشاهده است.

تلویزیون های بدون شیشه در راه است !

 

این روزها بسیاری از سازندگان تلویزیون و استودیوهای فیلمسازی ایده استقرار تلویزیونهای سه بعدی در خانه ها را پیگیری می کنند، درحالی که برخی از مصرف کنندگان تحت تأثیر قرار گرفته و این فناوری را وارد خانه خود کرده اند دیگران استدلال می کنند که این فناوری هنوز هم جای رشد بسیاری دارد و درحال حاضر در مرحله ای قرار ندارد که بتوان نسبت به آن ابراز هیجان کرد.

در فهرست موضوعاتی که برخی ها نسبت به فناوری کنونی سه بعدی ناخوشایند تلقی می کنند، ضرورت شیشه های سه بعدی است.

متأسفانه فناوری سه بعدی بدون شیشه نیز موضوعات خاص خود را در این عرصه مطرح می کند، اما محققان موسسه تحقیقاتی ماساچوست (MIT) روی این فناوری کار می کنند و نتایج اولیه آن بسیار جالب توجه بوده است.

بی تردید در فروشگاه های تازه تأسیس برچسبها و تصاویر هولوگرافی ( تصاویر لیزری) را که از تمام زوایا سه بعدی به نظر می رسد را دیده اید. این فناوری در موسسه تحقیقاتی ماساچوست درحال توسعه و پرورش است و از ایده اولیه مشابه همین هولوگرافی ها استفاده می کند.

یک دستگاه تلویزیون هولوگرافی نیازمند پیکسلهایی بسیار کوچکتر از پیکسلهایی است که درحال حاضر توانایی ساخت آن را داریم اما با چندین لایه از LCD می توان یک نتیجه مشابه با تصاویر هلوگرافی را دریافت کرد.

هر بخش کوچک از یک ویدئو در یکی از سه لایه LCD نمایش داده می شود. یک الگوریتم الگوسازی که برای ایجاد حرکت در صفحه همزمان با حرکت تصاویر به کار می رود.

نتیجه این اقدام یک نوع تصاویر سه بعدی لرزان است که مغز ما به نوعی عمق آنها را نگاه می کند همان پاسخی که مغز به فناوری سه بعدی عادی داده است. این تصاویر به قدری شفاف و واضح نیستند که بسیاری از مردم را راضی کنند اما تجلی جالب این تکنولوژی محسوب می شود.

در تلویزیون‌های معمولی برای تشکیل تصویر از نقاط فوق العاده کوچکی به نام پیکسل استفاده می‌شود. این در حالی است که در یک تلویزیون سه‌بعدی، این پیکسل‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند و یک قسمت از آنها برای ایجاد یک تصویر استفاده می‌شود و قسمت دیگر برای ایجاد یک تصویر مشابه. دو تصویر اولی ولی با اندکی تفاوت با آن، در فاصله‌های خیلی نزدیک یا خیلی دور این دو تصویر روی یکدیگر افتاده و تصویر نهایی تقریباً نامشخص می‌شود.

نمونه اولیه از این صفحات نمایشی که در موسسه فناوری تولید شده دارای نرخ تأثیرگذار 360 هرتز است که در مقایسه با صفحات نمایشی امروز در بازار بسیار متفاوت است. این صفحات لایه ای موضوع جدیدی نیستند. پیش از این نینتندو 3DS ( کنسول بازی قابل حمل تولید شده توسط نینتندو) نیز از LCD های لایه ای استفاده می کند، اما این صفحات جدید در استفاده از این فناوری موثر تر بوده اند.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 تیر 27 :: 2:35 عصر

 

کشف بوزون هیگز

مشاهده ذره گریزپای بوزون هیگز پس از 40 سال توسط دانشمندان سرن به عنوان توضیحی برای جرم داشتن ماده موجب شد که استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف 100 دلار از دست بدهد.

 

استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف بریتانیایی که در حال حاضرریاست مرکز تحقیقاتی کیهان شناسی نظری دانشگاه کمبریج را برعهده دارد، پس از مشاهده ذره بوزون هیگز توسط دانشمندان سرن در گفتگویی با بی بی سی اظهار داشت: این کشف مهمی است و پیترهیگز باید به خاطر آن جایزه نوبل دریافت کند.

وی افزود: جای تأسف است، چرا که پیشترفتهای بزرگ در فیزیک از آزمایشهایی ناشی می شود که نتایجی دارند که ما انتظار نداشته ایم. به این دلیل من با گوردن کین (از دانشگاه میشیگان) شرط بسته بودم که ذره هیگز پیدا نخواهد شد.
هاوکینگز گفت: حالا به نظر می رسد که 100 دلار باخته ام.

گوردن کین دانشمندی که 100 دلار را برنده شده اظهار داشت: خبر مشاهده بوزون هیگز خبر خوشی بود که با 100 دلار تکمیل شد.

دانشمندان مرکز تحقیقات هسته ای اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که یک ذره ریز اتمی مشاهده کرده اند که به نظر می رسد بوزونی باشد که وجود آن حدود نیم قرن پیش از سوی پیتر هیگز پیش بینی شده بود.

هاوکینگز مشهورترین دانشمند در قید حیات بریتانیا اظهار داشت که این کشف هیگز را مستحق دریافت جایزه نوبل کرده اما موجب شده که وی 100 دلار از دست بدهد.

از سوی دیگر کین اظهار داشت: من اطمینان داشتم که بوزون هیگز کشف می شود. کشف هیگز احساس فوق العاده ای بود. این کشف بنیانهای مدل استاندارد را تقویت می کند.

بوزون هیگز (Higgs boson) یک ذره بنیادی اولیه فرضی دارای جرم است که وجود آن توسط مدل استاندارد فیزیک ذرات پیش‌بینی شده‌است. مشاهده تجربی این ذره چگونگی جرم‌دار شدن ماده توسط ذرات بنیادی بدون جرم دیگر، توضیح می دهد.

به طور خاص، بوزون هیگز، می‌تواند دلایلی برای تفاوت‌های بین فوتون که بدون جرم است و بوزون‌های W و Z که نسبتاً پرجرم هستند، ارائه کند. جرم ذرات بنیادی، تفاوت‌های بین الکترومغناطیس (که توسط فوتون‌ها ایجاد می‌شود) و نیروی هسته‌ای ضعیف (که توسط بوزون‌های W و Z ایجاد می‌شود) در ساختار میکروسکوپیک (و به‌طبع ماکروسکوپیک) ماده مؤثر هستند؛ بنابراین، بوزون هیگز  یک مؤلفه بسیار مهم در دنیای ماده تلقی می شود.




موضوع مطلب : علم و فناوری

سه شنبه 91 تیر 27 :: 1:32 عصر

چکیده: در این مقاله طرحی منطقی در تفسیر حرارت و گرما به مثابه یک فرایند ذھنی و ھمچنین یک کمیت ترمودینامیکی ارائه می گردد. ھمچنین مفھوم گرما با رویکرد مکانیک آماری و تعبیر آن بواسطه معادلات ترمودینامیک کلاسیک، تحلیل و بررسی می گردد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 91 تیر 25 :: 10:41 عصر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره سایت


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 59
  • بازدید دیروز: 98
  • کل بازدیدها: 16865286
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر


کلیه حقوق این وبلاگ برای مهندسی مکانیک سکاندار علوم مهندسی محفوظ است